Broms problem på Derbi

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp

Broms problem på Derbi

Inlägg av RammeA »

Tja, jag skulle spänna kedjan på min Derbi Senda xtreme och när jag hade gjort det och dragit åt allt så skulle jag rulla ut den från garaget och då gnisslade det om bakbromsen. det gnisslade inte innan jag spännde kedjan.

anntar att det är beläggen som går emot men kan man justera dom?
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Du har förmodligen spänt kedjan snett. Du ska spänna lika mycket på båda kedjespännarna.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp

Inlägg av RammeA »

CaToXXo skrev:Du har förmodligen spänt kedjan snett. Du ska spänna lika mycket på båda kedjespännarna.
jag va ute och kolla men den är spänd lika mycket på båda sidorna :/
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

RammeA skrev:
CaToXXo skrev:Du har förmodligen spänt kedjan snett. Du ska spänna lika mycket på båda kedjespännarna.
Ligger bromsen på när du kör då? Kör en runda och känn på bromsoket sen om det är varmt. ligger det på ordentligt så kommer den även gå tyngre.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
ThePowerDerbi
Derbi Crew

Inlägg av ThePowerDerbi »

Har du dragit åt hjulaxeln ordentligt?
Bild

Svarar gärna på frågor via pm :) Pm:a också för mer info angående Derbi Crew :D
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp

Inlägg av RammeA »

CaToXXo skrev:
RammeA skrev:
Ligger bromsen på när du kör då? Kör en runda och känn på bromsoket sen om det är varmt. ligger det på ordentligt så kommer den även gå tyngre.
ok men nu ösregnar det här så gör det immorn, men om dom ligger på går det att fixa då? :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

RammeA skrev:
CaToXXo skrev:
RammeA skrev:jag va ute och kolla men den är spänd lika mycket på båda sidorna :/
ok men nu ösregnar det här så gör det immorn, men om dom ligger på går det att fixa då? :)
Klart det går att fixa, men kolla om dom ligger på först innan vi börjar byta tankar om det. :)

Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp

Inlägg av RammeA »

CaToXXo skrev:
RammeA skrev:
CaToXXo skrev: Ligger bromsen på när du kör då? Kör en runda och känn på bromsoket sen om det är varmt. ligger det på ordentligt så kommer den även gå tyngre.
Klart det går att fixa, men kolla om dom ligger på först innan vi börjar byta tankar om det. :)
ok då återkommer jag imorgon. :)
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp

Inlägg av RammeA »

Tja, nu har jag precis kört en sväng med moppen och bakbromsen var varm när jag kom hem. Jag hade bara bromsat med frambromsen. Alltså ligger bromsen på hela tiden.
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp

Inlägg av RammeA »

CaToXXo skrev:
RammeA skrev:
CaToXXo skrev: Ligger bromsen på när du kör då? Kör en runda och känn på bromsoket sen om det är varmt. ligger det på ordentligt så kommer den även gå tyngre.
nu har jag åkt en sväng och skivan är varm även fast jag bara använde frambromsen.
Användarens profilbild
Emilhultgren
Elmoped

Re: Broms problem på Derbi

Inlägg av Emilhultgren »

RammeA skrev:Tja, jag skulle spänna kedjan på min Derbi Senda xtreme och när jag hade gjort det och dragit åt allt så skulle jag rulla ut den från garaget och då gnisslade det om bakbromsen. det gnisslade inte innan jag spännde kedjan.

anntar att det är beläggen som går emot men kan man justera dom?
Jag har liknanade problem med min beta rr 50 fast jag spände int kedjan. men såfort jag använder bakbromsen så åker den int tbx. den ligger i hela tiden. och gnisslar. sjukt irriterande
Skriv svar