Moppen startar inte :(

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
olleerikzzon
Elmoped

Moppen startar inte :(

Inlägg av olleerikzzon »

Tjena! Har lite problem med min speedfight 3. Den startar inte. Bytte tändstift nyligen men den startar fortfarande inte. Har tagit ut tändstiftet några gånger och det är blött och luktar bensin. Någon som vet vad felet är?

Setup: 100% original
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Har den gnista? Har den komp?
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
olleerikzzon
Elmoped

Inlägg av olleerikzzon »

david96 skrev:Har den gnista? Har den komp?
Kollade nyss och den har ingen gnista men komp. Tycker det är konstigt att en så ny moped ska krångla.
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

olleerikzzon skrev:
Kollade nyss och den har ingen gnista men komp. Tycker det är konstigt att en så ny moped ska krångla.
det är peugot!! :lol: :lol:
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
olleerikzzon
Elmoped

Inlägg av olleerikzzon »

Niklas Berntsson skrev:
olleerikzzon skrev:
det är peugot!! :lol: :lol:
hehe 8)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Du vet hur man kollar gnistan eller? Jorda stiftet och kör elstart/kicka.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
olleerikzzon
Elmoped

Inlägg av olleerikzzon »

CaToXXo skrev:Du vet hur man kollar gnistan eller? Jorda stiftet och kör elstart/kicka.
Jag kickade bara med tändhatten på tändstiftet och kollade om det kom nån gnista. Får väl prova att göra så då :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Sätt tändstiftet i tändhatten, vrid på tändningen, lägg "den 6kantiga delen på stiftet" mot ren metall och kicka. Kommer det någon gnista längst ner på stiftet så har du gnista.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

alltså, be en polare kicka medans du sätter tändstiftet i tändhatten o håller toppen på stiftet mot cylindern, så ser du om du får gnista
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
olleerikzzon
Elmoped

Inlägg av olleerikzzon »

CaToXXo skrev:Sätt tändstiftet i tändhatten, vrid på tändningen, lägg "den 6kantiga delen på stiftet" mot ren metall och kicka. Kommer det någon gnista längst ner på stiftet så har du gnista.
Har gjort det och den får ingen gnista :(
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

hittar du tändspolen? o isf, sitter dem 2 sladdarna ordentligt på den? nt själva tändhattskabeln då
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

olleerikzzon
Elmoped

Inlägg av olleerikzzon »

Piitus96 skrev:hittar du tändspolen? o isf, sitter dem 2 sladdarna ordentligt på den? nt själva tändhattskabeln då
aa dom sitter ordentligt
det var i måndags när jag skulle åka till skolan som den slutade fungera. Jag skulle ta ut moppen ur garaget och startade den sen gick den i ca 1 minut sen dog den bara och sen kunde jag inte starta den :(
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

kolla CDI:n? ta ut den o trycki den på nytt. Har du du pillat med någonting på moppen?

olleerikzzon
Elmoped

Inlägg av olleerikzzon »

Piitus96 skrev:kolla CDI:n? ta ut den o trycki den på nytt. Har du du pillat med någonting på moppen?
vet inte vilken som är CDI:n det finns 3 olika små "lådor" med sladdar som går in i dom

nae det enda jag har gjort är att jag tog bort v-brickan och testade hur snabbt den gick, sen satte jag tillbaka den 1 vecka senare. det var för ca 2,5 månader sen
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

testa du med elstart eller kick när du testade?

olleerikzzon
Elmoped

Inlägg av olleerikzzon »

Piitus96 skrev:testa du med elstart eller kick när du testade?
både och
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

olleerikzzon skrev:
Piitus96 skrev:testa du med elstart eller kick när du testade?
både och
Kolla så att ingen kabel har lossnat någonstans på moppen, så att de ligger emot. Kolla även så att startmotorn sladdar sitter i

Skriv svar