david96 skrev:tja kommer byta till mig en beta rr nu imron och vill ha lite mera klös i den men vill inte ha något underliggande rör vid sidan
finns de något trimrör som ser ut som orginal? asså i själva formen
och kan någon länka till rätt rör då vissa rör som dom går på vanliga moddeler längst sidan fast på beta så går ju röret under själva moppen.
det är en beta rr 07
skulle vara snällt fall någon kunde länka en avgaspacking till orginal rören då denna är sönder den avgaspackingen som sitter mellan ljuddämparen och röret är sönder och behöver hjälpa med att hitta en sådan
plugga ur röret på moppen sen skaffa lite tätnings packning vid kröken (där pluggen satt) och ta bort luftburks locket så låter den lite mörkare (inte tickandet ljudet) har själv beta rr07
fnns inga pluggar kvar... fråga efter trimrör men tack förhjälpen sitter 80cc på den med mera smått och gott är ute efter ett trimrör och pckingen mellan ljuddämapren och röret. har redan tsätat med tätningspasta och funkar sådär
TuZx skrev:
plugga ur röret på moppen sen skaffa lite tätnings packning vid kröken (där pluggen satt) och ta bort luftburks locket så låter den lite mörkare (inte tickandet ljudet) har själv beta rr07
fnns inga pluggar kvar... fråga efter trimrör men tack förhjälpen sitter 80cc på den med mera smått och gott är ute efter ett trimrör och pckingen mellan ljuddämapren och röret. har redan tsätat med tätningspasta och funkar sådär
nä är itne den ör någon sorts av adapter
nej aldrig i livet jag köper ett udnerliggande rör det mest dummaste som har skappats -_- kolla vadj ag skrev i första så ser du
david96 skrev:
fnns inga pluggar kvar... fråga efter trimrör men tack förhjälpen sitter 80cc på den med mera smått och gott är ute efter ett trimrör och pckingen mellan ljuddämapren och röret. har redan tsätat med tätningspasta och funkar sådär
nä är itne den ör någon sorts av adapter
nej aldrig i livet jag köper ett udnerliggande rör det mest dummaste som har skappats -_- kolla vadj ag skrev i första så ser du
om du ser själv på twostroke så finns det inte många rör är överliggande till 80cc. skicka bild på röret så kanske jag ser vad du menar.har ju en beta själv
nä är itne den ör någon sorts av adapter
nej aldrig i livet jag köper ett udnerliggande rör det mest dummaste som har skappats -_- kolla vadj ag skrev i första så ser du
om du ser själv på twostroke så finns det inte många rör är överliggande till 80cc. skicka bild på röret så kanske jag ser vad du menar.har ju en beta själv
betas orginal rör går ju undersjälva moppen är ett sådant jag vill ha men med högre effekt alltså mer högvarvligt rör
Gianelli 2-t eller mk thrower?:) för att få bättre krut ur derbin än 80blås, ska införskaffas en ostrypt CDI, men tänkte mer på vilken som ger bäst?:) mk eller Gianelli 2T?
Hört att Gianelli 2T är lite bättre än mk thrower, iaf för Derbi´s orginal cylindrar, antingen bara ett rykte eller så äre sant!
Mvh Edvin:) Tacksam för svar:D
gianelle ger bättre effekt på höga varv men ägt båda och baraälskar trhower
mk alla dagar i veckan gianelle drar mk på höga varv mk drar gianelle på ävgen ditt
btw jag älskar axx
david96 skrev:gianelle ger bättre effekt på höga varv men ägt båda och baraälskar trhower
mk alla dagar i veckan gianelle drar mk på höga varv mk drar gianelle på ävgen ditt
btw jag älskar axx
haha okejokej:) aa blir att införskaffa gianelle så;) har ju båda ifall det behövs bytas;)
david96 skrev:
betas orginal rör går ju undersjälva moppen är ett sådant jag vill ha men med högre effekt alltså mer högvarvligt rör
Har aldrig sett nåt trimrör som har betas dragning, så ska du ha trimsystem så är det underliggande som gäller för din del.
ET.sm skrev:
david96 skrev:gianelle ger bättre effekt på höga varv men ägt båda och baraälskar trhower
mk alla dagar i veckan gianelle drar mk på höga varv mk drar gianelle på ävgen ditt
btw jag älskar axx
haha okejokej:) aa blir att införskaffa gianelle så;) har ju båda ifall det behövs bytas;)
Dock kommer den inte göra mer än nån km över 80 ändå, men jaja
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
går de ta en krök från ett trimrör till en vnalig modell och kapa av där fram där själva böjen är in i cylidnern och sen svetsa på de på den böjen som sitter på betan elr skulle de bli helt fuckat ?
david96 skrev:går de ta en krök från ett trimrör till en vnalig modell och kapa av där fram där själva böjen är in i cylidnern och sen svetsa på de på den böjen som sitter på betan elr skulle de bli helt fuckat ?
De skulle förmodligen bli rätt fuckat ja...
