Dreva den, plana toppen, fila lite på avgaspluggen. Då kan det lätt gå 70 med skönt acc. Och låter lite lite mer än original. Hur fort vill du att den ska gå? Är det 30 eller EU?
Hebbe skrev:Dreva den, plana toppen, fila lite på avgaspluggen. Då kan det lätt gå 70 med skönt acc. Och låter lite lite mer än original. Hur fort vill du att den ska gå? Är det 30 eller EU?
Plana ca 1,5mm. Dreva den 12/13-53 fila lite på pluggen byt 5-7 storlekar munstycke. Då gör den 70-75 och låter original.
CalleRobertsson skrev:Vet nån vad som är diskret till en yamaha slider 07a? :?: :D
Plana toppen, fila på avgaspluggen, byt munstycke 5-7 storlekar, dra v-ringen, byt vikter. Då gör den ca 70 med gött acc. Kostar inte mycket heller. Kommer låta original dessutom.
CalleRobertsson skrev:Vet nån vad som är diskret till en yamaha slider 07a?
Plana toppen, fila på avgaspluggen, byt munstycke 5-7 storlekar, dra v-ringen, byt vikter. Då gör den ca 70 med gött acc. Kostar inte mycket heller. Kommer låta original dessutom.
plana toppen och fila avgasporten osvosv inte lönt... dom nyare motorerna har redan fin komp.. ta bort pluggen alternativt bara ta bort lite ur den så går den fint
CalleRobertsson skrev:Vet nån vad som är diskret till en yamaha slider 07a? :?: :D
Plana toppen, fila på avgaspluggen, byt munstycke 5-7 storlekar, dra v-ringen, byt vikter. Då gör den ca 70 med gött acc. Kostar inte mycket heller. Kommer låta original dessutom.
svårt att komma upp på bakan då ? :D
Beror lite på vikterna du väljer. Jag kan inte rekomendera några eftersom jag inte är så insatt i scooter. Men svaret är nej. Du borde absolut kunna lära dig köra på bakhjulet med det "trimmet". Det jag nämnt ovan är i princip gratis om du har kompisar som du kan få köpa billiga vikter av. Men annars skulle en annan koppling göra stor skillnad. Och om du vill börja trimma på riktigt så köper du de här.
Vev: Motoforce.
Cylinder: Stage6 70cc Sport pro.
Avgasrör: Yasuni R.
Förgasare: 21mm Dellorto Black Editon.
Membran: Original med Stage6 läppar.
CDI: Ostrypt Motoforce.
Luftfilter: Ck sportluft.
Variator: Polini Speed Control.
Vikter: 4,9g Polini.
Jag har de på min slider och den gör över 110 och har gasres till 40-50 :D
Mura skrev:plana toppen och fila avgasporten osvosv inte lönt... dom nyare motorerna har redan fin komp.. ta bort pluggen alternativt bara ta bort lite ur den så går den fint
Plana är onödigt, men portning kan man inte vara utan!
att köra med en oportad org.cylinder är som att sparka på en död häst, oavsett vilket trimmrör mm. du lägger på!
lånar tråden lite, någon som kan ett billigt sätt (helst enkelt) sätt att få fart på min Derbi Senda sm x-treme? den ska helst låta så lite som möjligt
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!
Mura skrev:plana toppen och fila avgasporten osvosv inte lönt... dom nyare motorerna har redan fin komp.. ta bort pluggen alternativt bara ta bort lite ur den så går den fint
Plana är onödigt, men portning kan man inte vara utan!
att köra med en oportad org.cylinder är som att sparka på en död häst, oavsett vilket trimmrör mm. du lägger på!
portning är onödigt om du inte kan det bättre träna på en anna cylinder som får förstöras i början sen kanske porta moppen
Hebbe skrev:
Plana toppen, fila på avgaspluggen, byt munstycke 5-7 storlekar, dra v-ringen, byt vikter. Då gör den ca 70 med gött acc. Kostar inte mycket heller. Kommer låta original dessutom.
svårt att komma upp på bakan då ?
Beror lite på vikterna du väljer. Jag kan inte rekomendera några eftersom jag inte är så insatt i scooter. Men svaret är nej. Du borde absolut kunna lära dig köra på bakhjulet med det "trimmet". Det jag nämnt ovan är i princip gratis om du har kompisar som du kan få köpa billiga vikter av. Men annars skulle en annan koppling göra stor skillnad. Och om du vill börja trimma på riktigt så köper du de här.
Vev: Motoforce.
Cylinder: Stage6 70cc Sport pro.
