Derbi DRD Racing -07 Plugg eller inte?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tS »

fluffen skrev:
tS skrev:
fluffen skrev: Måste vara ngt hål i slangen till luftburken lr något isf. Anslutningen till motorn sitter så hårt som det går, har testat att spänna till där flera gånger.
syfta på själva luft anslutningen på förgasarn, kommer inte på namnet.
Dra inte bara åt utan ta loss och trä på igen, ifall du inte fått på den helt ordentligt, sedan dra åt den. Hade själv av förgasarn för någon vecka sedan o då drog den tjuvluft men då hade jag inte riktigt fått på den på insuget. Så ta av och gör om o se om de kvarstår!
Du menar slangen som går till luftburken? För den är jag nästan säker på kan ha lossnat från luftburken, typ limmet hade lossnat lite.
aa precis, okej, fast blir de som att du drar fullgas på tomgång?
inte säker på hur den reagerar ifall de läcker vid lufburken..
men jag skulle nog ändå ta av förgasarn från insuget och sedan sätta på :)
fast ifall du tror luftburken läcker dra på någon packninssak, är det den där
bruna grejset mellan själva slangen och burken? [/spoiler]
[spoiler]Bild[/spoiler]
fluffen
Elmoped

Inlägg av fluffen »

tS skrev:
fluffen skrev:
tS skrev: syfta på själva luft anslutningen på förgasarn, kommer inte på namnet.
Dra inte bara åt utan ta loss och trä på igen, ifall du inte fått på den helt ordentligt, sedan dra åt den. Hade själv av förgasarn för någon vecka sedan o då drog den tjuvluft men då hade jag inte riktigt fått på den på insuget. Så ta av och gör om o se om de kvarstår!
Du menar slangen som går till luftburken? För den är jag nästan säker på kan ha lossnat från luftburken, typ limmet hade lossnat lite.
bruna grejset mellan själva slangen och burken? [/spoiler]
Ja det såg ut som ngt brunt lim kontaktlim eller något. Men ska testa att limma fast slangen helt så allt är tätt. För jag tvivlar på att den drar tjuvluft vid anslutningen till motorn, har tagit av förgasarn flera gånger och satt på, och dragit åt spännbandet ordentligt.

Och ja, det är som om man drar fullgas vid tomgång, den varvar över.

:p
Användarens profilbild
QviW
TSR:s snyggaste

Inlägg av QviW »

drd har plugg och blindtarm...
fluffen
Elmoped

Inlägg av fluffen »

QviW skrev:drd har plugg och blindtarm...
Dude, jag vet. Nu är problemet tjuvluft haha ;)
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tS »

[spoiler]
fluffen skrev:
tS skrev:
fluffen skrev: Du menar slangen som går till luftburken? För den är jag nästan säker på kan ha lossnat från luftburken, typ limmet hade lossnat lite.
bruna grejset mellan själva slangen och burken?
[/spoiler]

Ja det såg ut som ngt brunt lim kontaktlim eller något. Men ska testa att limma fast slangen helt så allt är tätt. För jag tvivlar på att den drar tjuvluft vid anslutningen till motorn, har tagit av förgasarn flera gånger och satt på, och dragit åt spännbandet ordentligt.

aa okej, gör de. Blev lite fundersam om de verkligen kan sitta vid luftburken o de för känns ju som att den endast borde få för mycket luft då
och gå dåligt istället för gå upp i varv.. men ifall de läcker där måste de ju tätas ändå :)
[spoiler]Bild[/spoiler]
fluffen
Elmoped

Inlägg av fluffen »

[spoiler]
tS skrev:[spoiler]
fluffen skrev:
tS skrev: aa precis, okej, fast blir de som att du drar fullgas på tomgång?
bruna grejset mellan själva slangen och burken?
[/spoiler]

aa okej, gör de. Blev lite fundersam om de verkligen kan sitta vid luftburken o de för känns ju som att den endast borde få för mycket luft då
och gå dåligt istället för gå upp i varv.. men ifall de läcker där måste de ju tätas ändå :)
[/spoiler]

Kan det hjälpa att justera luftskruven? Asså ska testa att fästa förgasarn igen men är så jävla sur för jag får körkortet imorrn :p[/spoiler]
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Som övriga sagt, så har DRD en plugg i mynningen och en blindtarm.

