Hjälp med OLjepumpen!

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
ProBeta
Elmoped

Hjälp med OLjepumpen!

Inlägg av ProBeta »

Häromdagen så blev min Beta RR AM6 07 lite konstig. När man kör detta har hänt 2 gånger, så slutade moppen jobba när jag kom upp i 65 och sedan så när man gick ner till 50 så funkade den perfekt så axxad jag upp så slutade den jobba, kändes som den inte fick någon olja. Så jag tror det handlar om oljepumpen! Någon som har en bra guide?

Tack för hjälp :)
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW

Inlägg av StylizhRazer »

om oljepumpen skulle sluta fungera så skulle kolven inte skulle smörjas vilken skulle resultera i att den skär.

hur menar du med att den slutar jobba? att det inte går att åka snabbare eller att den dör?
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

Vet inget om oljepumpar förutom att dom är kassa.

På AM6 så är det bara att skruva loss den! Vill du inte få in skit så kan du sätta för nån bricka. Jag svarvade en själv och den funkar fint.

Så ta bort den och blanda dirr i tanken istället!
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

vart samma på min och garantera dig att de inte är oljepumpen :P då jag blandar i tanken, vart tjuvluft på min och lite knasig fögg ^^
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

david96 skrev:vart samma på min och garantera dig att de inte är oljepumpen :P då jag blandar i tanken, vart tjuvluft på min och lite knasig fögg ^^
heter smuts i förgasaren..

Sedan pk klipper man av en cola burk en bit som täker hålet skruvar fast och silicon på så de säkert tätar
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Victorh skrev:
david96 skrev:vart samma på min och garantera dig att de inte är oljepumpen :P då jag blandar i tanken, vart tjuvluft på min och lite knasig fögg ^^

Sedan pk klipper man av en cola burk en bit som täker hålet skruvar fast och silicon på så de säkert tätar
Det ser ju bara tattigt ut då bättre att göra det ordentligt som pk gjorde och sen ha en vanlig packning mellan blocket och brickan
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

Victorh skrev:

du kunde inte komma på något tattigare?

om du ska ta bort olje pumpen tycker jag att du ska göra en täckbricka i bilplåt eller liknande och sen klipper ut en egen packning från ett packningspapper.
sliderjoel
Avstängd

Inlägg av sliderjoel »

Som alla säger, låter inte som oljepumpen, men är du osäker, börja blanda direkt i tanken. Mycket mer pålitligt. Sedan, gå ut och rengör din förgasare, låter som att de är där problemet sitter. Kom sedan tillbaka och om de inte har löst sig så får vi försöka hjälpa dig, annars, varsgod, inga problem ;)
SETUP:

Längre gasvajer för bättre aks
blandade vikter för hårdare kopplingsfjädrar
mindre munstycke för ökad luftfuktighet
nerslipade hemmagjorda slicks för högre topp
slanglösa däck för mjuka fälgar
11mm dellortoförgasare
Soundboard
blåeloxerad fälgtejp
Snabbgas för sämre bottendrag
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Mattyyy skrev:
Victorh skrev:

Det ser ju bara tattigt ut då bättre att göra det ordentligt som pk gjorde och sen ha en vanlig packning mellan blocket och brickan
visste du man kan lägga tillbaka bara locket för oljepumpen ;)
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

Victorh skrev:
Mattyyy skrev:
Victorh skrev: heter smuts i förgasaren..

visste du man kan lägga tillbaka bara locket för oljepumpen ;)
tycker fortfarande att man ska göra det ordentligt. man förlorar inget på att göra det serriöst.
ProBeta
Elmoped

Inlägg av ProBeta »

Tror dock att det är kylaren oljan är det inte men kylaren blir hur varm dom hälst + när den stog över en natt så funkade den perfekt tills den blev varm dock låter det jobbigt från cylinder. Typ skrapar
darian
Svårstartad skrothög

Inlägg av darian »

Om man vill börja blanda oljan o bensin rakt i bensinen vad gör man med oljepumpen och oljebehållaren tömmer man bara den och aldrig mer fyller på olja där eller?
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

darian skrev:Om man vill börja blanda oljan o bensin rakt i bensinen vad gör man med oljepumpen och oljebehållaren tömmer man bara den och aldrig mer fyller på olja där eller?
du plockar bort dom. tror hasse har nån guide där han bygger om oljetanken till en reservtank om man skulle vilja de :)
Användarens profilbild
FlLLE
Elmoped

Inlägg av FlLLE »

Har exakt samma problem, stannar vid ungefär 60 och sen bara vägrar den.
Gjorde 100+ innan vintern då den börja krångla :cry:

Min verkar också bli väldigt varm.
ProBeta
Elmoped

Inlägg av ProBeta »

Problemet är att den inte varva ut alla växlarna riktigt! Vad kan problemet vara?
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

ProBeta skrev:Problemet är att den inte varva ut alla växlarna riktigt! Vad kan problemet vara?
För klen motor och skum drivlina brukar ha nått att göra med att det inte varvar ur
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
xXTASKENXx
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av xXTASKENXx »

Chansar på tjuvluft! kolla det!
Följ gärna mitt Cpi Hussar projekt! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=

C r a z y M o p p e r s <3

Gilla min bild å hjälp mig vinna! :D
Jag som stegrar med moppen (svarta) :)