tja! jag har försökt att söka på formuet men den får inga träffar så jag gör en ny tråd. jag undrar hur man trimmar en power up(AM7 motor) det är något elektroniskt som stryper så den inte kan gå fortare än en viss fart. är det någon som vet hur man får bort den strypningen?
okej men jag vet en som borrade i sin ecu och den blev fuktskadad för de kom in fukt där han hade borrat så han fick köpa en ny för 4000:- vet du om man kan spruta in silikon där så de e täpt?
krawe skrev:okej men jag vet en som borrade i sin ecu och den blev fuktskadad för de kom in fukt där han hade borrat så han fick köpa en ny för 4000:- vet du om man kan spruta in silikon där så de e täpt?
ja, de måste man göra för att den inte ska bli fuktskadad
Jo, det sitter en plugg i avgasröret som i vilken Rieju som helst.
Men när jag drog den på min till en början, så vid x antal varv så tog varvstoppen emot, då om man borrar med precition i ESU:n så försvinner varvstoppen och moppen går skit mycket bättre.
Där kom det igen, över hundra med enbart effektrör, det måste va något som är svårt att förstå, en moppe gör inte över hundra med enbart effektrör!
men du lilla moppekillen, det står 106km/h påmätaren. och när jag mätte min med gps gick den 95km/h på planmark och då stod det 100km/h på mätaren, alltså diffar mätaren 5km/h och då om mätaren står på 106km/h blir det ju 101km/h. Inte sant ?!?!?!?!
har ju 15/52 också. När jag hade 13/52 gick den ca 90km/h
Där kom det igen, över hundra med enbart effektrör, det måste va något som är svårt att förstå, en moppe gör inte över hundra med enbart effektrör!
men du lilla moppekillen, det står 106km/h påmätaren. och när jag mätte min med gps gick den 95km/h på planmark och då stod det 100km/h på mätaren, alltså diffar mätaren 5km/h och då om mätaren står på 106km/h blir det ju 101km/h. Inte sant ?!?!?!?!
Det låter orimligt , men grattis , du har den första moppen som gör över 100 med enbart effektrör!
Han har ju inget varvstopp heller så nog kan den göra 100 med den drevningen. Lär ta ett tag dock... Gianneli varvar ju till 12 000. Farigt för motorn men den går ju framåt...
AM7 har EFI (Electrical Fuel Injection) med andra ord elektrisk förgasare vilket gör att den går billigare och möjligtvis lite bättre (starkare) sen tror jag det är nån annan liten skillnad
så om det står 5km/h på din mätare så står den stilla då? den diffar inte 5km/h överallt, man mäter skillnaden i % och skillnaden vid 100km/h blir ca 5km/h då du har ca 5% felmarginal tydligen. vet ju inte riktigt hur sant det är iofs, men säg att den gör ca 100km/h då så blir alla glada så slutar vi bråka bara?
Moppekillen1 skrev:
så om det står 5km/h på din mätare så står den stilla då? den diffar inte 5km/h överallt, man mäter skillnaden i % och skillnaden vid 100km/h blir ca 5km/h då du har ca 5% felmarginal tydligen. vet ju inte riktigt hur sant det är iofs, men säg att den gör ca 100km/h då så blir alla glada så slutar vi bråka bara?