Avgasrör: Yasuni R.
Förgasare: 21mm Dellorto Black Editon.
Membran: Original med Stage6 läppar.
CDI: Ostrypt Motoforce.
Luftfilter: Ck sportluft.
Variator: Polini Speed Control.
Vikter: 4,9g Polini.
Jag har de på min slider och den gör över 110 och har gasres till 40-50
DerbiKoffe skrev:lånar tråden lite, någon som kan ett billigt sätt (helst enkelt) sätt att få fart på min Derbi Senda sm x-treme? den ska helst låta så lite som möjligt ;)
Det är jag expert på!
Steg 1. Dreva. 16-65 motsvarar 13-53 vilket är en utmärkt drevning.
Steg 2. Köp ett MK trowher. Sen gör du som i guiden http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37000
Steg 3. Byt munstycke 79-84 borde bli bra.
Steg 4. Ta bort insugsventilen på luftfilterboxen.
Om du gör det så går moppen 80 vid 10 000rpm och accar RIKTIGT gött!
Hebbe skrev:
Plana toppen, fila på avgaspluggen, byt munstycke 5-7 storlekar, dra v-ringen, byt vikter. Då gör den ca 70 med gött acc. Kostar inte mycket heller. Kommer låta original dessutom.
svårt att komma upp på bakan då ?
Beror lite på vikterna du väljer. Jag kan inte rekomendera några eftersom jag inte är så insatt i scooter. Men svaret är nej. Du borde absolut kunna lära dig köra på bakhjulet med det "trimmet". Det jag nämnt ovan är i princip gratis om du har kompisar som du kan få köpa billiga vikter av. Men annars skulle en annan koppling göra stor skillnad. Och om du vill börja trimma på riktigt så köper du de här.
Vev: Motoforce.
Cylinder: Stage6 70cc Sport pro.
Avgasrör: Yasuni R.
Förgasare: 21mm Dellorto Black Editon.
Membran: Original med Stage6 läppar.
CDI: Ostrypt Motoforce.
Luftfilter: Ck sportluft.
Variator: Polini Speed Control.
Vikter: 4,9g Polini.
Jag har de på min slider och den gör över 110 och har gasres till 40-50
DerbiKoffe skrev:lånar tråden lite, någon som kan ett billigt sätt (helst enkelt) sätt att få fart på min Derbi Senda sm x-treme? den ska helst låta så lite som möjligt
Det är jag expert på!
Steg 1. Dreva. 16-65 motsvarar 13-53 vilket är en utmärkt drevning.
Steg 2. Köp ett MK trowher. Sen gör du som i guiden http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37000
Steg 3. Byt munstycke 79-84 borde bli bra.
Steg 4. Ta bort insugsventilen på luftfilterboxen.
Om du gör det så går moppen 80 vid 10 000rpm och accar RIKTIGT gött!
Har 14-65 drevning på nu så vad kommer den göra med dom dreven? för vill att den ska göra typ 70 å inte 80 då de e roligare å trimma mer å mer
Edit: en annan fråga, kommer den låta som fan med orginaldämparen? och borde jag packa om den då den är riktigt gammal?
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!
Hebbe skrev:
Plana toppen, fila på avgaspluggen, byt munstycke 5-7 storlekar, dra v-ringen, byt vikter. Då gör den ca 70 med gött acc. Kostar inte mycket heller. Kommer låta original dessutom.
svårt att komma upp på bakan då ?
Beror lite på vikterna du väljer. Jag kan inte rekomendera några eftersom jag inte är så insatt i scooter. Men svaret är nej. Du borde absolut kunna lära dig köra på bakhjulet med det "trimmet". Det jag nämnt ovan är i princip gratis om du har kompisar som du kan få köpa billiga vikter av. Men annars skulle en annan koppling göra stor skillnad. Och om du vill börja trimma på riktigt så köper du de här.
Vev: Motoforce.
Cylinder: Stage6 70cc Sport pro.
Avgasrör: Yasuni R.
Förgasare: 21mm Dellorto Black Editon.
Membran: Original med Stage6 läppar.
CDI: Ostrypt Motoforce.
Luftfilter: Ck sportluft.
Variator: Polini Speed Control.
Vikter: 4,9g Polini.
