original, eller om den går dåligt så ta ett par storlekar större (tex 4-6strl) än vad du har nu. Bara att öppna och kolla, ingen vet vad som sitter i din nu eller exakt vad du ska ha.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Ztraand skrev:Ska man gå ner i storlekar nu när det är så varmt ute? Runt 25-30 grader nu ist för 10-20 grader typ. Hur många storlekar tror ni?:) sitter 96 nu:)
Det beror på om den börjar bli jobbig/segare att köra, inte annars.
Lundzor skrev:En dt50x med mk thrower
runt strl85
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Ztraand skrev:Ska man gå ner i storlekar nu när det är så varmt ute? Runt 25-30 grader nu ist för 10-20 grader typ. Hur många storlekar tror ni?:) sitter 96 nu:)
Det beror på om den börjar bli jobbig/segare att köra, inte annars
Asso de skiljer ju rätt mycket från att köra hem från skolan i runt 25-30 grader och köra hem vid midnatt när det är typ 5-15 grader. Går ju så in i helvete på kvällarna, varvar ut riktigt fint :)
Yamaha dt50x det satt ett 90 munstycke original jag tycker att det låter stort men vi drog pluggen och satt på sportluftfilter.
Vad ska han ha ? Vi satt i 105 låter det bra eller? Jag hjälper en kompis som inte är så bra på moppar. Och jag kan inte växla och provköra så det är svårt att veta om den ska ha mer eller mindre när man bara kollar på.
Gilera SMT 07
Urpluggat originalrör
12/53
Vad ska jag ha för storlek på munstycket?
Undrar också vad som är originalmunstycket då jag vill veta i vilken storlek jag ska beställa. Och nej, jag tänker inte gå ut och plocka sönder förgasaren innan jag beställer något så vore jättebra om någon visste hur stort originalmunstycket är
byYn skrev:Gilera SMT 07
Urpluggat originalrör
12/53
Vad ska jag ha för storlek på munstycket?
Undrar också vad som är originalmunstycket då jag vill veta i vilken storlek jag ska beställa. Och nej, jag tänker inte gå ut och plocka sönder förgasaren innan jag beställer något så vore jättebra om någon visste hur stort originalmunstycket är
Originalmunstycket varierar från moppe till moppe, orkar du inte kolla efter ska du låta bli att trimma.
Men en kompis hade 86 org, på en gilera rcr 07, Jag hade 85 org på Senda 05. Så nånstans där är väl original.
Hur har du "pluggat ur" röret, exakt vad har du gjort med det?
Tror Riejus MRX/RRX orginalmunstycke ligger på 83.
Vad tippar ni??
100+-10
Tror att orginal är 68 på min drac rr? Kan man ta loss munstycket jag har nu och kolla det på något sätt? För just nu kör jag urpluggat och tändstiftet är grått så vill inte köra för mycket
YamahaMarcus skrev:
Tror att orginal är 68 på min drac rr? Kan man ta loss munstycket jag har nu och kolla det på något sätt? För just nu kör jag urpluggat och tändstiftet är grått så vill inte köra för mycket
Du kan ta loss munstycket, storleken står inristad på munstycket.
Tror Riejus MRX/RRX orginalmunstycke ligger på 83.
Vad tippar ni??
100+-10
Tjena, satte i ett 98 munstycke och det verkade funka rätt bra. Det var inte svart lr vitt, men hade en mörk brun färg. Kanske gå ner till 96 istället?
Rieju MRX 02a.
Hastighet: 85-90 km/h (Uppmätt med volvo v40)
Rör: Gianelli 2T, urpluggat.
Förgasare: Dellorte 21 mm black edition.
Cylinder: Orginal.
Drevning: 12/48.
Stage6 Vevparti, Lameller och Fjädrar.
Snabbgas ofc!
Jag har en orginal ciao som jag då undrar ifall jag behöver byta munstycke ifall jag bara ska köpa ett effektrör till.
Vilken storlek bör jag köpa och vad har ciao som oginal?