Avgasrörs-Tråden Cross/SM/RR

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare

Inlägg av TuZx »

david96 skrev:
TuZx skrev:
david96 skrev:tja kommer byta till mig en beta rr nu imron och vill ha lite mera klös i den men vill inte ha något underliggande rör vid sidan :)
finns de något trimrör som ser ut som orginal? asså i själva formen
och kan någon länka till rätt rör då vissa rör som dom går på vanliga moddeler längst sidan fast på beta så går ju röret under själva moppen.
det är en beta rr 07
skulle vara snällt fall någon kunde länka en avgaspacking till orginal rören då denna är sönder den avgaspackingen som sitter mellan ljuddämparen och röret är sönder och behöver hjälpa med att hitta en sådan :)

plugga ur röret på moppen sen skaffa lite tätnings packning vid kröken (där pluggen satt) och ta bort luftburks locket så låter den lite mörkare (inte tickandet ljudet) har själv beta rr07 :)
fnns inga pluggar kvar... fråga efter trimrör men tack förhjälpen sitter 80cc på den med mera smått och gott är ute efter ett trimrör och pckingen mellan ljuddämapren och röret. har redan tsätat med tätningspasta och funkar sådär

detta röret kanske? http://www.twostroke.se/product.asp?product=9283

det med packning vettefan vart det finns ;)

edit! hitta :) http://www.twostroke.se/product.asp?product=22719
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

TuZx skrev:
david96 skrev:
TuZx skrev:
plugga ur röret på moppen sen skaffa lite tätnings packning vid kröken (där pluggen satt) och ta bort luftburks locket så låter den lite mörkare (inte tickandet ljudet) har själv beta rr07 :)
fnns inga pluggar kvar... fråga efter trimrör men tack förhjälpen sitter 80cc på den med mera smått och gott är ute efter ett trimrör och pckingen mellan ljuddämapren och röret. har redan tsätat med tätningspasta och funkar sådär

nä är itne den ör någon sorts av adapter
nej aldrig i livet jag köper ett udnerliggande rör det mest dummaste som har skappats -_- kolla vadj ag skrev i första så ser du
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing

Inlägg av ZX »

någon som vet vilket rör denna ljuddämpare hör till?

http://www.bilddump.se/bilder/201205171 ... 83.219.jpg
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket

Inlägg av Ztraand »

Vart ligger effektkurvan på ett avstrypt original rör från Derbi?
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare

Inlägg av TuZx »

david96 skrev:
TuZx skrev:
david96 skrev: fnns inga pluggar kvar... fråga efter trimrör men tack förhjälpen sitter 80cc på den med mera smått och gott är ute efter ett trimrör och pckingen mellan ljuddämapren och röret. har redan tsätat med tätningspasta och funkar sådär

nej aldrig i livet jag köper ett udnerliggande rör det mest dummaste som har skappats -_- kolla vadj ag skrev i första så ser du

om du ser själv på twostroke så finns det inte många rör är överliggande till 80cc. skicka bild på röret så kanske jag ser vad du menar.har ju en beta själv
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

TuZx skrev:
david96 skrev:
TuZx skrev:

om du ser själv på twostroke så finns det inte många rör är överliggande till 80cc. skicka bild på röret så kanske jag ser vad du menar.har ju en beta själv
betas orginal rör går ju undersjälva moppen är ett sådant jag vill ha men med högre effekt alltså mer högvarvligt rör :)
Användarens profilbild
ET.sm
Farsans gamla zündapp

Inlägg av ET.sm »

Gianelli 2-t eller mk thrower?:) för att få bättre krut ur derbin än 80blås, ska införskaffas en ostrypt CDI, men tänkte mer på vilken som ger bäst?:) mk eller Gianelli 2T?
Hört att Gianelli 2T är lite bättre än mk thrower, iaf för Derbi´s orginal cylindrar, antingen bara ett rykte eller så äre sant!
Mvh Edvin:) Tacksam för svar:D
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

gianelle ger bättre effekt på höga varv men ägt båda och baraälskar trhower
mk alla dagar i veckan gianelle drar mk på höga varv mk drar gianelle på ävgen ditt :)
btw jag älskar axx :P
Användarens profilbild
ET.sm
Farsans gamla zündapp

