Roligt att höra! tackRoxxen96 skrev:Fan va nice detta blir!
Nja, hann bara provköra den lite innan jag börja plocka ner den :/rasmusborg skrev:Du Tobias!
Har du provat att kolla ifall man kan få upp den där moppen på bakhjulet i original skick?
Börjar ju bli lite sugen själv på en likadan
TackET.sm skrev:Galet nice:), lycka till:) ser gött ut;)
Testade bara lite förut och de är väldigt lätt att få upp den!Roxxen96 skrev:Är dessa lätta att dra upp?Syftade vid bakhjulsåkning etc. Du kanske inte testat den än eftersom den är såpass ny köpt..
Haha nej!rasmusborg skrev:Glöm inte bort att det är en stunt moppe
Snart börjar den bli för fin för det!
aa ligger runt 1000kr försök hitta ett begagnat, annars kör på biltema dom kostar 290!tS skrev:Tack!Erikols skrev:fyfan va snygg den blev! om du ska byta styre tycker jag du ska köpa ett protaper dem är sjukt sköna
Ja dom ser så jävla sköna ut men vet inte om jag orkar lägga så mycket pengar på de, för dom kostar väl runt 1000?
Aha okej, ska kolla runt lite!Erikols skrev:aa ligger runt 1000kr försök hitta ett begagnat, annars kör på biltema dom kostar 290!tS skrev:Tack!Erikols skrev:fyfan va snygg den blev! om du ska byta styre tycker jag du ska köpa ett protaper dem är sjukt sköna
Ja dom ser så jävla sköna ut men vet inte om jag orkar lägga så mycket pengar på de, för dom kostar väl runt 1000?
jag kan svara på denna fråga eftersom jag har samma moppe:)rasmusborg skrev:
Har du provat att kolla ifall man kan få upp den där moppen på bakhjulet i original skick?
Hahah nej så ska det INTE vara! då ska man kolla så röret sitter okej eller köpa en ny packning.sliderjoel skrev:"Luften" från avgassystemet kommer vid cylindermynningen va?
Min gamla snake hade precis samma grej, dock blev det mindre när jag satte på trimrör. Men det ska vara så, antar jag.
Sen kan det vara värt att kolla på kopplingen? Den brukar ju prestera sämre när den är varm.
Det vet jag inte då tidigare ägare har typ slipat ner kanten eller något så man ser inte vilket nr de är, kan man mäta på något sätt?rexzo skrev:vad har du för huvudmunstycke?
/adrian sundqvist
Nej inte mynningen utan sluten på röret, där avgaserna, där sprutar de ut luft så kanske kan va att den får för mycket luft? 'sliderjoel skrev:"Luften" från avgassystemet kommer vid cylindermynningen va?
Min gamla snake hade precis samma grej, dock blev det mindre när jag satte på trimrör. Men det ska vara så, antar jag.
Sen kan det vara värt att kolla på kopplingen? Den brukar ju prestera sämre när den är varm.
Ja dom verkar vara sjukt lättstuntade!rexzo skrev:jag kan svara på denna fråga eftersom jag har samma moppe:)rasmusborg skrev:
Jag kan säga såhär, att jag efter 1 veckas träning från helt nybörjare kunde dra upp moppen helt utan problem i farter upp till 40 kmh
Nu efter cirka 1 månads träniing drar jag upp moppen på bakkan när jag vill fast nu har lite trim åxå, trimrör bytt varre å koppling:)
sliderjoel skrev:Nej inte mynningen utan sluten på röret, där avgaserna, där sprutar de ut luft så kanske kan va att den får för mycket luft? 'sliderjoel skrev:"Luften" från avgassystemet kommer vid cylindermynningen va?
Koppling osånt ska kolla, ska bara tjata lite på farsan så han köper kompressor!
Det kommer luft där avgaserna kommer ut? Det är väl avgaser då?...
Kopplingen kan du kolla på utan att ta väck den främre remskivan, dock underlättar det väldigt om du har en kompressor och tagit bortfrämre remskivan.
Aha okej, jo sportluft kräver ju endel, funderar på dra på luftburken o se.rexzo skrev:Jag vet bara att i min snake behövde jag ha ett ganska stort munstycke när jag körde med sportluftfilter och rör ( str 92)
Det är storlek 54 orginal men testa typ storlek 75-80 skulle jag säga!
Aha okejtS skrev:Lite smalt kanskeYamahaMarcus skrev:Spelar väll inte så stor roll vilket styre man harOriginal styret ser ju riktigt skönt ut!
![]()
Hade ett rätt högt styre på slidern som rätt skönt vid stegring på tolvan oså