david96 skrev:Fall den är helt original gör den inte mer än 52. Sen fall du dratt alla pluggar runt 65-70
På en Senda med EBS motor behöver du BARA dreva den 13-53 så går den 65 vid 8000. Så om du drar alla pluggar (avgasplugg och CDI) gör den 85 runt 10 000 rpm. Och det med ett sjukt axx.
Om jag drevar min Senda 15-65. Kan jag använda ett 12 drev utan att kapa kedjan då? Samt kan jag använda ett 17 drev utan att förlänga eller byta kedja?
husum racing skrev:tja vad tycker ni jag ska ha för drevning på min Rieju drac vill att den ska gå fort men vill ändå ha ett bra acc de trim jag har på nu
VOCA - Avgassystem (Carbono 80cc)
Polini - Cylinderkit (Evolution) 80cc
MVT - Tändning (Digital Direct)
Top Performances - Membran (VForce3)
Barikit - Insug Short Neck (AM6) 36 mm
Stage6 - Insugsförstärkare
mikuni förgasare från en yamaha yz 80cc (26mm) huvudmunstycke 280
hade 17-48 på mk handemade 70cc och mk trhower och lite annan skit och hade bra axx, så du lär inte tappa mycket alls med den där setupen :O du bör lätt kunna slänga på 17 fram och ha sjukt axx kvar
portad/planad vill inte bumpa upp tråden sen var allt avstämt till samma avrvtal/sen hade jag ny tändning och massa små skit som jag inte orka skriva
sen är mk handemade underksattad fall man fixar till avgasporten lite och planar toppen så går den
Senast redigerad av david96 den 8 juni 2012, 14:29, redigerad totalt 2 gång.
david96 skrev:hade 17-48 på mk handemade 70cc och mk trhower och lite annan skit och hade bra axx, så du lär inte tappa mycket alls med den där setupen :O du bör lätt kunna slänga på 17 fram och ha sjukt axx kvar
Jag fattar inte hur du fick det där att gå, du måste haft nån jävulsk komp då?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Hebbe skrev:Om jag drevar min Senda 15-65. Kan jag använda ett 12 drev utan att kapa kedjan då? Samt kan jag använda ett 17 drev utan att förlänga eller byta kedja?
Funkar att byta från 12/65 till 14/65 med original kedjan, men de beror på hur många länkar du har och hur spännd den är med 15 fram, de enda jag vet är att testa
Hej. Jag har en Motorhispania Furia 02a.
Setup:
Urpluggad
Sportluftfilter
14/65 drevning
12 mm original förgasare
Men min kompis har en Beta med AM6 motor som jag, fast han har 17.5 mm förgasare och 14/56 drevning och tycker den både är starkare och snabbare än min..
Min orkade burna typ på 2an på tort gräs medans han fick upp sin på 4an ett litet tag..
Men nu tycker jag den är halvslö med den här drevningen.. När jag kör själv så går den ibland 70-75 på mätaren och ibland 80 och går upp till 85 ibland.. Den går som bäst när det är kallt pissväder.. När det kanske var under 5 grader så skjussa jag i 80 konstant..
Furia 02
Cylinder: B̶a̶r̶i̶k̶i̶t̶ ̶7̶4̶c̶c̶ Original
Förgasare: Dellorto 12 mm, 1̶1̶5 80 munstycke, TunR ostrypt insug
Drev: 15-52
Avgas: Original krök med Thrower dämpare/Fasmen underliggande http://www.youtube.com/juniorjesper
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
tjena! har en yamaha dt50r 02 med
Giannelli 2t rör
ostrypt cdi
portad
nuvarande drevning 11/48 funderar på att skaffa 12/52 elr 13/52. vilken drevning kommer bli bäst? vill ha bra axx och topp och vad kommer ändras från den drevningen jag har just nu`?
Tjobba skrev:Vilken drevning är lämplig till en urpluggad Yamaha DT50X SM 06:a? Sitter 11/48 nu! Någon som vet om originalkedjan är en 415, 420 eller 428?
Tacksam för svar av någon som vet!
420kedja har du.
11/48 kan väl vara ganska fint? Tycker du att den varvar ur för fort så sätt en kugg större fram, vill du att den ska varva ur fortare så sätt en kugg mindre fram.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Jag ska köpa nya drev och kedja till min mh furia 01 och undrar vad det är för skillnad på 420 kedjan och 428 kedjan och vilken det sitter på orginal? tacksam för snabba svar
Rakie skrev:Jag ska köpa nya drev och kedja till min mh furia 01 och undrar vad det är för skillnad på 420 kedjan och 428 kedjan och vilken det sitter på orginal? tacksam för snabba svar
428 har bredare länkar än 420
Senast redigerad av Lundzor den 24 juni 2012, 13:36, redigerad totalt 1 gånger.