2 persons ''lådbil'' fråga!!!!

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
bondtrim
Elmoped

Inlägg av bondtrim »

hej jag har funderat på att bygga en ''lådbil'' som komer gå runt 30

sen kommer första frågan om man har en lisens svätsare som gör svetsningen med papper och god kända hjul en 4 takts gräsklippar motor på 5 hk med en 3 petad växel låda sen på med lampor kan detta bli et fordon som blir laglit att ha på vägen eller ????? :?

men nu till en viktigare fråga hur ska man kunna försäkra en sånt här for don måste man ta den till besiktningen eller ska man släpa den till polisen eller vart ska man ta den för att dom ska kuna avgöra det ???

är fett sugen på att bygga ett sådant fordon som ska likna en liten ''tot rod''
fast väg laglig så man kan ut o steka på vägarna med åket :twisted:

men först vill jag ha lite information :wink:
BONDTRIM ÄR DET BILIGASTE BÄSTA JAG VET

är lite gnidig i plånboken o suger på att stava
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

1. Spendera mer tid i skolan och fundera lite över hur dina meningar är uppbyggda. Förstod inte mycket :roll:

2. Nej du kommer aldrig kunna regga en lådbil för gatan.
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nicke_95 »

Jolly skrev:1. Spendera mer tid i skolan och fundera lite över hur dina meningar är uppbyggda. Förstod inte mycket :roll:

Oft men bor du i brotby för jag tror jag såg dig i helgen ;)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

Har du Dyslexi?
Användarens profilbild
Peppenamnlos
Varnad

Inlägg av Peppenamnlos »

PK skrev:Har du Dyslexi?

Vad spelar det för roll?
Liiiiiiljekoooonvaljer! Gröna vita rosor i snön! Liljekonvaljer som göms i snön, kommer tillbaka som liiiiiiiljekonvaljer!
Användarens profilbild
xXTASKENXx
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av xXTASKENXx »

Jolly skrev:1. Spendera mer tid i skolan och fundera lite över hur dina meningar är uppbyggda. Förstod inte mycket :roll:

Haha, så Johannes finns på tsr? ^^
Följ gärna mitt Cpi Hussar projekt! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=

C r a z y M o p p e r s <3

Gilla min bild å hjälp mig vinna! :D
Jag som stegrar med moppen (svarta) :)
http://www.facebook.com/junkyard/app_291280510967766
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing

Inlägg av ZX »

Sluta klaga på att han har dyslexi och sånt :evil: Inget nått han kan göra åt... är inte det här ett forum där man ska få hjälp om man inte kan saker?
tycker nästan att Tsr börjar likna Mnf...

Men iaf du kommer nog inte kunna få den godkänd för användning på allmän
väg, eller det är nog nästan omöjligt tyvärr :(
men bygg en ändå blir nog ett roligt projekt andå :)
Wwillees
Elmoped

Inlägg av Wwillees »

va ere för stil och klaga... fan man förstod ju fortfarande vad han ville. :shock:
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Wwillees skrev:va ere för stil och klaga... fan man förstod ju fortfarande vad han ville. :shock:
haha jag fattar inte hur ni inte förstår men kan ligga nått i att jag är sämre än han på att skriva :)

Enda som kan svara är att ringa till besiktningskontoret och fråga men nej tror inte den går igenom men med gräsklippare får man köra på vägen så du kan bygga en "Gräsklippare"
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

köp en duett ram med axlar och drivlina och regga den som a-traktor,
då kan man bygga egen hytt.
Användarens profilbild
Mertz
Svårstartad skrothög

Inlägg av Mertz »

Om du nu skall bygga en sådanhär lådbil så tror jag du inte får ha den för 2 personer.
Om du nu även skall köra på vägen och att den skall se hyfsat laglig ut så bygg inte med plywood, se till och fixa den så den blir riktigt snygg så att den inte längre liknar ett hemmabygge.

Fixa framljus, bakljus och även riktningsvisare, Sedan får du ta och köpa en LGF skylt eftersom det är ett Långsamgående Fordon när den bara gör 30km/h (eller mindre) och inte är registrerat.
Välj ett ställe på stålramen som kommer att sticka fram, köp en sådan här sats: http://www.clasohlson.com/se/Bokstavs-& ... r309202000

Stansa in ett random ramnr tex "0013647350" om du vill så kan du få den försäkrad som 30 moppe eller (om det är skillnad på försäkringen)
samma som man tar för forshaga choppers, eller traktor

När polisen stannar dig så ger du dem försäkringpappret och säger att den är fabriksgjord och nypris står i 49 995 eller något i den stilen,
men att du köpt den billigare på blocket av nån snubbe.

