Ingen tull? När jag tog hem mopeden från Finland till åland så fick jag i alla fall tulla in, jag tror det var tullen i alla fall...
Edit: Åland är inte med i EU's tullregler för att vi ska få sälja sprit och skit på färjorna skattefritt, så det gäller inte vanliga regler här.
Om nånting kostar över 45€ och det skickas till åland så åker det i tullen om man har otur, t.ex min TSR-tröjja åkte i tullen och det var ett jävla liv att få ut den
Senast redigerad av ValoPallo den 16 juni 2012, 01:03, redigerad totalt 1 gånger.
lucasktm85 skrev:okej tack men hoppas jag int behöver tulla min 125 lättviktare bara. jag trode man int behövde tulla mopeder från sverige till åland ?
Trodde inte jag heller, och absolut inte att dom skulle börja rota i en sketen tröjja, bara för att Viking Line ska få sälja billig sprit, löjligt är det.
ValoPallo skrev:Ingen tull? När jag tog hem mopeden från Finland till åland så fick jag i alla fall tulla in, jag tror det var tullen i alla fall...
Edit: Åland är inte med i EU's tullregler för att vi ska få sälja sprit och skit på färjorna skattefritt, så det gäller inte vanliga regler här.
Om nånting kostar över 45€ och det skickas till åland så åker det i tullen om man har otur, t.ex min TSR-tröjja åkte i tullen och det var ett jävla liv att få ut den
Ja visst fan, de har du rätt i... Fick för mig att åland var som vilken ö som helst som tillhör finland...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever