Dra pluggen, köpa ett lågvarvigt trimrör. Byta cylinderkit kanske? Finns mycket du kan göra, men eter tillräckligt med träning klarar ju vissa av att göra det bara med dragen plugg.
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?
p4ck skrev:Dra pluggen, köpa ett lågvarvigt trimrör. Byta cylinderkit kanske? Finns mycket du kan göra, men eter tillräckligt med träning klarar ju vissa av att göra det bara med dragen plugg.
p4ck skrev:Dra pluggen, köpa ett lågvarvigt trimrör. Byta cylinderkit kanske? Finns mycket du kan göra, men eter tillräckligt med träning klarar ju vissa av att göra det bara med dragen plugg.
Ja men då går den ju fortare också...
Plugga ur o så drevar du ner den så jävligt att den bara gör 52? inte för att det hjälper för trim e trim oavsett hur fort den går
de e ju just det att om man bara drevar typ elva fram då varvar den som faen, en tand fram e ju som tre bak, därför tänkte jag om man kan göra något mer utan att den går fortare...
FilleTheKid skrev:de e ju just det att om man bara drevar typ elva fram då varvar den som faen, en tand fram e ju som tre bak, därför tänkte jag om man kan göra något mer utan att den går fortare...
alla ändringar räknas som trim och är samma straff.
du kan inte dreva den hur lågt som helst då växlarna kommer varva ur innan den är helt uppe, de du ev. skulle kunna göra är ju o köpa en växellåda med annan utväxling så du kan dreva ner den mycket och få upp den men ändå inte va uppe i jättehöga varv, men de kostar mer än vad de smakar!
FilleTheKid skrev:de e ju just det att om man bara drevar typ elva fram då varvar den som faen, en tand fram e ju som tre bak, därför tänkte jag om man kan göra något mer utan att den går fortare...
aa fast nu är det inte straffet jag tänker på, det är så att det är en moped och är inte byggd för alla hastigheter, jag vill inte och jag behöver inte att den ska gå snabbare bara ge bättre axx .
aa fast nu är det inte straffet jag tänker på, det är så att det är en moped och är inte byggd för alla hastigheter, jag vill inte och jag behöver inte att den ska gå snabbare bara ge bättre axx .
på den punkten har väldigt många fel för en moped är byggd för dom hastigheterna som den går urpluggad och många grejer kommer ofta från 125or så en moped klarar lugnt hastigheter på ca 100km/h
FilleTheKid skrev:aa fast inte bromsarna... min polares gör 90 blås och han har ett nybytt ok bak och dem tar knapt i dem hastigheterna.
Skitsnack! jag har bara frambroms på min som gör 100+ och jag klarar lugnt att panikbromsa, men du har inte tänkt på att även om den går 100 så kan du ju fortfarande köra 60?
FilleTheKid skrev:aa fast inte bromsarna... min polares gör 90 blås och han har ett nybytt ok bak och dem tar knapt i dem hastigheterna.
är ju för att bromsen bak suger pung oavsett hastighet! min Derbi som går ~95 med original bromsar funkar utmärkt klart den har lite längre bromssträcka men de får man kompensera! Och beläggen slit lite snabbare! dina bromsar slutar ju inte funka för att moppen går 60 ist för 51
ssen e de ju så att han vill stunta, inte köra dragrace så helt off topik !
Riktiga män rakar pungen med vinkelslip !
säljer min speedfight 2 för 5 500! 5k vid jävligt snabb affär!
inge fel på´n rasslar pga av insatsen i röret annars inga problem!
pm:a mig om du e sugen elr har frågor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GeneraL Ec skrev:ssen e de ju så att han vill stunta, inte köra dragrace så helt off topik !
fast han ville ju ha den så den gick lika snabbt men bättre acc och om man trimmar så får man räkna med både acc och top om man inte vill ligga och rå varva...
men eftersom han ställde de som en fråga så antar jag att han inte visste det...?
Riktiga män rakar pungen med vinkelslip !
säljer min speedfight 2 för 5 500! 5k vid jävligt snabb affär!
inge fel på´n rasslar pga av insatsen i röret annars inga problem!
pm:a mig om du e sugen elr har frågor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!