Tjenare Tjenare de e så att jag ska plugga ur mitt rör men jag vill att moppen inte ska gå mer än 65-70 helst. Helst runt 65 med ett bra acc? Allt är orginal just nu, räcker det med att jag tar bort pluggen och den kommer att göra ungefär så som jag vill? Och ett annat munstycke såklart. Eller måste jag gå ner i framdrev?
tack för svar
Moppen är Rieju drac rr 03
Filip9707 skrev:Hej!
vilket överliggande effektrör ger bäst effekt till denna setupen?
Airsal - Cylinderkit (Racing) 70cc (AM6)
21 eller 19mm förgasare
ny vev
(min moppe är en beta rr50 sm 08 )
//Filip
Läste någostans på en artikel där profesionella testat olika avgassystem till 70 cc setup, och dom kom fram till att bland annat Turbokit och Hebo bufanda var några utav dem bästa, pga att de har såpass breda effektband? Turbokit var dock i toppen enligt dom.. Hoppas jag inte minns fel nu, isåfall får ni gärna rätta mig. Rätt skall vara rätt.
21 eller 19mm förgasare
ny vev
//Filip
Läste någostans på en artikel där profesionella testat olika avgassystem till 70 cc setup, och dom kom fram till att bland annat Turbokit och Hebo bufanda var några utav dem bästa, pga att de har såpass breda effektband? Turbokit var dock i toppen enligt dom.. Hoppas jag inte minns fel nu, isåfall får ni gärna rätta mig. Rätt skall vara rätt.
Tror dom hette boostbosters och ja du har rätt turbokit gav mest effekt till 70cc och inte långt efter var det technigas fast technigas hade lite mer vrid i sig
21 eller 19mm förgasare
ny vev
//Filip
Tror dom hette boostbosters och ja du har rätt turbokit gav mest effekt till 70cc och inte långt efter var det technigas fast technigas hade lite mer vrid i sig
21 eller 19mm förgasare
ny vev
//Filip
Roxxen96 skrev:
Låter inte turbokit väldigt mycket?
Mja de flesta trimrör plådrar på rätt mycket. JAG skulle köpt tecnigas ifall jag haft din setup.
Tjena idag köpte jag en Rieju mrx castrol editon 06!
Pluggen i delningen är dragen men den går ändå bara cirka 70kmh och det är på mätaren, det är 12/52 drevning.
Sitter det en plugg i mynningen av röret åxå? Gör sportluftfilter skillnad för visst borde den göra mer än 70 kmh på mätaren?
korvpatrick skrev:
Låter inte turbokit väldigt mycket?
Mja de flesta trimrör plådrar på rätt mycket. JAG skulle köpt tecnigas ifall jag haft din setup.
Och roxxen96- bufanda var inte ens med i testet.
Just det boostbusters var det ju.. Jaja jävla redipelle ): Skrev dock "hoppas jag kommer ihåg rätt nu, läs axel läs!"
Senast redigerad av Roxxen96 den 16 juni 2012, 22:15, redigerad totalt 1 gånger.
På twostroke så står det att turbokit inte passar på betor med underdraget rör. Men Beta rr 50 enduros rör passar på min sm, det är bara de att fästena sitter på olika ställen.
Så kan de vara så att turbokit passar på beta sm men fästena sitter olika.
Hur tror ni att ett Mk thrower skulle funka ihop med 70cc Airsal racing, 19mm förgasare, och en Barkit Competition vev?
(det är på en beta rr50 enduro)
//sam
Någon som vet hur ett gianelli 2t och en 24mm förgasare lirar med en 70-75cc cylinder? Jag har ett 2t på min Rieju drac just nu och funderar på att köpa en begagnad cylinder men han som säljer den vet dock inte om det är 70 eller 75cc på den
Ett snabbt svar vore bra
david96 skrev:köp den inte fall han inte vet vad de är... beror på vilken effekt cylinders effektkurva ligger på ju.. fall dem matchar
Ja men jag har fått ett riktigt bra pris, det är inte bara en cylinder utan en hel AM6-motor med 70-75cc cylinder 24mm förgasare bättre vattenpump och tändspole mm, Och jag skulle få köpa motorn för 1000kr så det känns riktigt billigt för en fungerande am6a det endå som var deffekt var kicken.
