har den SKURIT då sitter kolven fast. men iaf.. om det var klet där, byt packboxen som sitter vid veven. min var kladdig/oljig som fan innan jag bytte den. eller så skiter du i det o kör..ditt valGreckE skrev:den måste ju inte vara stumm för att den ha skurit? om tex kolvringen har lossnat och farit ut i utblåset så är det ju ingen komp alls.some guy skrev:något sämre komp om den bara har nypit har den skurit DÅ blir kicken så stumm att du kan stå på den :3 öppna o kolla
Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
när min skar så försvan kompen så den måste inte fastnasome guy skrev:har den SKURIT då sitter kolven fast. men iaf.. om det var klet där, byt packboxen som sitter vid veven. min var kladdig/oljig som fan innan jag bytte den. eller så skiter du i det o kör..ditt valGreckE skrev:den måste ju inte vara stumm för att den ha skurit? om tex kolvringen har lossnat och farit ut i utblåset så är det ju ingen komp alls.some guy skrev:något sämre komp om den bara har nypit har den skurit DÅ blir kicken så stumm att du kan stå på den :3 öppna o kolla
TuZx skrev:aa tills man kör med detdavid96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter
Har kollat packboxen vid veven och har också kollat den andra packboxen och det är torrt där, han måste fan gjort nå skit konstigt iaf, för det är inte olje aktigt utan nåt sorts limmsome guy skrev:har den SKURIT då sitter kolven fast. men iaf.. om det var klet där, byt packboxen som sitter vid veven. min var kladdig/oljig som fan innan jag bytte den. eller så skiter du i det o kör..ditt valGreckE skrev:den måste ju inte vara stumm för att den ha skurit? om tex kolvringen har lossnat och farit ut i utblåset så är det ju ingen komp alls.some guy skrev:något sämre komp om den bara har nypit har den skurit DÅ blir kicken så stumm att du kan stå på den :3 öppna o kolla
samma med min KTMslider_Alex skrev:när min skar så försvan kompen så den måste inte fastnasome guy skrev:har den SKURIT då sitter kolven fast. men iaf.. om det var klet där, byt packboxen som sitter vid veven. min var kladdig/oljig som fan innan jag bytte den. eller så skiter du i det o kör..ditt valGreckE skrev: den måste ju inte vara stumm för att den ha skurit? om tex kolvringen har lossnat och farit ut i utblåset så är det ju ingen komp alls.
Då en moped värmenyper så är det på grund av att kolven utvigdas då den inte får tillräckligt med kylning... då brukar kicken vara stymm om den skärt ordentligt men sedan kan kolven bara var sliten och slut så därför försvinner kompen(eller den har djupa skråmor), den kan ta fast men gå att starta efter några timmar de kan bero på värmen också men går den igång har den inte skärt! Ganska logist va?DiNozzan skrev:Den behöver inte vara stumm kock eller inte starta när den värmenyp eller skärt.Victorh skrev:den startar ej?
Kicken är stumm
Dock märker man att den går
sämre. Det lätaste du kan göra är att öppna upp och kolla!
mm undrar jag med.Victorh skrev:Då en moped värmenyper så är det på grund av att kolven utvigdas då den inte får tillräckligt med kylning... då brukar kicken vara stymm om den skärt ordentligt men sedan kan kolven bara var sliten och slut så därför försvinner kompen(eller den har djupa skråmor), den kan ta fast men gå att starta efter några timmar de kan bero på värmen också men går den igång har den inte skärt! Ganska logist va?DiNozzan skrev:Den behöver inte vara stumm kock eller inte starta när den värmenyp eller skärt.Victorh skrev:den startar ej?
Kicken är stumm
Grecke då har ju inte den skärt utom bara kolvringar nötsbort... Det är skillnad med skärt och att kolvringarnna har nöts så du har fel nu
Sedan så moppen har inte nypit då kicken är lätt att trycka ner det är kolvringarna då som är slut för de släpper förbi tryck!
Bra att allt löste sig men vemfan sätter klet i variatorn? :/
Vad jodlar b*gen i huset?derbeyy skrev:Victorh skrev:den startar ej?
Kicken är stumm
HAHAHAHA ska den inte starta bara för den värmenypt?
du är allt väldigt skicklig
nu menade inte jag att kolvringarna har nöts bort, på min 125a så hade dom satt kolven åt fel håll. drf slog kolvringen fast i utblåset och rev upp cylindern och förstörde toppen, utan kolvring ingen komp drf kunde man trycka ner kicken med lillfingret. fortfarande inte skurit?Victorh skrev:Då en moped värmenyper så är det på grund av att kolven utvigdas då den inte får tillräckligt med kylning... då brukar kicken vara stymm om den skärt ordentligt men sedan kan kolven bara var sliten och slut så därför försvinner kompen(eller den har djupa skråmor), den kan ta fast men gå att starta efter några timmar de kan bero på värmen också men går den igång har den inte skärt! Ganska logist va?DiNozzan skrev:Den behöver inte vara stumm kock eller inte starta när den värmenyp eller skärt.Victorh skrev:den startar ej?
Kicken är stumm
Grecke då har ju inte den skärt utom bara kolvringar nötsbort... Det är skillnad med skärt och att kolvringarnna har nöts så du har fel nu
Sedan så moppen har inte nypit då kicken är lätt att trycka ner det är kolvringarna då som är slut för de släpper förbi tryck!
Bra att allt löste sig men vemfan sätter klet i variatorn? :/
Ja det glömde jag att den kan ju skära genom att cylinder blir rispad så man måste borraGreckE skrev:[spoiler]nu menade inte jag att kolvringarna har nöts bort, på min 125a så hade dom satt kolven åt fel håll. drf slog kolvringen fast i utblåset och rev upp cylindern och förstörde toppen, utan kolvring ingen komp drf kunde man trycka ner kicken med lillfingret. fortfarande inte skurit?Victorh skrev:Då en moped värmenyper så är det på grund av att kolven utvigdas då den inte får tillräckligt med kylning... då brukar kicken vara stymm om den skärt ordentligt men sedan kan kolven bara var sliten och slut så därför försvinner kompen(eller den har djupa skråmor), den kan ta fast men gå att starta efter några timmar de kan bero på värmen också men går den igång har den inte skärt! Ganska logist va?DiNozzan skrev: Den behöver inte vara stumm kock eller inte starta när den värmenyp eller skärt.
Bra att allt löste sig men vemfan sätter klet i variatorn? :/[/spoiler]
edit: derbeyy du ska inte säga nått, victorh är en av dom som har hjälp flest här på forumet och vet sina saker
Victorh skrev:Vad jodlar b*gen i huset?derbeyy skrev:Victorh skrev:den startar ej?
Kicken är stumm
HAHAHAHA ska den inte starta bara för den värmenypt?
du är allt väldigt skicklig
Men frågade om den ens startar för han! Om han skulle ha sagt jo skulle man kunnat leda bort problemet direkt från att den har nypt om den nyper skall den inte gå annat om kompen far eller liknande!