tja! har nu fortfarande problem med bottendraget på roxxen... det tar typ 2 sek innan den drar sen går den skit bra. har funderat lite men har inte kommit på något som låter relevant. har testat med lättare vikter, hårdare kopplingsfjädrar, Hebo rem. har även testat med en lite hårdare tryckfjäder men samma problem är kvar.
min setup just nu:
org cylinder
dellorto 17,5 med 90 munstycke
leovince zx
polini speedcontroll med blandade 3,6or och 4,9or
malossi fly med gula fjädrar
orgtryckfjäder
orgrem
nån som har någon aning på vad det kan vara? kom gärna med svar vad ni tror det kan vara
På min var det remmen som var för bred, bytte till en slider rem o nu går den skitbra! Du kan testa med smalare rem eller shimsa om variatorn så remmen slirar lite i starten. Borde funka:)
Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
Längre gasvajer för bättre aks
blandade vikter för hårdare kopplingsfjädrar
mindre munstycke för ökad luftfuktighet
nerslipade hemmagjorda slicks för högre topp
slanglösa däck för mjuka fälgar
11mm dellortoförgasare
Soundboard
blåeloxerad fälgtejp
Snabbgas för sämre bottendrag
gula ska passa. dom är ju rekomenderande för zx med org cylinder. skulle det bli någon skillnad med sportluft? att den liksom inte får tillräckligt med luft från burken?
gula ska passa. dom är ju rekomenderande för zx med org cylinder. skulle det bli någon skillnad med sportluft? att den liksom inte får tillräckligt med luft från burken?
Dom som skickas med zx / leovince tt är seriöst sämst, dom är alldelles för mjuka, förstår inte ens varför dom skickar med dom. Kör på hårdare, vet att det är ditt problem. Btw vita motsvarar typ original hårdhet.
Dom som skickas med zx / leovince tt är seriöst sämst, dom är alldelles för mjuka, förstår inte ens varför dom skickar med dom. Kör på hårdare, vet att det är ditt problem. Btw vita motsvarar typ original hårdhet.
får väl testa röda...men om det inte skulle va det som är problemet, kan det ha någonting med remmen att göra att den är för lång/kort/bred/smal?
jan-ee kör med de och kompisar kör med de och de funkkar perfekt! Men kanske du fått ett par sämre?
pojkvasker skrev:
jan-ee kör med de och kompisar kör med de och de funkkar perfekt! Men kanske du fått ett par sämre?
Men som sagt sätt i nya kopplingsfjädrar bara!
Ja det där är väldigt blandat har jag märkt, dem jag fick var alldelles för mjuka, samma sak för min kompis som tog dem efter mig. Vissa funkar det till, och vissa inte!