125 tull ?? kostnad

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
lucasktm85
Elmoped

125 tull ?? kostnad

Inlägg av lucasktm85 »

vad kostar tullen om jag ska köpa en lättviktare från sverige till åland nogon som vet ?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Ingen tull i alla fall. Är inom eu.

Däremot krävs kanske en omreggning. Kan inte påstå att jag har så värst bra koll på ålands lagstiftning
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

bensinskalle skrev:Ingen tull i alla fall. Är inom eu.

Däremot krävs kanske en omreggning. Kan inte påstå att jag har så värst bra koll på ålands lagstiftning
ingen tull? ja det kan tullas inom eu? men de är inte måste! :) De kan bara ta stickprov ? :)
Användarens profilbild
Z-K
Avstängd

Inlägg av Z-K »

Har åland polis? förutom på den där Missommar helgen där då, när man blev ner tagen :/

Äre int bara att hoppa på hojen å dra runt å se glad ut?
GE FAN I MEJ! :wink:

Äre någon jag hatar så är det du! SickRazer
Du Lär se vilket Problem du har fått! :/ Du skulle lyssnat på mej!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Victorh skrev:

ingen tull? ja det kan tullas inom eu? men de är inte måste! :) De kan bara ta stickprov ? :)
Nej inget tullas inom eu.
Live slow - Die whenever
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Ingen tull? När jag tog hem mopeden från Finland till åland så fick jag i alla fall tulla in, jag tror det var tullen i alla fall...

Edit: Åland är inte med i EU's tullregler för att vi ska få sälja sprit och skit på färjorna skattefritt, så det gäller inte vanliga regler här.

Om nånting kostar över 45€ och det skickas till åland så åker det i tullen om man har otur, t.ex min TSR-tröjja åkte i tullen och det var ett jävla liv att få ut den
Senast redigerad av ValoPallo den 16 juni 2012, 01:03, redigerad totalt 1 gånger.
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
kjelle
Kinaraket

Inlägg av kjelle »

ValoPallo skrev:Ingen tull? När jag tog hem mopeden från Finland till åland så fick jag i alla fall tulla in, jag tror det var tullen i alla fall...
Och jag bilen när ja tog den från Schweedn
lucasktm85
Elmoped

Inlägg av lucasktm85 »

okej tack men hoppas jag int behöver tulla min 125 lättviktare bara. jag trode man int behövde tulla mopeder från sverige till åland ?
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

lucasktm85 skrev:okej tack men hoppas jag int behöver tulla min 125 lättviktare bara. jag trode man int behövde tulla mopeder från sverige till åland ?
Trodde inte jag heller, och absolut inte att dom skulle börja rota i en sketen tröjja, bara för att Viking Line ska få sälja billig sprit, löjligt är det.
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

ValoPallo skrev:Ingen tull? När jag tog hem mopeden från Finland till åland så fick jag i alla fall tulla in, jag tror det var tullen i alla fall...

Edit: Åland är inte med i EU's tullregler för att vi ska få sälja sprit och skit på färjorna skattefritt, så det gäller inte vanliga regler här.

Om nånting kostar över 45€ och det skickas till åland så åker det i tullen om man har otur, t.ex min TSR-tröjja åkte i tullen och det var ett jävla liv att få ut den
Ja visst fan, de har du rätt i... Fick för mig att åland var som vilken ö som helst som tillhör finland...
Live slow - Die whenever
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing

Inlägg av ZX »

Har dom egna lagar? :D satan så fränt!
Skriv svar