Hejsan alla! Jag har problem med min Derbi Senda. Den är väldigt kraftlös och seg. Jag vet inte vad felet kan vara, någon som har några tips?
Setup: Kapad Blindtarm
12/53 drevning ( 12/65 orginal )
Bortagen skorsten på luftburken
75 munstycke ( 63 orginal )
Rengjorde förgasaren idag, men ingen skillnad
du tar av toppen av cylindern så bör du se men etfersom den är såpas ny bör itne de vara problemet:S har du dratt alla pluggar ? annars kan de vara för ''tung ''drevning till orginal
Jag har dragit alla pluggar. Och nej drevningen är inte för tung, det här felet inträffade igår och har kört med drevningen i snart en månad utan problem.
kom de bara helt plötsligt ? regna de ? elr har de regnat ? jag skulle öppna cylidnern och kolla hur kolven såg ut fall dekom helt plötsligt, men koll hur luftfiltret är samt förgasaren
Den går ju framåt, men den är skitsvag och klarar knappt av att varva ur 4an på plant, tidigare så varvade den nästan fullt i uppförsbacke på 6an med samma drevning. Men tror du verkligen att det kan vara kolven? Moppen är 9 månader gammal och har bara gått 350 mil.
nä, därför tror jag verkligen inte jag de är kolven orginal bruakr hålla till 1000 inan detta händer, men testa med ny bensin och kolla förgasaren igen.
Okej, en kompis föreslog att det kanske är skit i röret eftersom att jag av misstag kört cs 3 mil med choken på, men då borde väl den inte bli så kraftlös så plötsligt?
jag har haft typ samma problem 2 ggr faktiskt fast jag kör mk thrower rör.
första gången för mig va det att ljuddämpar ull i kröken på något vänster och andra gången satte det sig ljuddämpar ull i ljuddämparn som täppte till siå inte avgaserna kunde komma ut tillräckligt och gjorde moppen kraft lös.
Så ta en titt i röret och se så något inte täpper till avgaserna så dom inte åker ut.
DerbiMoppe skrev:jag har haft typ samma problem 2 ggr faktiskt fast jag kör mk thrower rör.
första gången för mig va det att ljuddämpar ull i kröken på något vänster och andra gången satte det sig ljuddämpar ull i ljuddämparn som täppte till siå inte avgaserna kunde komma ut tillräckligt och gjorde moppen kraft lös.
Så ta en titt i röret och se så något inte täpper till avgaserna så dom inte åker ut.
Gör rent förgasaren och luftfilter. (filtret i luftburken)
Kolla så stiftet ser bra ut. (inte söndrigt, isåfall så får du köpa ett nytt)
Kolla så bromsarna inte ligger på. (känn på oken efter du har kört, ligger dom på så lär du bränna dig)
Annars kanske du får ta loss röret och kolla om det är igentäppt.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Jag har testat det som har föreslagits i tråden, men det har inte hjälpt tyvärr, jag ska försöka föeklara lite bättre vad felet är. Den går bra på växel 1 men den den går väldigt dåligt på växel 2 och 3 den typ hackar framåt och ryker jätte mycket grå/blå rök. När jag växlar upp till växel 4 blir den helt kraftlös några tips? Kan det vara tändstiftet? Tacksam för svar.
kolla så ingen broms ligger på genom att köra en bit sen stanna och sätt fingret mot båda bromskivorna, är det varmt eller om du bränner dej så är det dom som ligger på. låter faktiskt som det... annars testa å köra på 4an och dra in kopplinge i dragläge och kolla om det går bättre så några gånger eller småryck några gånger i handtaget
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
Det är inte bromsen som ligger mot, men kan tändstiftet påverka moppen så den går hackigt och dÅligt?
Tror faktiskt att det kan vara dålig besin, då det kom ca 2-3 minuter efter att jag tankade. Men kan dålig bensin förklara varför den hackar framåt på låga växlar
Burstingink skrev:Det är inte bromsen som ligger mot, men kan tändstiftet påverka moppen så den går hackigt och dÅligt?
Tror faktiskt att det kan vara dålig besin, då det kom ca 2-3 minuter efter att jag tankade. Men kan dålig bensin förklara varför den hackar framåt på låga växlar
tror inte bensinen har nå med de att göra! genom att den är stark på 1an och svag på 4an. men får den tillräkligt mycke bensin? ta bort besin slangen från förgasaren å tanken och blås rent dom med käftn eller tryckluft och sätt tillbaka. för desto högre varv moppen har så desto mer bensin behöver den. å då kanske det ligger nått i slangen som stryper tillförseln med bensin. testa det
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning