Häromdagen så blev min Beta RR AM6 07 lite konstig. När man kör detta har hänt 2 gånger, så slutade moppen jobba när jag kom upp i 65 och sedan så när man gick ner till 50 så funkade den perfekt så axxad jag upp så slutade den jobba, kändes som den inte fick någon olja. Så jag tror det handlar om oljepumpen! Någon som har en bra guide?
david96 skrev:vart samma på min och garantera dig att de inte är oljepumpen då jag blandar i tanken, vart tjuvluft på min och lite knasig fögg ^^
heter smuts i förgasaren..
Sedan pk klipper man av en cola burk en bit som täker hålet skruvar fast och silicon på så de säkert tätar
du kunde inte komma på något tattigare?
om du ska ta bort olje pumpen tycker jag att du ska göra en täckbricka i bilplåt eller liknande och sen klipper ut en egen packning från ett packningspapper.
Som alla säger, låter inte som oljepumpen, men är du osäker, börja blanda direkt i tanken. Mycket mer pålitligt. Sedan, gå ut och rengör din förgasare, låter som att de är där problemet sitter. Kom sedan tillbaka och om de inte har löst sig så får vi försöka hjälpa dig, annars, varsgod, inga problem
SETUP:
Längre gasvajer för bättre aks
blandade vikter för hårdare kopplingsfjädrar
mindre munstycke för ökad luftfuktighet
nerslipade hemmagjorda slicks för högre topp
slanglösa däck för mjuka fälgar
11mm dellortoförgasare
Soundboard
blåeloxerad fälgtejp
Snabbgas för sämre bottendrag
Tror dock att det är kylaren oljan är det inte men kylaren blir hur varm dom hälst + när den stog över en natt så funkade den perfekt tills den blev varm dock låter det jobbigt från cylinder. Typ skrapar
Om man vill börja blanda oljan o bensin rakt i bensinen vad gör man med oljepumpen och oljebehållaren tömmer man bara den och aldrig mer fyller på olja där eller?
darian skrev:Om man vill börja blanda oljan o bensin rakt i bensinen vad gör man med oljepumpen och oljebehållaren tömmer man bara den och aldrig mer fyller på olja där eller?
du plockar bort dom. tror hasse har nån guide där han bygger om oljetanken till en reservtank om man skulle vilja de