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
men ända skillnaden blir ju själva böjen i början liksom ? så bör väl itne vara så stor skillnad ? fall man får de bra gjort ? de är ju i själva kröken som de själva avgörs elr hur man ska säga(avgaserna studsar tillbaka
david96 skrev:gianelle ger bättre effekt på höga varv men ägt båda och baraälskar trhower
mk alla dagar i veckan gianelle drar mk på höga varv mk drar gianelle på ävgen ditt
btw jag älskar axx
haha okejokej:) aa blir att införskaffa gianelle så;) har ju båda ifall det behövs bytas;)
Dock kommer den inte göra mer än nån km över 80 ändå, men jaja
Jaha okej, men för att kunna dra på lite till? vad ska kunna göras, för ostrypt cdi ska införskaffas så:)
Då mitt originalrör har kladdat igen så är jag ute efter ett trimrör. Och min kompis har ett gammalt överliggande tk rör, men det passar inte..
Så tänkte köpa nytt..
1. Är de här rören bra?
2. Vilket ger mest effekt?
3. Vilket skulle ni tagit?
4. Vill ha näsan det billigaste eller billigt iallafall, då jag inte alls har mycke pengar..
Setup: MH Furia 02, urpluggad, drevad och sportluftfilter.
Posse96 skrev:Tjena har ett gianelli rör men inte 50ccsport måste jag ha sport/pro kolv på den? moppe:yamaha dt50r 06
Har du originalcylinder så ska du köra med en kolv som passar till den cylindern. En sportkolv passar inte i org. cylindern.
Röret har inget att göra med vad du ska ha för kolv.
dvs, röret kommer funka fint till org cylinder samt org kolv.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Posse96 skrev:Tjena har ett gianelli rör men inte 50ccsport måste jag ha sport/pro kolv på den? moppe:yamaha dt50r 06
Har du originalcylinder så ska du köra med en kolv som passar till den cylindern. En sportkolv passar inte i org. cylindern.
Röret har inget att göra med vad du ska ha för kolv.
dvs, röret kommer funka fint till org cylinder samt org kolv.
tack så mkt! märkte att den gick bra osv men lite rädd att jag ska spränga cylindern/kolven vet inte om det e så lätt men någon kan väll seja
Kolla in BackSeatDrivers(BSD) på facebook och gilla!
Posse96 skrev:Tjena har ett gianelli rör men inte 50ccsport måste jag ha sport/pro kolv på den? moppe:yamaha dt50r 06
Har du originalcylinder så ska du köra med en kolv som passar till den cylindern. En sportkolv passar inte i org. cylindern.
Röret har inget att göra med vad du ska ha för kolv.
dvs, röret kommer funka fint till org cylinder samt org kolv.
tack så mkt! märkte att den gick bra osv men lite rädd att jag ska spränga cylindern/kolven vet inte om det e så lätt men någon kan väll seja
Inga problem, det kommer funka fint för dig.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
tjena, har en beta rr med 74cc, 21mm förgasare och ostrypt insug och ska nu köpa ett rör till den. och undrar ifall ett yasuni r1 rör skulle passa till denna setup? vet att yasuni r2 skulle vara bättre men hittar inga, förutom den jag blev lurad på. så vad tycker ni? köpa ett r1 rör eller vänta? har inget rör just nu, inte ens original rör och har precis total renoverat den med, lacka ram, sving, motor, kåpor osv så vill få igång den snabbt nu :/
btw yasuni r1 röret ligger på 700kr.
anton96 skrev:tjena, har en beta rr med 74cc, 21mm förgasare och ostrypt insug och ska nu köpa ett rör till den. och undrar ifall ett yasuni r1 rör skulle passa till denna setup? vet att yasuni r2 skulle vara bättre men hittar inga, förutom den jag blev lurad på. så vad tycker ni? köpa ett r1 rör eller vänta? har inget rör just nu, inte ens original rör och har precis total renoverat den med, lacka ram, sving, motor, kåpor osv så vill få igång den snabbt nu :/
btw yasuni r1 röret ligger på 700kr.
74cc säger inte mycket.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
anton96 skrev:tjena, har en beta rr med 74cc, 21mm förgasare och ostrypt insug och ska nu köpa ett rör till den. och undrar ifall ett yasuni r1 rör skulle passa till denna setup? vet att yasuni r2 skulle vara bättre men hittar inga, förutom den jag blev lurad på. så vad tycker ni? köpa ett r1 rör eller vänta? har inget rör just nu, inte ens original rör och har precis total renoverat den med, lacka ram, sving, motor, kåpor osv så vill få igång den snabbt nu :/
btw yasuni r1 röret ligger på 700kr.
Hej. Jag undrar vad ni rekommenderar för trim rör till Motorhispania Furia 02a.
Spelar ingen roll om det är över eller underliggande. Tror jag vill ha ett skapligt högvarvigt rör men som ändå inte är för klen i början då man t.ex vill accelerara eller tävla me kompisar
Min kompis Turbo kit rör (nå gammalt) nästan exakt det här:
Men det ville inte passa. Då det röret var för långt i kröken.. Delningen satt alldeles för långt bak..
Så det ville inte passa..
Furia 02
Cylinder: B̶a̶r̶i̶k̶i̶t̶ ̶7̶4̶c̶c̶ Original
Förgasare: Dellorto 12 mm, 1̶1̶5 80 munstycke, TunR ostrypt insug
Drev: 15-52
Avgas: Original krök med Thrower dämpare/Fasmen underliggande http://www.youtube.com/juniorjesper