Boost bottle på 80cc ?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
banshee
Farsans gamla zündapp

Boost bottle på 80cc ?

Inlägg av banshee »

Tja, jag hitta en gammal boost bottle hemma och tänkte sätta den på min cross, för jag har hört att den minskar bensin förbrukningen med 30 % och KAN göra så att man får bättre axx. Så är d värt att sätta på den på crossen, kommer d göra någon skillnad och är det bara att koppla in den som på en moppe då? Jag har en honda cr80 med en keihin 32mm förgasare om d skuller vara till hjälp :p ? Mvh
Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Bredmar »

Man kan ju alltid försöka, testa sätta dit, å kolla om de blir nån skillnad, skulle tippa på att det inte blir någon större skillnad, kanske något bättre gasrespons men eftersom de e sån stor förgasare så tror jag du behöver en större boostbottle eftersom den inte är anpassad för en så stor...
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

Nej.
Användarens profilbild
Dz2
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dz2 »

Bredmar skrev:Man kan ju alltid försöka, testa sätta dit, å kolla om de blir nån skillnad, skulle tippa på att det inte blir någon större skillnad, kanske något bättre gasrespons men eftersom de e sån stor förgasare så tror jag du behöver en större boostbottle eftersom den inte är anpassad för en så stor...
Koppla 2st boost bottle under samma "kontakt" till insuget...kanske kan funka? xD
~OWR~ One Wheel riders ;)
R.I.P DooD
Kolla mina projekt!
Användarens profilbild
Yamaha_dragrace
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_dragrace »

jag tror inte det funkar för 5öre xD
race i uppsala???
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres

Inlägg av skogen_swe »

jag tror de funkar men nästan ingenting :D
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

jag tror du måste ha en bra mycke större än typ en stage6 boost bottle för dom e typ till 30cc
Användarens profilbild
banshee
Farsans gamla zündapp

Inlägg av banshee »

okej men då sätter ja nog inte på den på crossen :P men tack för svaren :D
Skriv svar