[quote="frankys"][quote="sliderjoel"]Ingen aning men hitta en nedförsbacke och tryck gasen i botten och se om den stannar på ett visst varvtal..[/quote] man kan inte alltid se de så för oftast så orkar inte cdin hålla sig till de varvtalet de ska spec ifall den är lite trimmad eller lite äldre[/quote]
nejnej den stannar ju inte precis vid ett exakt varvtal, men alla mopeder jag har kört med CDI strypning har man kännt det direkt att den är helt strypt..
OT, Google is your friend, och vilken årsmodell osv?
eddeboy skrev:Det är en 50 r från 98. Vet var cdi'n sitter nu... Är på väg att köpa en blackbox och en ostrypt cdi av en snubbe nu! vill bara veta om den passar.
onödigt som fan att köpa ostrypt cdi till en -98 bara kolla på internetet windows 98
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
eddeboy skrev:Det är en 50 r från 98. Vet var cdi'n sitter nu... Är på väg att köpa en blackbox och en ostrypt cdi av en snubbe nu! vill bara veta om den passar.
onödigt som fan att köpa ostrypt cdi till en -98 bara kolla på internetet windows 98
adamkeski skrev:har en Rieju drac strypt eller ostrypt CDI
-06 å nyare har de har jag för mej
Näe det är Rieju powerup modellerna som har strypt ecu, ingen Rieju har strypt cdi.
98 har ostrypt från början. blackbox är skit, inget att satsa på... snuten vet om det och det hörs om det sitter en bb på moppen. kör lugnt istället.
stunt 4 life skrev:
vilken jävla jämförelse...
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
eddeboy skrev:Vad ska jag ha för trim då? Får btw med en ostrypt cdi. Gör det inte någon skillnad så är det onödigt men annars så är det ju bara ku om det funkarl!
En blackbox är inte trim...
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
eddeboy skrev:Vad ska jag ha för trim då? Får btw med en ostrypt cdi. Gör det inte någon skillnad så är det onödigt men annars så är det ju bara ku om det funkarl!
En blackbox är inte trim...
köp 50sport, membran eller förgasare för pengarna
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning