Hej! Har letat efter svar men har ej hittat något.
Behöver beställa en ny säkring till min Derbi DRD 03 och undrar vart man kan hitta ett sådant och undrar också vilken ampere man ska ta?
Tack på förhud
Mvh GW
En kompis hade 4 ampere.Roxxen96 skrev:Har suttit 7.5 ampere säkringar på ALLA mopeder jag pillat och grejat med, har varken sett högre eller lägre i en moppe faktiskt.. 7.5 ampere har jag alltid kört på också.
De är glas original på Derbi, inne i den där "Tunneln" sitter glasstiftet =)GW skrev:Haha äre nån som vet om det är glasstift eller flatstift original?
Var ute och kollade förut och då gick + kabeln från batteriet in i nån "tunnel" som förmodligen ser ut som ett glasstift.
Så om man köper flatstift måste man då byta ut till flatstiftshållare?
Då beställer jag alltså enjarken skrev:De är glas original på Derbi, inne i den där "Tunneln" sitter glasstiftet =)GW skrev:Haha äre nån som vet om det är glasstift eller flatstift original?
Var ute och kollade förut och då gick + kabeln från batteriet in i nån "tunnel" som förmodligen ser ut som ett glasstift.
De är bara att knipsa bort "tunneln" o skarva dit flatstiftshållare på samma sladd som glassäkringshållaren satt på.
Finns derbin med flatstift original också, det är nog Drd, limited, evo, pro osv. som har glasstift.jarken skrev:De är glas original på Derbi, inne i den där "Tunneln" sitter glasstiftet =)GW skrev:Haha äre nån som vet om det är glasstift eller flatstift original?
De är bara att knipsa bort "tunneln" o skarva dit flatstiftshållare på samma sladd som glassäkringshållaren satt på.