Jag har själv tagit bort pluggen, kör nu med 12/53 drevning (11/53 org som du vet) Ostrypt cdi har jag, ostrypt förgasare, det sitter en guldbricka i den som stoppar upp luftflödet en del. Ta bort den om du hittar den. Ta även bort "skorstenet" gör inte mycket skillnad, men ta ändå bort den.

Jag kör nu med borttagen plugg. Munstycke 80, borttaget skorsten, 12/53 drevning och den toppar cirka 65 om jag har tur. Varvar som fan gör den, men det får man väl leva med. Har också en DRDsom sagt, en limited 08.

Det med "tjuvluft" har jag haft problem med flera gånger. Det måste dock inte vara tjuvluft i detta fallet. Antingen är det hål i den slangen från luftburken till förgasaren som jag hade, varva upp av sig själv. Tog av och tejpade med silvertejp bara tillfälligt, funkade! Men ska bytas snart. Sen är det också väldigt vanligt att gasvajern kläms, ligger fel eller att den hoppat ur ett hölje. Följ hela gasvajern och titta så allting sitter rätt, att inget hoppat ur eller så. Kolla också så att du satt trotteln rätt i förgasare, det borde du dock ha gjort eftersom den antagligen gick ner helt för dig.

Hoppas detta var till lite hjälp, finns via PM om det är något. Lycka till Fluffen.
fluffen
Elmoped

Inlägg av fluffen »

Roxxen96 skrev:Som övriga sagt, så har DRD en plugg i mynningen och en blindtarm.

Jag har själv tagit bort pluggen, kör nu med 12/53 drevning (11/53 org som du vet) Ostrypt cdi har jag, ostrypt förgasare, det sitter en guldbricka i den som stoppar upp luftflödet en del. Ta bort den om du hittar den. Ta även bort "skorstenet" gör inte mycket skillnad, men ta ändå bort den.

Jag kör nu med borttagen plugg. Munstycke 80, borttaget skorsten, 12/53 drevning och den toppar cirka 65 om jag har tur. Varvar som fan gör den, men det får man väl leva med. Har också en DRDsom sagt, en limited 08.

Det med "tjuvluft" har jag haft problem med flera gånger. Det måste dock inte vara tjuvluft i detta fallet. Antingen är det hål i den slangen från luftburken till förgasaren som jag hade, varva upp av sig själv. Tog av och tejpade med silvertejp bara tillfälligt, funkade! Men ska bytas snart. Sen är det också väldigt vanligt att gasvajern kläms, ligger fel eller att den hoppat ur ett hölje. Följ hela gasvajern och titta så allting sitter rätt, att inget hoppat ur eller så. Kolla också så att du satt trotteln rätt i förgasare, det borde du dock ha gjort eftersom den antagligen gick ner helt för dig.

Hoppas detta var till lite hjälp, finns via PM om det är något. Lycka till Fluffen.
Tack för hjälpen :)

Troligen är det nog slangen tilk luftburken, fick den inte helt tät igår. Men ska testa sen att få det helt tätt när jag kommer hem från skolan.
fluffen
Elmoped

Inlägg av fluffen »

Grabbar, fixade det :D Hade dragit åt spännbandet för hårt (wtf?!) vid anslutningen till motorn.

Den axxar lite bättre nu och den dör inte på fullgas. Men går fortfarande 56 enligt mätaren och det känns som motorn ska sprängas när jag maxar den. Riktigt sugen på att sätta på ett större framdrev^^

Aja tack för all hjälp alla som postat i tråden, uppskattas som fan!

Over and out!

//Christian :)

EDIT: Mätte upp med GPS och den går i 64, det får räcka så länge^^
Skriv svar