Tjena! Har lite problem med min speedfight 3. Den startar inte. Bytte tändstift nyligen men den startar fortfarande inte. Har tagit ut tändstiftet några gånger och det är blött och luktar bensin. Någon som vet vad felet är?
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Sätt tändstiftet i tändhatten, vrid på tändningen, lägg "den 6kantiga delen på stiftet" mot ren metall och kicka. Kommer det någon gnista längst ner på stiftet så har du gnista.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
alltså, be en polare kicka medans du sätter tändstiftet i tändhatten o håller toppen på stiftet mot cylindern, så ser du om du får gnista
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
CaToXXo skrev:Sätt tändstiftet i tändhatten, vrid på tändningen, lägg "den 6kantiga delen på stiftet" mot ren metall och kicka. Kommer det någon gnista längst ner på stiftet så har du gnista.
hittar du tändspolen? o isf, sitter dem 2 sladdarna ordentligt på den? nt själva tändhattskabeln då
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Piitus96 skrev:hittar du tändspolen? o isf, sitter dem 2 sladdarna ordentligt på den? nt själva tändhattskabeln då
aa dom sitter ordentligt
det var i måndags när jag skulle åka till skolan som den slutade fungera. Jag skulle ta ut moppen ur garaget och startade den sen gick den i ca 1 minut sen dog den bara och sen kunde jag inte starta den
kolla CDI:n? ta ut den o trycki den på nytt. Har du du pillat med någonting på moppen?
Piitus96 skrev:kolla CDI:n? ta ut den o trycki den på nytt. Har du du pillat med någonting på moppen?
vet inte vilken som är CDI:n det finns 3 olika små "lådor" med sladdar som går in i dom
nae det enda jag har gjort är att jag tog bort v-brickan och testade hur snabbt den gick, sen satte jag tillbaka den 1 vecka senare. det var för ca 2,5 månader sen
Piitus96 skrev:testa du med elstart eller kick när du testade?
både och
Kolla så att ingen kabel har lossnat någonstans på moppen, så att de ligger emot. Kolla även så att startmotorn sladdar sitter i