yamaha dtr 90tal dör på andra växeln

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
mullemäck
Elmoped

yamaha dtr 90tal dör på andra växeln

Inlägg av mullemäck »

hejsan alla. jag har ett problem med kompisens yamaha dtr 50 som har stått ungefär i en månad utan användning då han krockat den. nu står den igen på ny framgaffel och hjul och redo för att andvändas men det finns ett problem. när man kickar igång motorn så går han normalt och kan varva ur den. lägger man i en 1ans växel och rullar iväg så går han fullt ut på ettan lite konstigt men lägger man in 2an så dör man direkt när man gasar låter som han får förmycket soppa men när man tar bort tändstiftet så är det inte alls blött lite blött på gängan och nå lite på kanten men inget tydligt besked att den går för fet, soppa skruven är utskruvad 1½ varv. gniskan är bra och blåaktig och jag har slipat på jord kontakt och fräschat upp alla tändkablar. ena kabeln till kondesorn var avryckt men jag kopplade om kaplarna med fräscha kopplingar. men den går lika dålig igen? kan någon hjälpa mig? innan krocken så åkte jag på den snea gaffeln och hjulet hem till mig och då gick den super bra precis som den skulle. kanske lite fin skjustering på förgasaren bara så?
MVH ludwig lionell
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Kanske är tvärtom, att den får för LITE bränsle? Testa att göra rent förgasaren.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
mullemäck
Elmoped

Inlägg av mullemäck »

[quote="CaToXXo"]Kanske är tvärtom, att den får för LITE bränsle? Testa att göra rent förgasaren.[/quote]

jag har gjort rent den 2 gånger. och skruvat ut luftskruven 1½varv
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp

Inlägg av stunt 4 life »

tästa å inte ha nå gas när du lägger i 2an, funkar de så är du nog nå fel med förgasaren. tästa å ställ upp clipset ett hack å se om de blir bättre :P
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
mullemäck
Elmoped

Inlägg av mullemäck »

[quote="stunt 4 life"]tästa å inte ha nå gas när du lägger i 2an, funkar de så är du nog nå fel med förgasaren. tästa å ställ upp clipset ett hack å se om de blir bättre :P[/quote]

så om den går på tomgången på 2an så är det för lite soppa ? eller menar du att han får förmycket soppa då ?
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp

Inlägg av stunt 4 life »

mullemäck skrev:
stunt 4 life skrev:tästa å inte ha nå gas när du lägger i 2an, funkar de så är du nog nå fel med förgasaren. tästa å ställ upp clipset ett hack å se om de blir bättre :P
så om den går på tomgången på 2an så är det för lite soppa ? eller menar du att han får förmycket soppa då ?
låter som för litte soppa, fast ja vettefan? :lol:
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
mullemäck
Elmoped

Inlägg av mullemäck »

[quote="stunt 4 life"][quote="mullemäck"][quote="stunt 4 life"]tästa å inte ha nå gas när du lägger i 2an, funkar de så är du nog nå fel med förgasaren. tästa å ställ upp clipset ett hack å se om de blir bättre :P[/quote]

så om den går på tomgången på 2an så är det för lite soppa ? eller menar du att han får förmycket soppa då ?[/quote]

låter som för litte soppa, fast ja vettefan? :lol:[/quote]

tack, jag ska prova förlite soppa !
Skriv svar