aerox dragen v-ring

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
StruTsen_b
Svårstartad skrothög

aerox dragen v-ring

Inlägg av StruTsen_b »

Hej, jag har en aerox 09 med dragen v-ring som går runt 70km/h, men när det är lite motvind så går den bara i 50. Den orkar knappt upp för backar heller och har ett lite segt axx jämfört med alla kompisar med aerox/speedfight. Moppen går också dåligt på tomgång, den dör nästan eller så händer inget när man gasar så man för stå stilla i några sekunder innan det händer något vilket är ganska jobbigt vid röd ljus.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

den gör ungefär 60 ärliga

rengör förgasare och lägg i lättarevikter, rengör luftfilter
Wire booi_:D
Svårstartad skrothög

Inlägg av Wire booi_:D »

samma sak med min nör jag gjorde samma sak, dra pluggen/pluggarna i röret kommer du känna härlig känsla! både bättre axx o lite bättre top ;)

Victorh, Den kan mycket väl göra 70, när jag drog min v-ring gjorde den 68 (GPS/mätare) har kollar så det stämmer, påväg hem med lite medvind i ryggen.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Wire booi_:D skrev:samma sak med min nör jag gjorde samma sak, dra pluggen/pluggarna i röret kommer du känna härlig känsla! både bättre axx o lite bättre top ;)

Victorh, Den kan mycket väl göra 70, när jag drog min v-ring gjorde den 68 (GPS/mätare) har kollar så det stämmer, påväg hem med lite medvind i ryggen.
Men om den gör 70 kan den inte göra 50 pga motvind ::D
Senså har jag en kompis med benelli vars gjorde 61 med dragen v-ring så de beror på lite :)
Gilera_stalker97
Elmoped

Inlägg av Gilera_stalker97 »

Victorh skrev:
Wire booi_:D skrev:samma sak med min nör jag gjorde samma sak, dra pluggen/pluggarna i röret kommer du känna härlig känsla! både bättre axx o lite bättre top ;)

Men om den gör 70 kan den inte göra 50 pga motvind ::D
Senså har jag en kompis med benelli vars gjorde 61 med dragen v-ring så de beror på lite :)
men varje moppe är ju olika, vissa går bättre andra inte gäller väll bara ha tur antar jag
StruTsen_b
Svårstartad skrothög

Inlägg av StruTsen_b »

när den kommer upp i 50 så stannar den där ett tag innan den går till 68-70 som är kollat med gps. Men tror ni att det hjälper med hårdare kopplings fjädrar?
Hilly
Elmoped

Inlägg av Hilly »

Min Aerox drar 76 (GPS mätare), och 67-72 näre blåser lite i motvind. Dock har jag Yasuni R rör på, och en Stage 6 variator med lättare vikter samt annan koppling med andra fjädrar. Och så är alla strypningar borttagna.

Det som var lite förvånande hur lågt varv den gick på i 70 blås. Men aja.. Så länge den går så har jag inga problem.. :)
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

Min aerox 08 gjorde ärliga 62 med dragen v-ring och 80 på mätaren :P
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
s6aerox
Elmoped

Inlägg av s6aerox »

StruTsen_b skrev:när den kommer upp i 50 så stannar den där ett tag innan den går till 68-70 som är kollat med gps. Men tror ni att det hjälper med hårdare kopplings fjädrar?
Kopplingsfjädrarna styr bara tillslagsvarv, alltså när hjulet börjar snurra.

Om det är tryckfjäder du menar så är det knappast troligt att inte orginalfjädern räcker.

Kolla upp så allt är okej, förgasare, variator, rem. Rengör och montera ihop.
Det är det första man gör innan man börjar leta "fel".
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

flyttar till scooter-motorfrågor.
Årets Styrelsemedlem 2013
Skriv svar