Rieju Drac dör vid gaspådrag efter munstyckesbyte.

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Zabera
Elmoped

Rieju Drac dör vid gaspådrag efter munstyckesbyte.

Inlägg av Zabera »

Tjääna!

Har en Rieju Drac som jag idag skulle byta munstycke i. Det satt 100 i den och jag bytte upp mig till 102 men då började den dö precis när effekten kommer. Trodde då den fick för mycket bensin så jag satte tillbaka storlek 100 i den men det är fortfarande samma sak. Har rengjort förgasaren 2 gånger men det hjälper inte.

Den går klockrent på tomgång.

Självklart har jag skruvat på luftskruven fram och tillbaka utan resultat. Även justerat nålen.

Någon som vet vad felet är?

MVH
Användarens profilbild
Z-K
Avstängd

Inlägg av Z-K »

låter som tjuvluft, du blåste väl rent munstycken när du byte?
annars kan de vara lika bra återstockade.

om du rullstartar den då? dör bara? tätt vid insuget? :)
GE FAN I MEJ! :wink:

Äre någon jag hatar så är det du! SickRazer
Du Lär se vilket Problem du har fått! :/ Du skulle lyssnat på mej!
Zabera
Elmoped

Inlägg av Zabera »

Z-K skrev:låter som tjuvluft, du blåste väl rent munstycken när du byte?
annars kan de vara lika bra återstockade.

om du rullstartar den då? dör bara? tätt vid insuget? :)
Ja jag blåste rent. Grejen är att den startar och går hur bra som helst, bara att kicka igång den, sen när man gasar så mööar den precis som om den skulle få för mycket bensin, håller man inne gasen någon sek så dör den. Ska kolla om det är tätt vid insuget imorgon.

Tack för tipsen! :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Dör den vid gaspådrag är det oftast pga för LITE soppa, ska den dö på fullgas pga för mkt soppa lär du ha 150+ i munstycke. Kolla tjuvluft.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
an2n15
Elmoped

Inlägg av an2n15 »

Ta startgas och spruta på cylindern, insug mm, inte på luftfiltret bara, om den går upp i varv så tar den tjuvluft där =)
Zabera
Elmoped

Inlägg av Zabera »

Okej, tack!

Det kan ju vara så att det läcker på ett ställe, där man skruvar fast insuget i motorn är det en bit som har slagits bort på något sätt. Gjort av förra ägaren. Har såklart satt dit den igen med värmetålig packningsmassa.
Zabera
Elmoped

Inlägg av Zabera »

Den går klockrent när man har full choke, så jag satte i munstycke 110 och skruvade lite på luftskruven, men utan resultat. Det konstiga är ju att den funkade med munstycke 100 och gick hur bra som helst, något måste blivit knas i förgasaren för nu funkar den ju inte som sagt när man gasar fullt med storlek 100.
Zabera
Elmoped

Inlägg av Zabera »

Har som sagt gjort ren den 2 ggr, det enda jag gjorde med den var att vicka den lite åt sidan för att komma åt undersidan så att jag kunde byta munstycke!
Skriv svar