Observera att detta "fordon" du gör, inte är under några omständigheter laglig utan bara verkar vara det.
Det finns alltid sätt som en polis kan se om den är laglig eller inte.
Samuel Johnson skrev: "Nästan allt absurt uppförande kommer
sig av att imitera dem vi inte kan efterlikna"

GÖR MIG AV MED BÅDE GOKART (1800.-) OCH TRIMMAD NYRENOV MT5 MOTOR(1500.-)
http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... d-avstamt/
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppepojk »

du kommer ju alldrig kunna få bromsprov på den heller om du skulle villa besa den
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Motorredskap klass 2 eller traktor är nog de enda alternativen som det finns skuggan av en chans att få nått sånt gatulagligt som... men även det är minst sagt en chansning.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
PGO-Smurf
Elmoped

Inlägg av PGO-Smurf »

Släpp hela iden, att bygga en lådbil och få den gatlegal, bara tanken får mig att vika mig av garv!
kolla med SSRA vad som behövs!
Men dina drömmar kan du skrota direkt!
Och det säger jag som gammal gubbe på 40+ som byggt x antal bilar+kitcars!(6st lotus super7)
Det finns sååååå många regler kring väg gående fordon att du som fjunis ALDRIG klarar av att bygga skiten själv!

Kan du inte hålla balansen på din moped, skaffa en EPA traktor!(bara fjollor behöver 4hjul!)

A-traktorer och EPA är bara för blöj-raggaer, och värre töntar finns inte!
Användarens profilbild
Tobbe96
Svårstartad skrothög

Inlägg av Tobbe96 »

PGO-Smurf skrev:Släpp hela iden, att bygga en lådbil och få den gatlegal, bara tanken får mig att vika mig av garv!
Och det säger jag som gammal gubbe på 40+ som byggt x antal bilar+kitcars!(6st lotus super7)
Det finns sååååå många regler kring väg gående fordon att du som fjunis ALDRIG klarar av att bygga skiten själv!

Kan du inte hålla balansen på din moped, skaffa en EPA traktor!(bara fjollor behöver 4hjul!)

Kom fan inte å klaga på folk som kör traktor! Speciellt inte när du är 40 och hänger på ett moppe forum...
Bild

Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
Jaså? ;)
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

PGO-Smurf skrev:Släpp hela iden, att bygga en lådbil och få den gatlegal, bara tanken får mig att vika mig av garv!

Men din jävla smurf, för att citera ''bara fjollor behöver 4 hjul'' är du avundsjuk bara för att du själv varken har körkort eller bil och kör runt på en sketen compact? köp en rullator gubben lilla.
PK skrev:Har du Dyslexi?
Vad var det för skit fråga? var det nått du sa bara för att du inte hade något bra svar till TS?
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Flytta till USA, i ett avsnitt av Scrapheap Challange byggde dom traktorer av skit dom hittade på en skrothög och fick asen registrerade :D
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
bondtrim
Elmoped

Inlägg av bondtrim »

den komer vara plåtkläd med volvo 740 bak axel sedan en framvagn från en annan bil lampor med mera ska monteras sedan ska alt monteras på en godkänd ram som jag fik tag i på ett ställe ramen är från en rätt så stor ''gräsklippare'' som man använde på åkrar ja ramen är hema bygd men dom fik igenomden på någevis så papper fins det på ramen och nummer :twisted: med men den är regad för 25 kmh men lite för mö jör ju inget sen måste jag bara få tummen ur röven å öva på eu kortet så man får glida med kärran:wink: så nu återstår bara att börja bygga ska byga drivlina med mera på hemma plan så den rör sig och sådant funkar har en rätt så stor värkstad sedan när man börjar på industriprogramet ska jag fråga om läraren är med på att dra på lite plåt på ramen sedan drar jag el själv
men måste man ha god känd båge i själva kärran eler kan man snikra i hopp en själv o dom god känner det????? :?

ursäkta för o ihophengande meningar men jag har skriv problem
BONDTRIM ÄR DET BILIGASTE BÄSTA JAG VET

är lite gnidig i plånboken o suger på att stava
Skriv svar