tja har en Rieju mrx som har börjat att gå dåligt. undrar vad det kan vara den har gått 1300 mil. vet ej kanske dax för motorrenovering. gick bra när jag köpte den men sen har den bara börjat att gå sämre.
erikriejumrx skrev:tja har en Rieju mrx som har börjat att gå dåligt. undrar vad det kan vara den har gått 1300 mil. vet ej kanske dax för motorrenovering. gick bra när jag köpte den men sen har den bara börjat att gå sämre.
har du kollat kompet, förmodligen börjar kolven vara relativt sliten så den kan vara bra att byta, det kan ju även vara ett enkelt fel som skit i förgasaren osv
lyftfiltret är inte rengjort sen jag köpte den. den liksom orkar inte någonting om jag ligger i ca 50 på 5 växeln och det börjar blåsa motvind eller det kommer en backe så får jag växla ner till ca trean. jag har inte trimmat
erikriejumrx skrev:lyftfiltret är inte rengjort sen jag köpte den. den liksom orkar inte någonting om jag ligger i ca 50 på 5 växeln och det börjar blåsa motvind eller det kommer en backe så får jag växla ner till ca trean. jag har inte trimmat
Ditt rör kanske har sotat igen? Testa sota ur det!
erikriejumrx skrev:lyftfiltret är inte rengjort sen jag köpte den. den liksom orkar inte någonting om jag ligger i ca 50 på 5 växeln och det börjar blåsa motvind eller det kommer en backe så får jag växla ner till ca trean. jag har inte trimmat
Gör rent luftfiltret isåfall.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan