Tjenare, ska skaffa mig en 70cc nu snart. Trimmet som sitter på nu är
Orginal 50cc
doppler s3r urpluggat
16mm förgasare
sportluftfilter
polini speedcontrol
fly clutch
kevlar rem
motoforce racing vevaxel
Vilken 70cc är bäst till ludix eftersom de bara finns 4 st så vill ja ju ha den bästa till priset!
Malossi mhr replica 70cc
barikit sport 70cc
Airsal t6 70cc
polini sport 70cc=tror inte de blir den dock..
Hur många häst får jag ut från respektive cylinder?
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Niklas Berntsson skrev:är stage6 70cc streetrace cylindern bra eller blir det nästan ingen skillnad mot en orginal?? vill gärna att den ska gå lite också när det ändå e 70cc
Niklas Berntsson skrev:är stage6 70cc streetrace cylindern bra eller blir det nästan ingen skillnad mot en orginal?? vill gärna att den ska gå lite också när det ändå e 70cc
Kan börja med att den cylindern verkligen är värda sina pengar den kostar, det är inte mycket pengar gämfört med andra cylindrar, och den levererar bra effekt faktiskt. Hade en kompis som hade den på sin aerox tillsammans med ett yasuni rör, den gick faktiskt riktigt bra! Sen står det ju också 49 cc på vilket är ett stort plus! Hade utan tvekat tagit den om du inte är jätte kräsen på att ha brutal effekt, utan bara en 70 cc cylinder med lagom kräm i som du kan vardagsköra med.
Till din fråga, den ger självklart mer än original cylindern.
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Jag undrar om man se på nåt sett om man har originell cylinder eller någon cylinder ?
Enligt gamla ägaren är cylindern original ,
Jag tycker att moppen går rätt så fort för att vara original cylinder xd
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
Hej undrar om det är samma topp till Stage 6 Sport pro cylinder som det är till Stage 6 Racing cylinder?
För det finns inte att köpa annan topp till Racing cylindern...
Topparna ser likadana ut men vill vara säker så frågar här
Setup:
Stage 6 Pro Replica
4.0 grams vikter
17.5 förgasare med 80 i munstycke
Original luftfilter
/Aerox97
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
blastermekarN skrev:Är denna airsal 50 sport bra till stunt? http://www.twostroke.se/product.asp?product=16720
Alltså är den piggare i styrka och axx än original cylindern? Framförallt på låga varv
Jag har både original och airsalen hemma och undrar vilken av dom som jag ska sätta på
EDIT: jag skulle tagit 70 motoforcen för den kommer troligen lämna mer effekt än en 50 sport
Aha, tack för svar!
tja undra vilken cylinder som håller best av Stage6 (Sport Pro MKII) 70cc alu och Stage6 (StreetRace) 70cc gjutjärn bryr mej inte om vilken som kyler best det vet jag redan tack sam för svar
Tjena undrar om de gå att köra med org förgasare till denna cylindern DR - Cylinderkit (Evolution) 70cc .
12mm förgasare med 92 munstycke ska man höja till typ 110 i munstycke eller ?[/u][/i][/b]
Blomfeldt skrev:Tjena undrar om de gå att köra med org förgasare till denna cylindern DR - Cylinderkit (Evolution) 70cc .
12mm förgasare med 92 munstycke ska man höja till typ 110 i munstycke eller ?[/u][/i][/b]
Visst går det att köra med org förgasare men en större förgasare är ett bra tips, men ja 110 är nog bra
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
tja undra vilken cylinder som är bäst av
Stage6 (Sport Pro MKII) 70cc alu
eller
Stage6 (StreetRace) 70cc gjutjärn
till min yamaha neos 00 med störe färgasare och små modifickationer
tack sam för svar
Tjena har en gilera runner och jag undrar vilken av de här cylindrarna som är bäst och om man kan ha original veven samt vilken som passar bäst till ett stage6 pro replica rör?