beta rr går ner i varv så fort man lägger i 6'an

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

beta rr går ner i varv så fort man lägger i 6'an

Inlägg av david96 »

Tja min beta varvar hur fint som helst fast så fort jag lägger i 6-an så går den ner i varv och dör men funkar hur bra på alla växlar och varvar ut lätt på 5'an.
Kan de vara för tunga drev?
13-51 drev, med barkit 80, elr kan de vara att röret är alldeles för dåligt till cylindern, behöver verkligen hjälp för dreven känns inte för tunga. Det är inga missljud elr något och den är bra inställd
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Ozzix
Elmoped

Inlägg av Ozzix »

vad har du för rör då?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Original rör, 21 fögg och inga pluggar... Kan de vara att röret är för dåligt så den inte orkar varva, för de är för tunga drev? Skulle de hjälpa med lite portning?
Elr ska jag köra på 11-51 drev elr 12-51 har 13-51 nu och den orkar inte varva på 6 men går ärliga 80-85 på 5'an
Den börjar även blöddra på 6'an och dö men den är bra inställd och fall jag växlar ner till 5'an så går den hur fint som helst för då varvar den som ett as,
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare

Inlägg av TuZx »

kanske för litet munstycke?
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Som sagt den är bra inställd och den varvar ur lätt på 5 och testat 105-103-101-100-98-96-95-93-92 och samma problem att den inte orkar 6'an
Senast redigerad av david96 den 16 juni 2012, 11:03, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Dör den rakt av som att den slutar ge gnista?
Eller går den bara sämre?
Om du ligger kvar på 6an, går den såpass dåligt så att den helt och hållet stannar och dör?
Går den helt perfekt på alla andra växlar?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Ja, den börjar gå ner i varv sen blödddra och misstända och sen slutar den bara tända, men när jag växlar ner till 5 funkar de hur bra som helst:
Känns som man kör i en uppförsbacke så fort jag lägger i 6 men dreven känns inte så tunga
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Det verkar ju inte logiskt nånstans, att den varvar fint på 5an men bara dör på 6an..
Har du originalluftburk? Testa att ge den mer luft en gång isåfall.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Ja, original luftburken är på, ska jag testa med ge den mer luft och bensin? Vill gärna behålla burken, tror du de hjälper att borra upp några hål? Har redan tagit av 1/3 av skalet till burken
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

david96 skrev:Ja, original luftburken är på, ska jag testa med ge den mer luft och bensin? Vill gärna behålla burken, tror du de hjälper att borra upp några hål? Har redan tagit av 1/3 av skalet till burken
Du kan ta av luftburkssidan en snabbis, så den får lika mycket luft som med sportluft. Eller bara ta bort luftburken och ta en runda, möjligen byta munstycke om den går dåligt.

Vad menar du med att du tagit bort en tredjedel av skalet?

Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Ja, original luftburken är på, ska jag testa med ge den mer luft och bensin? Vill gärna behålla burken, tror du de hjälper att borra upp några hål? Har redan tagit av 1/3 av skalet till burken
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

har den alltid varit så här eller blev det plötsligt??
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Alltid vart så på 6'an så tror de är dreven,men 13-51 är ju inte jätte tungt väl?
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

david96 skrev:Alltid vart så på 6'an så tror de är dreven,men 13-51 är ju inte jätte tungt väl?
Med tanke på att den varvar ur 5an utan problem så borde den även orka gå på 6an, iallafall på ett jämnt mellan-varvtal.
Känns nästan som att det är röret som inte orkar med riktigt... Men borde inte vara det felet..

Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Tycker de med.Men kan de bli bättre fall jag portar cylindern?
Den varvar ut 5 på plan men går verkligen inte i motvind, med kanede vara knas pågrund av original röret?
Användarens profilbild
robb4n
Farsans gamla zündapp

Inlägg av robb4n »

Om du lägger i 6an i en låg hastighet, fungerar det då?

Eller är det bara i höga varv och hastigheter?
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp

Inlägg av derbeyy »

80-85 på 5an med urpluggat orginal rör? jo tjena 8)
Användarens profilbild
Peppenamnlos
Varnad

Inlägg av Peppenamnlos »

derbeyy skrev:80-85 på 5an med urpluggat orginal rör? jo tjena 8)

Original rör, 21 fögg och inga pluggar, samt 80 BARIKIT. Din d*m*e h**a. Det är mycket möjligt.
Liiiiiiljekoooonvaljer! Gröna vita rosor i snön! Liljekonvaljer som göms i snön, kommer tillbaka som liiiiiiiljekonvaljer!
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Derby jag är bara trött på dig så håll dig borta snälla, vet jävligt mycket mer an dig. Du. Vet nästan aldrig vad du pratar om snälla sluta vara så jävla kaxigt... Funkar att puttra fra. Men orkar inte varva och slutar tända ibland... Detta händer bara på 6 elr 5 i uppförsbacke
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

derbeyy skrev:80-85 på 5an med urpluggat orginal rör? jo tjena 8)
Med 50 cc NEJ. Men med Barikit 80 cc, urpluggat original rör och 21 mm förgasare, varför inte? Sluta posta så onödiga grejer. Har du inte något vettigt att komma med, så ber jag dig snällt att inte posta. Tack.
Användarens profilbild
liljegrenarN
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av liljegrenarN »

de kan nog omöjligt vara dreven då jag kör helt orginal förutom 15 drev fram och bak vet jag inte med det är på 50iaf. Sen sportluft och org ur pluggat rör, så tung drevning är de inte, känns som om din får för lite luft ;o
mtoscar
Elmoped

Inlägg av mtoscar »

Det brukar sitta en givare på beta det gör det på min 00 iaf den kan vara kass isf.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Vart tjuvluft som var boven, leta som fan men drog bara tjuv luft på 6'an lite fucked up^^
Skriv svar