17.5mm förgasare istället för 14mm

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
EliiasH
Elmoped

17.5mm förgasare istället för 14mm

Inlägg av EliiasH »

Tjena! Jag undrar om det kommer bli stor skillnad i effekt och/eller den kommer gå mycket renare med en 17.5mm förgasare istället för en 14mm?

Har en gilera rcr 03 med doppler er1 effektrör, inget mer trim. Den blöddrar på mellanregistret ett litet tag men jag har försökt nästan allt i förgasar inställningarna men jag har inte fått den att gå rent på mellanregistret, annars går den rent på högvarv :)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Kommer bli lite starkare men ingen stor skillnad. Har du testa att flytta nålen?
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
EliiasH
Elmoped

Inlägg av EliiasH »

Okej tror du den kommer gå renare också kanske? Tänkte om den kanske behöver mer luft och det får den ju med 17.5mm förgasare :) Jag har testat flytta nålen, byta huvudmunstycke och byta lågfartsmunstycke :P
Användarens profilbild
Dundermannen
Elmoped

Inlägg av Dundermannen »

Vilka munstycken har du prövat? Vilket munsycke är org? :)
Användarens profilbild
EliiasH
Elmoped

Inlägg av EliiasH »

Org huvudmunstycke tror jag är ~65-60 och det jag har i nu är 70 för den blöddrar med 72 så 70 ska vara bra, org lågfartsmunstycke är 33 tror jag (det var då det som satt i), jag har testat med 36 där för det var det enda andra lågfart jag hade men ska testa med storlek 30 snart för jag har beställt ett sånt. tror ni det blir bättre med mindre lågfartsmunstycke? :)
Användarens profilbild
Dundermannen
Elmoped

Inlägg av Dundermannen »

Lågfartsmunstycket borde inte göra någon skillnad i mellanregistret, du kan ju fortsätta att pröva munstycken både ner och upp, vet faktist inte vad som kan vara problemet. Nyper den ibland eller blöddrar den bara?
Användarens profilbild
EliiasH
Elmoped

Inlägg av EliiasH »

Nyper ibland? Om man kör på 4an eller högre på låga varv sen gasar man på så kommer man upp i ca 50 sen stannar den där och går allmänt dåligt och surar ner sig och då måste man växla ner och om man kör på 3an eller lägre så surar den/blöddrar ett litet tag innan effekten kommer :/
Användarens profilbild
Dundermannen
Elmoped

Inlägg av Dundermannen »

Jag är ledsen, kan tyvärr inte hjälpa dig, men fråga någon som är erfaren av att köra växlat. Jag är mer haj på scooter 8)
Användarens profilbild
EliiasH
Elmoped

Inlägg av EliiasH »

Okej :P
Skriv svar