Var ute och satte i original munstycket och pillade lite på packningen, nu läcker den inte Men den är ju urpluggad och går inte så bra på maxvarv, så min fråga är nu, var det munstycke eller packningen som gjorde att det inte läcker?
FlaXxXeN skrev:Var ute och satte i original munstycket och pillade lite på packningen, nu läcker den inte Men den är ju urpluggad och går inte så bra på maxvarv, så min fråga är nu, var det munstycke eller packningen som gjorde att det inte läcker?
packningen. munstycket har inget med det att göra...
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
FlaXxXeN skrev:Hej, hasse, har kollat nu igen men tror inte jag har någon packning.
Men ska det sitta en nål eller dylikt där jag har ringat in.
för flottören hänger lite där, det sitter en nål på andra sidan. dålig bild.
Där har du felet! Nålen (aka sprinten) ska du skjuta in så att den ligger genom flottören och ut på andra sidan, där du säger att det det fattas en nål.
EDIT: Ja, så går det när man inte ser att det finns fler inlägg... men där hade du förmodligen problemet iaf.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Troligaste orsak nummer 2
Annars skulle jag tro att nålventilen inte tätar som den ska
***************************************************************** TROLIG ORSAK 3 Troligaste orsak nummer 3
Eller så har flottören hängt sig
I sådana fall kommer bensinen troligen ut denna väg "flottörhusventilationen"
OBS!
Din förgasare ser ej exakt likadan ut men har ungefärligen samma uppbyggnad
HasSse, en fråga bara, ska den nålen på bilden vara mjuk eller hård? jag har tre stycken, en som jag anvönder nu som ör vmjuk så har jag en som jag köpte nu som ör lite hårdare att trycka ihop... vilken ska jag använda? det rinner ur min överflödslang nu med den mjuka
till att klia dig i röven med..
VA FAN TROR DU? de står ju för helvete FJÄDERVERKTYG!
Hej, nu läcker den inte med det nya munstycket.. Den går skit bra när jag står upp (på fotpinnarna) och kör. Så fort jag sätter mig ner dör den. vad är felet??