går ojämt, kan det vara topplockspackning?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
hyper774
Elmoped

går ojämt, kan det vara topplockspackning?

Inlägg av hyper774 »

tjena min 70cc skar så jag drog på orginal cylindern och körde med den kanske 500 meter tills den dog. Då kollade jag om det var kolvringarna eftersom det inte var någon komp, sen märkte jag att topplockspackningen hade smällt så då drog jag dit bultarna extra hårt och då blev det bra komp igen men sen när jag startade den så gick den bra i 15meter sen gick den hur konstigt som hellst och inte vill driva framåt, kan det vara topplockspackning som jag behöver eller går det att köra utan? för den läcker inte vad jag har märkt iaf. Det är inte kolvringarna iaf för jag har kollat dom. kom med förslag! mvh
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Är moppen vatten- eller luftkyld? Trasig topplockspackning är aldrig nån hit, men är den inte mer svårstartad nu också?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
hyper774
Elmoped

Inlägg av hyper774 »

peugeot vivacity luftkyld, ja den är svårstartad nu också och jag kör utan packning tack för svar :)
Skriv svar