Det har kommit fram ett litet problem med den kom typ nån månad efter att jag köpte nytt trimrör till den.
Det är så att den feltänder och käkar tändstift konstant. Byter jag tändstift går den bra nån mil tills den börjar hacka och feltända vid lite högre varv, skit tråkigt att köra med den.
Jag har fått tips om att det särket är statorplatten eller svänghjulet som pajjat på nått sett. Nån som vet lite mera vad som har hänt. Jag har provat bytt CDI box eftersom jag trodde de va felet först och bytt tändhatt och kabel. Lika när jag vrider lite på tändhatten så går den bra en stund eller om jag rycker lite i tändkabeln som sitter i CDI boxen. Sen börjar den bara hacka och käka tändstiftet. Om man kollade på tändstiftet såg det ut som att den inte fått nog med bensin eftersom den var helt bränd så jag tänkte byta upp munstycket några storlekar. Men jag det som är konstigt att det började efter några månader efter att jag hade trimmat den, hade det kommit för lite bensin hade den inte gått nå bra från börjar eller ?
Nån som har nå tips på vad jag skall byta för att den kanske ska funka som den ska?!