byta vev till airsial t6 asso?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Derbi_rider
Elmoped
Inlägg: 123
Blev medlem: 6 juni 2007, 16:00

byta vev till airsial t6 asso?

Inlägg av Derbi_rider »

behöver ja byta vev till airsial t6 asso ioch med att de är midrace?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

bäst så, men de ä lagrena som går åt först, satsa på att byta dom först och främst.

byt ramlagrena, och köp en annan vev, i den sitter de andra staklager när du köper.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Derbi_rider
Elmoped
Inlägg: 123
Blev medlem: 6 juni 2007, 16:00

ojsan

Inlägg av Derbi_rider »

ja menna airsial t6 maxima? måste ja byat vev och de du snakc aom nyss på dne då?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

nae måste o måste, de ä ju upp till dig om du vill riskera att hela underredet blir söndertrasat. de är alltid bäst att vara på säkra sidan, för när de väl går sönder så kan mycke pajja.

ramlagrena är dom lagrena som håller själva vevaxeln, och staklagrena är dom som håller vevstaken. staklagrena sitter inbyggda i veven. De går att köpa lagersats till vevstaken och sätta i, men då kan du lika gärna byta hela veven för då följer ju dom lagrena med. Sen får du köpa till ramlagrena
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Derbi_rider
Elmoped
Inlägg: 123
Blev medlem: 6 juni 2007, 16:00

byta ramlager

Inlägg av Derbi_rider »

räcker de att bara byta ramlagrerna och dom lagrena du snacka om?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

jepp, till midrace borde de räcka, för som sagt: veven tål en hel del, de ä själva lagrena som inte håller för mer stress.

derbis originalvev ska typ tåla 16.000 rpm enligt min derbiåterförsäljare.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
MattssoN^^
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 21 december 2007, 11:57
Ort: göteborg/kode

Inlägg av MattssoN^^ »

inte för att vara taskig mot dom som har Derbi

men tror ni värkligen att veven håller för det?
jag menar att den kanske klarar 16k varv men den e värkligen inte balanserad för det ! därmed så kommer du att behöva byta ramlager 1 gång varje dag om du ska varva 16k :wink:

pr veven är det och kostar 1.8k :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

visst äre så, men med en airsal cylinder så varvar man ju inte till 16.000??
den varvar typ till 13...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Derbi_rider
Elmoped
Inlägg: 123
Blev medlem: 6 juni 2007, 16:00

hmm

Inlägg av Derbi_rider »

går de inte bara köa med org vev och org lager då?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

de går, men dom slits mycket snabbare och tillslut så rasar de ihop.

ja tycker de ä bäst att vara på den säkra sidan och byta allt där nere så man vet att de håller ihop när man ska dra på lite, så man inte ligger o fiskör och är rädd för att de ska packa ihop när som helst
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Derbi_rider
Elmoped
Inlägg: 123
Blev medlem: 6 juni 2007, 16:00

okej

Inlägg av Derbi_rider »

men är de lätt att byta vev?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

klyva motorn på mitten, har inte gjort de själv, men se till att ha sprängskiss, och hålla koll på grejjerna så är de inga problem
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst