Har nu funderat på att skaffa enkellåda till min Volvo Amazon A-trakor 1970

Men behöver veta längden på den

Sen min andra frågar är. passar alla kardaner från alla årsmodeller?
Ev om 140/240/740 passar.
Tror iaf att det heter kardan

Bor tyvärr i lägenhet så det måste bli att köpa enpuchmogge skrev:japp det heter kardan och du kan alltid förlänga eller korta ner om du skulle behöva med hjälp av lite svets och metal
Får höra med min kompis om jag kan få testa hansgasgas ec skrev:kardanen från 240/740 passar inte!:) 140ins kanske passar då den med har b20 och m40 som växellåda men är osäker!
bencsik skrev:Kardanen är delad på mitten så du behöver bara byta främre delen men det är inte samma på alla amazoner men du kan kolla på en skrot om dom har en kardan till just den modellen du har det borde dom veta
Skulle vara kanonersZ-K skrev:kan fara till farfar å mäta![]()
Min Fars första bil med potatis i
han visste int tyvärr, imorn efter avslutningen ska jag åka å mätaZX skrev:Hm då har den en b18 motor tror jaZ-K skrev:Jadu, en volvo amazon 1966 Säger Farsankan du fråga han om han vet om en kardan från en sån passar en -70?
Jahaja så det är inte en lång kardan som går från främre lådan direkt till bakaxeln?bencsik skrev:Jag trodde du hade växellåderna precis efter varandra dom man brukar haem då måste du byta bakre kardanen och den är samma på de flesta och glöm inte att ta en kardan mä ett friskt stödlager det ska inte låta något när du snurrar på det