hej har nyligen satt på ett yasuni z på min slider års 2012. Bytte också till gula kopplings fjädrar, 4,5 gram vikter och ökade 10storlekar i munstycke.. nu äre så att när jag kör den så går den som original ibörjat till kanske ca 15- 20 km/h sen börjar den dra på? ska det vara så ? vill ju ha bättre axx i början
förövrigt är moppen original endast bytt rör,munstycke,fjädrar,vikter?
snälla hjälp !
ska man byta till grön kopplingsfjädrar som jag också har? eller större munstycke? har nyss satt på 4 gram blev lite bättre.
Roxxen96 skrev:Skall göra det enkelt för dig, du behöver hårdare kopplingsfjädrar. Är nästan helt 100 procent säker på det. Testa så får du se på axx förhoppningsvis
oj råka skicka fel, Men du vilka kopplingsfjädrar tycker du jag ska ha? färg alltså.
Hjälper tryckfjädrar något? eller kanske lite lättare vikter? tack för svar!
Roxxen96 skrev:Skall göra det enkelt för dig, du behöver hårdare kopplingsfjädrar. Är nästan helt 100 procent säker på det. Testa så får du se på axx förhoppningsvis
oj råka skicka fel, Men du vilka kopplingsfjädrar tycker du jag ska ha? färg alltså.
Hjälper tryckfjädrar något? eller kanske lite lättare vikter? tack för svar!
Tryckfjädern ska du inte ändra så länge remmen inte slirar har jag för mig. Men som sagt, hårdare koplingsfjädrar och lättare vikter kan hjälpa. Har för mig att det röret är högvarvigt vilket ger den dåligt botten drag. Rätta mig om jag har fel.
Ta och testa lättare vikter och hårdare kopplings fjädrar. Hade samma problem på min Aerox ( Du har säkert samma fel som jag hade) . Slutade med att jag tog några hårda kopplings fjädrar och 3.5 grams vikter