Tja ist för att söka ett sommarjobb skulle man inte kunna hitta mopeder med typ skuren cylinder för typ 1000-3000 kr sen köpa nu cylinder och fixa till den sen sälja den vidare skulle man inte kunna tjäna mycket på de? Fick nämligen inte sommar jobbet jag sökte på kom på denna ide och de kanske går..?
//Jag har 7 intressen, sex och musik.
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
CaToXXo skrev:Jodå, finns väl många som gör så, och är du händig och bra på att göra affärer så går det väl fint.
Fick iden igår då jag såg en Senda från 05 för 1500 som allt orginal bara att de inte satt någon kolv i vet inte varför men iaf han har ramlat med den så ramen var repig och kåporna lite förstorda och broms handtaget var av men liksom en sån moped skulle man ju kunna tjäna pengar på om man fixar den eller? Frågar er för vet inte riktigt var saker och ting kostar att göra med det jobbet sen sälja den vad skulle jag kunna tjäna?
//Jag har 7 intressen, sex och musik.
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Kolv + packningar = ~300
Bromshandtag = ~100
ramen går väl att putsa av så den ser någorlunda ut, och kåporna kan du limma från baksidan så dom inte ser helt cp ut.
Så det är ju inga stora summor, och sendor under 6papp går bort lätt, så du kan nog tjäna en del på det.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Problemet är att när man börjar titta närmre på ett sånt billigt objekt så brukar man hitta mycket småsaker som behöver fixas. En tjuga här, en femtilapp där, en hundralapp nån annanstans... Småsummor var för sig, men alla äter av förtjänsten och när man räknat ihop allt man verkligen borde fixa för att med gott samvete kunna sälja moppen utan att veta att det är en livsfarlig råttfälla brukar det inte finnas nån nämnvärd vinst kvar.
Den goda nyheten är att det ändå kan finnas hyfsat mycket pengar att tjäna på moppar i den prisklassen - inte genom att laga dom, utan att slakta och sälja dom i delar.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Erik_ skrev:Den goda nyheten är att det ändå kan finnas hyfsat mycket pengar att tjäna på moppar i den prisklassen - inte genom att laga dom, utan att slakta och sälja dom i delar.
Hoppas mamma och pappa inte blir alltför sura när jag bestämmer mig för att starta en moppeskrot hemma!
Säljer inte försäkringsbolag moppar som typ blivit ramsnea och skit och aldrig kommer kunna/få lagas?
F-bolagen säljer oftast sånt direkt till skrotarna. Dom vill antagligen inte riskera att grejerna klåp-lagas och kommer ut på vägarna igen, i form av ett livsfarligt vrak.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Köpte min Gilera SMT för 4500:-... han sa att den dog när den vart varm(vilket den förstås inte gör!). De han inte sa att cylindern hade skurit sen innan, veven glappa, bakhjulslager va slut + däcken hade nästan koden framme. Sen packboxarna+skrapringarna va tvärslut i framgaffeln + lite annat krams. Nu har jag lagt ut ungefär lika mycket som jag köpte mopeden för. Så du skall inte alltid lita på vad säljaren säger!