Jag har de på min slider och den gör över 110 och har gasres till 40-50
du hebbe, har du planat din topp? blire typ någon skillnad? :O
CalleRobertsson skrev:
svårt att komma upp på bakan då ? :D
Beror lite på vikterna du väljer. Jag kan inte rekomendera några eftersom jag inte är så insatt i scooter. Men svaret är nej. Du borde absolut kunna lära dig köra på bakhjulet med det "trimmet". Det jag nämnt ovan är i princip gratis om du har kompisar som du kan få köpa billiga vikter av. Men annars skulle en annan koppling göra stor skillnad. Och om du vill börja trimma på riktigt så köper du de här.
Vev: Motoforce.
Cylinder: Stage6 70cc Sport pro.
Avgasrör: Yasuni R.
Förgasare: 21mm Dellorto Black Editon.
Membran: Original med Stage6 läppar.
CDI: Ostrypt Motoforce.
Luftfilter: Ck sportluft.
Variator: Polini Speed Control.
Vikter: 4,9g Polini.
Jag har de på min slider och den gör över 110 och har gasres till 40-50 :D
du hebbe, har du planat din topp? blire typ någon skillnad? :O
Det ända jag hade gjort på min innan jag planade toppen var att dreva den 13-53 och byta till ett 68 munstycke. När jag planade toppen märktes det att den var lite piggare än tidigare. Inte mycket men tillräckligt för att vara värt det.
CalleRobertsson skrev:
svårt att komma upp på bakan då ? :D
Beror lite på vikterna du väljer. Jag kan inte rekomendera några eftersom jag inte är så insatt i scooter. Men svaret är nej. Du borde absolut kunna lära dig köra på bakhjulet med det "trimmet". Det jag nämnt ovan är i princip gratis om du har kompisar som du kan få köpa billiga vikter av. Men annars skulle en annan koppling göra stor skillnad. Och om du vill börja trimma på riktigt så köper du de här.
Vev: Motoforce.
Cylinder: Stage6 70cc Sport pro.
Avgasrör: Yasuni R.
Förgasare: 21mm Dellorto Black Editon.
Membran: Original med Stage6 läppar.
CDI: Ostrypt Motoforce.
Luftfilter: Ck sportluft.
Variator: Polini Speed Control.
Vikter: 4,9g Polini.
Jag har de på min slider och den gör över 110 och har gasres till 40-50 :D
hahah, kallar du det där att trimma riktigt?
Det är absolut på riktigt om man jämför med att fila lite på pluggar och ta bort v-ringen. De va så jag menade ;)
Hebbe skrev:
Beror lite på vikterna du väljer. Jag kan inte rekomendera några eftersom jag inte är så insatt i scooter. Men svaret är nej. Du borde absolut kunna lära dig köra på bakhjulet med det "trimmet". Det jag nämnt ovan är i princip gratis om du har kompisar som du kan få köpa billiga vikter av. Men annars skulle en annan koppling göra stor skillnad. Och om du vill börja trimma på riktigt så köper du de här.
Vev: Motoforce.
Cylinder: Stage6 70cc Sport pro.
Avgasrör: Yasuni R.
Förgasare: 21mm Dellorto Black Editon.
Membran: Original med Stage6 läppar.
CDI: Ostrypt Motoforce.
Luftfilter: Ck sportluft.
Variator: Polini Speed Control.
Vikter: 4,9g Polini.
Jag har de på min slider och den gör över 110 och har gasres till 40-50
hahah, kallar du det där att trimma riktigt?
Det är absolut på riktigt om man jämför med att fila lite på pluggar och ta bort v-ringen. De va så jag menade
nästan en helt vanlig setup som alla har nu förtiden så tycker inte riktigt att det är att trimma påriktigt
CalleRobertsson skrev:Vet nån vad som är diskret till en yamaha slider 07a?
Plana toppen, fila på avgaspluggen, byt munstycke 5-7 storlekar, dra v-ringen, byt vikter. Då gör den ca 70 med gött acc. Kostar inte mycket heller. Kommer låta original dessutom.
svårt att komma upp på bakan då ?
Tar du blindröret också så är det nästan gasres... Bara att sitta längre bak gasa å dra lite i styret.
Hebbe skrev:
Plana toppen, fila på avgaspluggen, byt munstycke 5-7 storlekar, dra v-ringen, byt vikter. Då gör den ca 70 med gött acc. Kostar inte mycket heller. Kommer låta original dessutom.
svårt att komma upp på bakan då ?
Tar du blindröret också så är det nästan gasres... Bara att sitta längre bak gasa å dra lite i styret.
skojjar du? Sitt längre bak och ryk upp i styret? de gör man väl då man skall åka på bakan alltid? så gasres är det väl inte...
ooops sluta med oft nu rubriken var diskret trimmning inte hurdant trimm man har!