x8r startar inte !

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
ludde_z25
Elmoped

x8r startar inte !

Inlägg av ludde_z25 »

Hej!

Jag har precis köpt en x8r (i går). Idag försökte jag och min kompis avstrypa cdi:n, vi greppade ur hörnet längst upp til höger och hitta tråden och klippte den ,böjde ifrån dom från varandra lite försiktigt tejpa med el tejp över hålet och satt dit den försökte starta den men den startade inte. Började kicka men den starta ändå inte vi tog av cdi:n lödde ihop tråden testade igen men den starta inte. Så jag undrar vad som kan vara problemet. Måste man koppla in sockeln till fram lampan för vi gjorde inte det.

Tacksam för alla svar !
Användarens profilbild
Zlacker73
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Zlacker73 »

skruva ut tändstiftet å stoppa i det i tandhatten igen titta om det kommer gnista medans du kickar..gör det inte det så har nog cdi boxen pajat.
Kommer det gnista så testa med startgas.
Användarens profilbild
ludde_z25
Elmoped

Inlägg av ludde_z25 »

Zlacker73 skrev:skruva ut tändstiftet å stoppa i det i tandhatten igen titta om det kommer gnista medans du kickar..gör det inte det så har nog cdi boxen pajat.
Kommer det gnista så testa med startgas.

Moppen som tjurar när jag försöker starta den med el-starten och det händer iget när ja andvänder kicken
Användarens profilbild
Zlacker73
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Zlacker73 »

som sakt skruva ur tändstiftet å kolla om du änns får gnista..får du inte det så är cdi boxen paj
Användarens profilbild
ludde_z25
Elmoped

Inlägg av ludde_z25 »

Zlacker73 skrev:som sakt skruva ur tändstiftet å kolla om du änns får gnista..får du inte det så är cdi boxen paj

Ja, jag får testa det i morgon.

Tack för tipset !
Honda<3
Elmoped

Inlägg av Honda<3 »

Gjorde samma sak som dig me min förrsta dan ja fick den men kunde köra i ca 1 dag sen brännde cdi boxen :(
Låst