Höja Rieju spike sm 05..

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
runz
Elmoped

Höja Rieju spike sm 05..

Inlägg av runz »

har ett stort problem som verkligen måste lösas :P jag måste höja min moppe för den är så låg .. avgasaröret tar emot bakdäcket så det är itne så fint .. det är då när jag skjussar .. :P sen så har ramen där högerpassagerar fotpinnen sitter tagit emot ramen så en del av ramen blivit bucklig .. gått av en liten bit.. ingen fara just nu men behöver höja för den sitter inte långt ifrån ramen så det lär ju bli värre .. jag har ett så kallat länksystem tror jag .. har en bild i galleriet men den är inte så bra.. den andre bilden gick inte lägga in.. men jag vill helst köpa nån höjningsats för jag är inte bra på att göra egen.. någon som kan tipsa om något .. eller om jag kan lämna in den någonstans så dom höjer den åt mej eller något ? :) :lol:
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

KÖP en höjningssats eller gör en egen ja :D vad har du mopppe ?
Tillhör mille!
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

meanzick skrev:KÖP en höjningssats eller gör en egen ja :D vad har du mopppe ?

I rubriken står det "Rieju Spike sm -05" LÄS ;)
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

ReijuMrx skrev:
meanzick skrev:KÖP en höjningssats eller gör en egen ja :D vad har du mopppe ?

I rubriken står det "Rieju Spike sm -05" LÄS ;)
ojj :D sen såg jag galleriet med ;D
Tillhör mille!
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Re: Höja Rieju spike sm 05..

Inlägg av Riejumrx »

runz skrev:har ett stort problem som verkligen måste lösas :P jag måste höja min moppe för den är så låg .. avgasaröret tar emot bakdäcket så det är itne så fint .. det är då när jag skjussar .. :P sen så har ramen där högerpassagerar fotpinnen sitter tagit emot ramen så en del av ramen blivit bucklig .. gått av en liten bit.. ingen fara just nu men behöver höja för den sitter inte långt ifrån ramen så det lär ju bli värre .. jag har ett så kallat länksystem tror jag .. har en bild i galleriet men den är inte så bra.. den andre bilden gick inte lägga in.. men jag vill helst köpa nån höjningsats för jag är inte bra på att göra egen.. någon som kan tipsa om något .. eller om jag kan lämna in den någonstans så dom höjer den åt mej eller något ? :) :lol:
Köp höjningssats + modda'
alternativt gör egen och fixa.
Har för mig att Rieju har länksystem så ta en titt på guiderna så hittar du länksystems-höjningen.!

MVH Linus
runz
Elmoped

Re: Höja Rieju spike sm 05..

Inlägg av runz »

ReijuMrx skrev:
runz skrev:har ett stort problem som verkligen måste lösas :P jag måste höja min moppe för den är så låg .. avgasaröret tar emot bakdäcket så det är itne så fint .. det är då när jag skjussar .. :P sen så har ramen där högerpassagerar fotpinnen sitter tagit emot ramen så en del av ramen blivit bucklig .. gått av en liten bit.. ingen fara just nu men behöver höja för den sitter inte långt ifrån ramen så det lär ju bli värre .. jag har ett så kallat länksystem tror jag .. har en bild i galleriet men den är inte så bra.. den andre bilden gick inte lägga in.. men jag vill helst köpa nån höjningsats för jag är inte bra på att göra egen.. någon som kan tipsa om något .. eller om jag kan lämna in den någonstans så dom höjer den åt mej eller något ? :) :lol:
Köp höjningssats + modda'
alternativt gör egen och fixa.
Har för mig att Rieju har länksystem så ta en titt på guiderna så hittar du länksystems-höjningen.!

MVH Linus
men jag har ingen svetts och ingen ajg känner har och jag är kass på göra egna saker som sånt där :P lär bara pajja om jag gör de xP men vad för höjningsasts går köpa te min da?
RiejuLarssa
Elmoped

Inlägg av RiejuLarssa »

Har länksystem på min drac. Jag köpte en höjningssats från danmobility i hopp om att de skulle passa. dessvärre gjorde de inte de. Men har lagt upp en guide om hur jag höjde min så mycket ja kunde genom att göra en egen länkarm. Så kolla mitt projekt så kanske du lyckas göra en egen , inte så svårt tar ungefär en halvdag. http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=3526
Kolla in mitt Rieju projekt http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=3526

Hade ///
runz
Elmoped

Inlägg av runz »

RiejuLarssa skrev:Har länksystem på min drac. Jag köpte en höjningssats från danmobility i hopp om att de skulle passa. dessvärre gjorde de inte de. Men har lagt upp en guide om hur jag höjde min så mycket ja kunde genom att göra en egen länkarm. Så kolla mitt projekt så kanske du lyckas göra en egen , inte så svårt tar ungefär en halvdag. http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=3526
kommer aldrig kunna göra egen länkarm.. :/ isånnafall om min syrras kille kan göra en.. eller så får han kapa min o svetsa om han nu kan de då xP :P
RiejuLarssa
Elmoped

Inlägg av RiejuLarssa »

runz skrev:
RiejuLarssa skrev:Har länksystem på min drac. Jag köpte en höjningssats från danmobility i hopp om att de skulle passa. dessvärre gjorde de inte de. Men har lagt upp en guide om hur jag höjde min så mycket ja kunde genom att göra en egen länkarm. Så kolla mitt projekt så kanske du lyckas göra en egen , inte så svårt tar ungefär en halvdag. http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=3526
kommer aldrig kunna göra egen länkarm.. :/ isånnafall om min syrras kille kan göra en.. eller så får han kapa min o svetsa om han nu kan de då xP :P
ok de blir nog bra ska du se :D haha. haaade.
Kolla in mitt Rieju projekt http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=3526

Hade ///
Låst