Inlägg av ET.sm »

david96 skrev:gianelle ger bättre effekt på höga varv men ägt båda och baraälskar trhower
mk alla dagar i veckan gianelle drar mk på höga varv mk drar gianelle på ävgen ditt :)
haha okejokej:) aa blir att införskaffa gianelle så;) har ju båda ifall det behövs bytas;)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

david96 skrev: betas orginal rör går ju undersjälva moppen är ett sådant jag vill ha men med högre effekt alltså mer högvarvligt rör :)
Har aldrig sett nåt trimrör som har betas dragning, så ska du ha trimsystem så är det underliggande som gäller för din del.
ET.sm skrev:
david96 skrev:gianelle ger bättre effekt på höga varv men ägt båda och baraälskar trhower
haha okejokej:) aa blir att införskaffa gianelle så;) har ju båda ifall det behövs bytas;)
Dock kommer den inte göra mer än nån km över 80 ändå, men jaja :)
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

går de ta en krök från ett trimrör till en vnalig modell och kapa av där fram där själva böjen är in i cylidnern och sen svetsa på de på den böjen som sitter på betan elr skulle de bli helt fuckat ?
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

david96 skrev:går de ta en krök från ett trimrör till en vnalig modell och kapa av där fram där själva böjen är in i cylidnern och sen svetsa på de på den böjen som sitter på betan elr skulle de bli helt fuckat ?
De skulle förmodligen bli rätt fuckat ja...
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

men ända skillnaden blir ju själva böjen i början liksom ? så bör väl itne vara så stor skillnad ? fall man får de bra gjort ? de är ju i själva kröken som de själva avgörs elr hur man ska säga(avgaserna studsar tillbaka
Användarens profilbild
ET.sm
Farsans gamla zündapp

Inlägg av ET.sm »

CaToXXo skrev:
ET.sm skrev:
Jaha okej, men för att kunna dra på lite till? vad ska kunna göras, för ostrypt cdi ska införskaffas så:)
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing

Inlägg av ZX »

ET.sm skrev:
CaToXXo skrev:
ET.sm skrev: haha okejokej:) aa blir att införskaffa gianelle så;) har ju båda ifall det behövs bytas;)
Jaha okej, men för att kunna dra på lite till? vad ska kunna göras, för ostrypt cdi ska införskaffas så:)
Dreva tyngre
Användarens profilbild
juniorjesper
Svårstartad skrothög

Inlägg av juniorjesper »

Då mitt originalrör har kladdat igen så är jag ute efter ett trimrör. Och min kompis har ett gammalt överliggande tk rör, men det passar inte..
Så tänkte köpa nytt..

1. Är de här rören bra?
2. Vilket ger mest effekt?
3. Vilket skulle ni tagit? :P
4. Vill ha näsan det billigaste eller billigt iallafall, då jag inte alls har mycke pengar..

Setup: MH Furia 02, urpluggad, drevad och sportluftfilter.

http://twostroke.se/product.asp?product=11647

http://twostroke.se/product.asp?product=11186

Och om röret inte skulle passa, kan man skicka tillbaka det då till twostroke?
Furia 02
Cylinder: B̶a̶r̶i̶k̶i̶t̶ ̶7̶4̶c̶c̶ Original
Förgasare: Dellorto 12 mm, 1̶1̶5 80 munstycke, TunR ostrypt insug
Drev: 15-52
Avgas: Original krök med Thrower dämpare/Fasmen underliggande
http://www.youtube.com/juniorjesper
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Jag skulle ha tagit lacada, enligt mig är det snyggare. Det är i princip samma effektkurva på dom, så man märker ingen större skillnad!
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing

Inlägg av ZX »

tjenare vilket avgasrör hör denna ljuddämpare till? :)

Bild
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

ZX skrev:tjenare vilket avgasrör hör denna ljuddämpare till? :)

Bild
ser ut som att den är hemmagjord pga av att det ser ut som om det sitter en sprayflaska innuti dock inte säker
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing

Inlägg av ZX »

Nutbreaker skrev:
ZX skrev:tjenare vilket avgasrör hör denna ljuddämpare till? :)

Bild
ser ut som att den är hemmagjord pga av att det ser ut som om det sitter en sprayflaska innuti dock inte säker

ååhfan! :D kanske är avstämt till min cylinder :D

edit: dock nått jag om på är att på själva pipan/kröken står det typ eu3 eller nått +nått annat står där :)
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket

Inlägg av Ztraand »

Ztraand skrev:Vart ligger effektkurvan på ett avstrypt original rör från Derbi?
bump
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Posse96
Elmoped

Inlägg av Posse96 »

Tjena har ett gianelli rör men inte 50ccsport måste jag ha sport/pro kolv på den? moppe:yamaha dt50r 06 :P
Kolla in BackSeatDrivers(BSD) på facebook och gilla!
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Posse96 skrev:Tjena har ett gianelli rör men inte 50ccsport måste jag ha sport/pro kolv på den? moppe:yamaha dt50r 06 :P
Har du originalcylinder så ska du köra med en kolv som passar till den cylindern. En sportkolv passar inte i org. cylindern.
Röret har inget att göra med vad du ska ha för kolv.
dvs, röret kommer funka fint till org cylinder samt org kolv.

