Funderar på att trimma min Derbi Senda x treme, just nu har jag ett 15 /65 drevning , ostrypt cdi ( dragit ur den vita sladden) och en dragen luftplugg. Den gör ca 60 km/h. Jag skulle vilja få upp den i kanske 70-75, vill helst inte dra ut pluggen i röret. Tycker ni jag ska skaffa typ ett MK rör eller nåt liknande? Kom gärna med förslag
MVH
Senast redigerad av Grinder46 den 8 juni 2012, 15:09, redigerad totalt 1 gånger.
Jag förstår inte?
Du vill helst inte dra pluggen, men undrar om vi tycker att du ska köpa ett effektrör? Ska du köra det original eller plugga ur det???
DEA!! skrev:Jag förstår inte?
Du vill helst inte dra pluggen, men undrar om vi tycker att du ska köpa ett effektrör? Ska du köra det original eller plugga ur det???
han vill väl ha kvar org röret med plugg när han säljer antar jag...
köp ett gianelli rör!! bra drag i de om du bytar drev! Har en polare vars Derbi xtreme som gick i 105 med gianelli rör, ostrypt CDI, och drevad. Ganska sjukt
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Piitus96 skrev:köp ett gianelli rör!! bra drag i de om du bytar drev! Har en polare vars Derbi xtreme som gick i 105 med gianelli rör, ostrypt CDI, och drevad. Ganska sjukt
Jo men nu var det ju så att jag ville få upp den i typ bara 70
bestycka förgasaren = buta munstycke o pilla på luftskruven/blandningsskruven o ibland tomgångsskruven
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Tjo, nu har jag fixat ett MK rör som kommer i veckan
Vad ska jag fixa för munstyckessats? Osäker på vad original är men det är väl 60 nånting tror jag.
köp en ostrypt cdi istället, jag drog också ut min vita sladd och det fungerade ett tag innan hela moppen fuckade upp och var tvungen att köpa ny cdi..
derbeyy skrev:köp en ostrypt cdi istället, jag drog också ut min vita sladd och det fungerade ett tag innan hela moppen fuckade upp och var tvungen att köpa ny cdi..
Grinder46 skrev:Skulle nån kunna svara på vilken munstyckessats jag ska köpa om jag ska köra med ett thrower rör? 60-82 eller 80-102 ?
Tacksam för ett svar.
Grinder46 skrev:Skulle nån kunna svara på vilken munstyckessats jag ska köpa om jag ska köra med ett thrower rör? 60-82 eller 80-102 ?
Tacksam för ett svar.
vad har du orginal?`;)
Jag är inte säker men nånstans runt 60 tror jag , typ 60-65
mrderbiguy skrev:Kan tillägga att en Derbi xtreme går inte i 80-85 med bara urpluggat mk rör , och drevning
Naeh visst! Min gör utan problem 95 har pikat den på 103, ja enligt gps inte någon skit gps utan en som tar emot ca 100punkter per sekund. Så snälla tyst om du inte vet! Dock så va de ostrypt cdi då också, annars ligger den runt 85 med 14/56 som är som 13/53
Aja, OnT 60-82 i munstyckessats blir bra, dra skorstenen så borde ca 80 va lagom annars typ 74-76!