Hackad på FB och MSN?

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc
trigger_rasse
Elmoped

Hackad på FB och MSN?

Inlägg av trigger_rasse »

Tjoo. Min flickvän blev idag hackad av någon som uppgav sig vara Anonymous (tveksamt om det är sant) Dom bytte bakgrundsbild och lösenord samt även omslagsbild, den bytte dom till en Anonymous bild.

Vi försökte då återställa allt och skicka ett mail till den mailen som stod på FB men den var också hackad.
Det konstiga var att dom hade skickat ett meddelande från dom till mig där det stod "We forgive, Fam******@msn.com / - / Anonymous123, Secret Answer / - / Hacker" Märkde då också att dom bytt säkerhetsfråga och säkerhets mail på MSN och Mailen var typ "Cyberfix44" men testade då att skriva hacker som svar på säkerhetsfrågan och det fungerade.
Dock så funka det inte att använda nåt av det som stod som lösen på FB. Men vi lyckades återställa allt ändå.

Kanske ska tillägga att dom hade lagt ut lite länkar till filmer på FB och då stod det att det var gjort i närheten av Nykvarn, stockholms län. Så det borde ju betyda att det är någon där i närheten som gjort det.

Såg också att en av hennes kompisars FB såg lite konstig ut.

Någon här som råkat ut för något liknande nyligen? :)
Jag har alltid rätt, förutom när jag har fel, men då har jag oftast rätt.
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

Var nog inga speciella hackers, antagligen har hon registrerat sig på nån skitsida tidigare vars databas nu läckt ut, och hon har använt samma mail + lösenord på Facebook som där, alternativt att det var nån tuffing i hennes klass som kom åt mailen pga lätt säkerhetsfråga eller nåt

Anonymous försöker hacka regeringar och få tag på viktig information, inte nån 15 årig tjejs Facebook..
Användarens profilbild
Drpepper
Avstängd

Inlägg av Drpepper »

2stroke skrev:Var nog inga speciella hackers, antagligen har hon registrerat sig på nån skitsida tidigare vars databas nu läckt ut, och hon har använt samma mail + lösenord på Facebook som där, alternativt att det var nån tuffing i hennes klass som kom åt mailen pga lätt säkerhetsfråga eller nåt

Anonymous försöker hacka regeringar och få tag på viktig information, inte nån 15 årig tjejs Facebook..
+1 Anonymous skulle inte direkt sitta och hacka facebook konton...
trigger_rasse
Elmoped

Nej precis, dom har nog bättre för sig, MEN som sagt det kan ju va någon i klassen men det är ju inte lika lätt att hacka ens mail som ens FB.
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

alla är Anonymous jag är Anonymous du är Anonymous vem som helst är Anonymous
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

lär vart en klassen som hon har vart inloggad på en skoldator så har han fått det o skulle bara jävlas o sen blev han väl lite rädd när hon tog det seriöst och vågade inte berätta sen :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
trigger_rasse
Elmoped

Det kan vart en i klassen men dom måste fortfarande ha hackat sig in för det var idag det hände och vi var lediga idag :) plus att det inte ens är samma lösen på hotmailen som på FB :)
Skriv svar