Jag har nyliogen köpt ett stage6 pro replica och det börjar axxa när jag kommer upp i ungefär 45-50km/h innan dess är det bara orginal axx, så jag undrar vad det är för orginal vikt på vikterna så jag kan byta till lättare.
jag har samma rör, byt munstycke och vikter till 3,5g. Om du vill den bästa effekten så byt till 3,4g då får du blanda vikterna:P och sedan 50% hårare tryckfjäder. nu går min moppe utav bara h*lvete=)
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Bredmar skrev:jag har samma rör, byt munstycke och vikter till 3,5g. Om du vill den bästa effekten så byt till 3,4g då får du blanda vikterna:P och sedan 50% hårare tryckfjäder. nu går min moppe utav bara h*lvete=)
Har samma rör och 3.4 gramsvikter till min hebovariator på aerox och bytt munstycke och sportluftfilter, och den går skitbra nu!
Har testat 4g, den gick något bättre än med orginal vikterna, men ingen större skillnad! de ska vara 3,4-3,5 och 50% hådare tryckfjäder så flyger den fram
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
okej för variator ringen gör la bara att remmen slirar mera och inte får fullt grepp har jag för mig eller något sådant. då den får lite bättre botten axx om jag tar bort den då eller?
och variatorringen sitter innanför vikterna precis eller? jag har inte så jättebra koll på det är det någon som har en bild på det hela så kan ni la bjuda på den
Variatorringen har inget med remslir att göra. Slirar remmen så har du för mjuk tryckfjäder eller helt enkelt sliten rem.
Variatorringen gör så att dina båda remskivor i variatorn inte kan pressas ihop såpass mycket , så remmen klättrar hela vägen upp o utnyttjar hela variatorn. Bort med ringen o du kommer få en snabbare moppe...toppfarten lär öka ca 10-20 km/h med rätt vikter.
Med effektrör behöver du gå upp ca 2-5 storlekar i huvudmunstycke o även justera in luftskruven på förgasaren efter det. Dina vikter är 15x12 , 5,5 gram original. Gå ner 2 gram ungefär...till ca 3,5 g.
Ev kan du bytatill lite hårdare kopplingsfjädrar oxå för ett snabbare acc. Sen , med rätt inställd motor o variator , så kommer du märka en rejäl skillnad !
Om man har en trim CDI som gör att den går i 75 kan man byta till lättare v-vikter så den går saktare men med bättre axx ? skulle vilja att den gick i 50-60 med bra axx Om den inte går vad kan man annars göra ?