Rieju har börjat gått dåligt

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
erikriejumrx
Elmoped

Rieju har börjat gått dåligt

Inlägg av erikriejumrx »

tja har en Rieju mrx som har börjat att gå dåligt. undrar vad det kan vara den har gått 1300 mil. vet ej kanske dax för motorrenovering. gick bra när jag köpte den men sen har den bara börjat att gå sämre.
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest

Re: Rieju har börjat gått dåligt

Inlägg av rexzo »

erikriejumrx skrev:tja har en Rieju mrx som har börjat att gå dåligt. undrar vad det kan vara den har gått 1300 mil. vet ej kanske dax för motorrenovering. gick bra när jag köpte den men sen har den bara börjat att gå sämre.
har du kollat kompet, förmodligen börjar kolven vara relativt sliten så den kan vara bra att byta, det kan ju även vara ett enkelt fel som skit i förgasaren osv
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
erikriejumrx
Elmoped

Inlägg av erikriejumrx »

har bytt kolv och cylinder fö ca 50 mil sedan och har ganska nyligen gjort rent förgasaren
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest

Inlägg av rexzo »

erikriejumrx skrev:har bytt kolv och cylinder fö ca 50 mil sedan och har ganska nyligen gjort rent förgasaren
Okej kollat att de är bra gnista? Hur ser stiftet ut?
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
erikriejumrx
Elmoped

Inlägg av erikriejumrx »

bytte stift när jag bytte cylinder så det är ganska nytt
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Gjort rent luftfiltret? Exakt hur går den dåligt?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
erikriejumrx
Elmoped

Inlägg av erikriejumrx »

lyftfiltret är inte rengjort sen jag köpte den. den liksom orkar inte någonting om jag ligger i ca 50 på 5 växeln och det börjar blåsa motvind eller det kommer en backe så får jag växla ner till ca trean. jag har inte trimmat
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest

Inlägg av rexzo »

erikriejumrx skrev:lyftfiltret är inte rengjort sen jag köpte den. den liksom orkar inte någonting om jag ligger i ca 50 på 5 växeln och det börjar blåsa motvind eller det kommer en backe så får jag växla ner till ca trean. jag har inte trimmat
Ditt rör kanske har sotat igen? Testa sota ur det!
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

erikriejumrx skrev:lyftfiltret är inte rengjort sen jag köpte den. den liksom orkar inte någonting om jag ligger i ca 50 på 5 växeln och det börjar blåsa motvind eller det kommer en backe så får jag växla ner till ca trean. jag har inte trimmat
Gör rent luftfiltret isåfall.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Skriv svar