Hej jag undrar vad det är för skillnad på ett metrakit thrower mk1 och mk2 vad är skillnaden? en har carbon på ljuddämparen, men hur är det i effekt på en Derbi (d50bo) cyllinder?
Tjena har en Derbi Senda xtreme 06 som jag har ett gianelli 2t rör på, när jag satte på gianellit så hade jag 63 munstycke på så bytte jag till 90 och då blöddra det bara så då bytte jag det till 76 och nu går den fortfarande bara i 70 och går jätte oroligt på höga varv. Kommer bara upp i 10k och har dragit den vita sladden i cdi boxen, den gick exakt på varvtalen innan som nu när jag har dragit den vita sladden, vad fan ska jag göra ? den hackar sig framåt när jag kör i 70, får den för lite luft eller vafan är det ?
burn1928 skrev:Tjena har en Derbi Senda xtreme 06 som jag har ett gianelli 2t rör på, när jag satte på gianellit så hade jag 63 munstycke på så bytte jag till 90 och då blöddra det bara så då bytte jag det till 76 och nu går den fortfarande bara i 70 och går jätte oroligt på höga varv. Kommer bara upp i 10k och har dragit den vita sladden i cdi boxen, den gick exakt på varvtalen innan som nu när jag har dragit den vita sladden, vad fan ska jag göra ? den hackar sig framåt när jag kör i 70, får den för lite luft eller vafan är det ?
Tack som fan för all hjälp som jag får !
Har för mig att original varvmätarna inte kommer upp i mer än 10k varv, det är samma sak på min brorsas DT och han har också ett Gianelli 2T och hans gör 84 km/h. Fast vet inte om det är samma sak på Derbi mätarna.
Funderar på att köpa Gianelli 2t till min Senda för att ha som originalersättare då mitt originalrör ser förtaskigt ut. Med andra ord, behålla pluggen i röret. Hur väl håller röret sin finish och hur fördelas effekten? Har ni några andra förslag på snygga, fräscha rör att ha som originalersättare till Senda? Självklart med plugg i och CE-godkända.
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
DEA!! skrev:Jag hoppas att du inser att moppen kommer att gå sämre än nu med pluggat originalrör?
Ska du köra pluggat så kan du ju lika gärna köpa det billigaste röret.
Jag personligen skulle ha lackat om originalröret!
Jo, han går fint nu. Men jag har ett pluggat throwerrör som jag använt tidigare. Med det på gick han ungefär som med originalröret fast med något högre toppfart, men med samma riviga axx. Anledningen till att jag inte vill använda det röret är att jag saknar papper på det och dessutom ser det lite halvkasst ut och jag är som sagt ute efter att fräscha upp moppen.
tja nu är de så att pappa låter mig trimma fall jag slutar tjata om stor mc så nu blir de trimrör på betan! vilket rekomenderar ni till barkit 80cc med 21 fögg och lite annan skit
fall de finns något asätt att få på ett överliggane så säg till mig men då måste jag väl köra med luftfilter elr ? det är en beta rr 06 (AM6)
david96 skrev:tja nu är de så att pappa låter mig trimma fall jag slutar tjata om stor mc så nu blir de trimrör på betan! vilket rekomenderar ni till barkit 80cc med 21 fögg och lite annan skit
fall de finns något asätt att få på ett överliggane så säg till mig men då måste jag väl köra med luftfilter elr ? det är en beta rr 06 (AM6)
Barikit BRK eller Voca Racing High End rören lirar grymt med 80cc om du nu har lust att lägga pengarna på ett. Annars så fungerar högvarviga Midrace rör från Yasuni och Metrakit bra till Barikit 80cc, även Turbokits 80cc rör är något att ha.
david96 skrev:tja nu är de så att pappa låter mig trimma fall jag slutar tjata om stor mc så nu blir de trimrör på betan! vilket rekomenderar ni till barkit 80cc med 21 fögg och lite annan skit
Barikit BRK eller Voca Racing High End rören lirar grymt med 80cc om du nu har lust att lägga pengarna på ett. Annars så fungerar högvarviga Midrace rör från Yasuni och Metrakit bra till Barikit 80cc, även Turbokits 80cc rör är något att ha.
Kan få mk sport billigt och yasuni r2 men kommer de kunna lira rätt bra tillsammans elr ska man vänta och se fall någon säljer något värre:)