Posse96
Elmoped

Inlägg av Posse96 »

CaToXXo skrev:
Posse96 skrev:Tjena har ett gianelli rör men inte 50ccsport måste jag ha sport/pro kolv på den? moppe:yamaha dt50r 06 :P
Har du originalcylinder så ska du köra med en kolv som passar till den cylindern. En sportkolv passar inte i org. cylindern.
tack så mkt! märkte att den gick bra osv men lite rädd att jag ska spränga cylindern/kolven vet inte om det e så lätt men någon kan väll seja :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Posse96 skrev:
CaToXXo skrev:
tack så mkt! märkte att den gick bra osv men lite rädd att jag ska spränga cylindern/kolven vet inte om det e så lätt men någon kan väll seja :)
Inga problem, det kommer funka fint för dig.

Posse96
Elmoped

Inlägg av Posse96 »

Inga problem, det kommer funka fint för dig.[/quote] Gött å höra :D :D :D :D
anton96
Farsans gamla zündapp

Inlägg av anton96 »

tjena, har en beta rr med 74cc, 21mm förgasare och ostrypt insug och ska nu köpa ett rör till den. och undrar ifall ett yasuni r1 rör skulle passa till denna setup? vet att yasuni r2 skulle vara bättre men hittar inga, förutom den jag blev lurad på. så vad tycker ni? köpa ett r1 rör eller vänta? har inget rör just nu, inte ens original rör och har precis total renoverat den med, lacka ram, sving, motor, kåpor osv så vill få igång den snabbt nu :/
btw yasuni r1 röret ligger på 700kr.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

anton96 skrev:tjena, har en beta rr med 74cc, 21mm förgasare och ostrypt insug och ska nu köpa ett rör till den. och undrar ifall ett yasuni r1 rör skulle passa till denna setup? vet att yasuni r2 skulle vara bättre men hittar inga, förutom den jag blev lurad på. så vad tycker ni? köpa ett r1 rör eller vänta? har inget rör just nu, inte ens original rör och har precis total renoverat den med, lacka ram, sving, motor, kåpor osv så vill få igång den snabbt nu :/
74cc säger inte mycket.

anton96
Farsans gamla zündapp

Inlägg av anton96 »

CaToXXo skrev:
anton96 skrev:tjena, har en beta rr med 74cc, 21mm förgasare och ostrypt insug och ska nu köpa ett rör till den. och undrar ifall ett yasuni r1 rör skulle passa till denna setup? vet att yasuni r2 skulle vara bättre men hittar inga, förutom den jag blev lurad på. så vad tycker ni? köpa ett r1 rör eller vänta? har inget rör just nu, inte ens original rör och har precis total renoverat den med, lacka ram, sving, motor, kåpor osv så vill få igång den snabbt nu :/
74cc säger inte mycket.
top performance
Användarens profilbild
juniorjesper
Svårstartad skrothög

Inlägg av juniorjesper »

Hej. Jag undrar vad ni rekommenderar för trim rör till Motorhispania Furia 02a.
Spelar ingen roll om det är över eller underliggande. Tror jag vill ha ett skapligt högvarvigt rör men som ändå inte är för klen i början då man t.ex vill accelerara eller tävla me kompisar :P

Min kompis Turbo kit rör (nå gammalt) nästan exakt det här: Bild

Men det ville inte passa. Då det röret var för långt i kröken.. Delningen satt alldeles för långt bak..
Så det ville inte passa..
Furia 02
Cylinder: B̶a̶r̶i̶k̶i̶t̶ ̶7̶4̶c̶c̶ Original
Förgasare: Dellorto 12 mm, 1̶1̶5 80 munstycke, TunR ostrypt insug
Drev: 15-52
Avgas: Original krök med Thrower dämpare/Fasmen underliggande
http://www.youtube.com/juniorjesper
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Metra Kit thrower och Leovince V6 är lågvarviga så satsa inte på dem.

Mellan registret har vi Hebo och gianelli 2T.

Turbo Kit är ett högvarvigt rör som går bra på lägre varv med.

Turbo kitet smattrar kanske högst av dem alla, vet inte hur du vill ha ljudet, men det kommer att medföra som sagt höga ljud.

Jag rekommenderar turbo kit eller metra kit sp!
Årets Styrelsemedlem 2013
Moppe nooben
Elmoped

Derbi evo

Inlägg av Moppe nooben »

Tjena jag undrar vilket trimrör som är bäst till en Derbi evo-12 .
Ganska ny med moppar oså
Skulle uppskatta lite förslag och hjälp !
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Man brukar säga att gianelli 2t är det bästa röret till Derbi. Bra rör över hela registret.
Årets Styrelsemedlem 2013
M0on
Elmoped

Inlägg av M0on »

Någon som vet om metrakit thrower passar en malaguti xsm? Yamaha dt50x är en kopia av xsm så ni vet.
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp

Inlägg av DerbiKoffe »

tjenare, har en Derbi Senda sm X-Treme 04 å funderar på att sätta på ett Metrakit Thrower: http://twostroke.se/product.asp?product=11034

å undrar om moppen kommer går bra/dåligt och ha bra axx/topp och eventuellt om jag behöver byta munstycke :)

Tacksam för svar!
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Skriv svar