Rieju MRX -06

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
maartiin
Elmoped

Rieju MRX -06

Inlägg av maartiin »

Tjenare!

Undrar lite grjern nu om Rieju mrx 06. Funderar på att köpa en sådan. Så hur tycker ni att dom är? Hur går dom orginal? Är det bättre att köpa en annan moppe? Är dom starka/ svaga eller hur är accset?

Tacksam för all kretik och information om moppen! :)

//martin
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Dom går bra, och är bra för trimming:)
Stadig ram som fan du kan stå på sadeln i typ 10kmh utan att den vinglar^^
Vad ska du ha den till?
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
maartiin
Elmoped

Inlägg av maartiin »

Åka till skolan och så men också ut och åka offroad i skog och sånt. Är dom helt värdelösa orginal eller funkar dom? Bra med en bra ram om man ska ut i skogen ifl! :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

original är dom som vilken moped som helst. Trimmande håller dom för bättre än många andra!
Eftersom MRX är lite större är den bra offroad med!
Årets Styrelsemedlem 2013
maartiin
Elmoped

Inlägg av maartiin »

Ja vill ha lite större med större däck just för skog och så. Men ni som haft en mrx, hur fort gick den i orginal skick och eventuellt någon plugg uttagen? :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Jag har en MRX (power up) lite nyare. Den har ett riktigt brett bakdäck. Inga pluggar dragna,men trimmade är AM6 motorn riktigt bra! Stryktålig med.
maartiin
Elmoped

Inlägg av maartiin »

gött! Men vad har du för årsmodell på din ? Och visst är det AM6 motor i 06 an också ? :)
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken

Inlägg av YamahaMarcus »

Rieju är bra grejer, håller på att fixa iordning en nu jag köpte i fredas :) Titta gärna på mitt projekt och se ifall de hjälper dig XD Dom är fina ifall och går bra som satan även original! (Fast jag har RR men min kompis har MRX och den gör 85!)
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
maartiin
Elmoped

Inlägg av maartiin »

Tittar gärna och kollar efter tips fall om jag köper den! Vad har din kompis för trimm på sin MRX ?
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken

Inlägg av YamahaMarcus »

maartiin skrev:Tittar gärna och kollar efter tips fall om jag köper den! Vad har din kompis för trimm på sin MRX ?
Rör munstycke sportluftfilter
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

kan säga att mrx går redigt bra i skogen!
jag och en kompis var ute å åkte i leriga skidspår för någon dag sen, hur kul som helst!

tycker den va ganska slö och tråkig original men med dragen plugg går den fin fint :)
maartiin
Elmoped

Inlägg av maartiin »

Okey, men nöjer mig nog mer 60-70.. Någon som vet om det räker med lite pluggar för det ?
maartiin
Elmoped

Inlägg av maartiin »

Vilken plugg har ni dragit då? :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Tjenatjena
Rieju mrx går förjävla slött original, knappt 45kmh på raksträcka.
Drar du pluggen så gör dom ca 65-70 ärliga (80-85 på mätarn) och är riktigt starka, urpluggade dvs.

Pluggen sitter i delningen på röret, du tar isär röret ca 3dm från cylinderinfästningen, du får lossa på 3 skruv.
Sen när du dragit pluggen så ska du byta munstycke i förgasaren till ett lite större, detta är inget att oroa sig över och det klarar vem som helst.

Men som sagt, helt original (strypt) är det den slöaste moppe som finns.
Helt ok att köra förövrigt, bara den inte är original.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
maartiin
Elmoped

Inlägg av maartiin »

CaToXXo skrev:Tjenatjena
Drar du pluggen så gör dom ca 65-70 ärliga (80-85 på mätarn) och är riktigt starka, urpluggade dvs.

Pluggen sitter i delningen på röret, du tar isär röret ca 3dm från cylinderinfästningen, du får lossa på 3 skruv.
Sen när du dragit pluggen så ska du byta munstycke i förgasaren till ett lite större, detta är inget att oroa sig över och det klarar vem som helst.

Måste man såga isär röret eller äre bara att skruva? Och hur låter den då ?
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

maartiin skrev:
CaToXXo skrev:Tjenatjena

Måste man såga isär röret eller äre bara att skruva? Och hur låter den då ?
Nejnej, du lossar på 3 skruv, tar ur pluggen och sätter tillbaka skruvarna, sen är det klart. Tar ca 4 minuter om du aldrig gjort det förut ;)
Den låter inte så farligt faktiskt, lite ettrigare ljud men inte speciellt högt enligt mig.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
maartiin
Elmoped

Inlägg av maartiin »

Det lät som om jag skulle kunna klara det till och med ! ^^ Och då gör den ca 65-70? :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

maartiin skrev:Det lät som om jag skulle kunna klara det till och med ! ^^ Och då gör den ca 65-70? :)
Jajjemen :)
Dock MÅSTE du byta upp munstycket i förgasaren lite, ett sånt kostar ca 20kr och tar väl en kvart att byta om du tar det lugnt.

Användarens profilbild
Drpepper
Avstängd

Inlägg av Drpepper »

min kompis har en MRX typ 04-08 eller något han har dragen plugg den gör ca 65 km/h och den är stark som satan kommer fram överallt typ :P särskilt med dom feta hjulen den har!
jontewtf
Elmoped

Inlägg av jontewtf »

mrx är riktigt bra mopeder! :) med plugg dragen gör dom kanske 75km/h har själv en rrx, den enda skillnaden mellan rrx och mrx är ju i stort sett svingen, för mrx har ju lite bredare däck än rrx, men min går bra i skogen så då borde mrx göra det, många kompisar som har mrx :)
maartiin
Elmoped

Inlägg av maartiin »

va bra! Men det verkar som om det blir helt orginal moppe...-.- Mamma sa att hon skulle lämna in den till polisen så dom skulle få godkänna den..........
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Sitter även en plugg i luftburken, borra den och byt upp i munstycke.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

DEA!! skrev:Sitter även en plugg i luftburken, borra den och byt upp i munstycke.
Brydde mig inte om att säga det, då ts verkar okunnig och knappt får trimma öht.

maartiin
Elmoped

Inlägg av maartiin »

Tack ändå för all hjälp! tacksam för alla svar som jag fått! :)
Användarens profilbild
tååbe_97
Svårstartad skrothög

Inlägg av tååbe_97 »

Jag vet inte vad f*n alla gör för att få upp den i 80 med bara dragen plugg? Min toppar bara 60 km/h...
Bild
riejukillen
Elmoped

Inlägg av riejukillen »

tååbe_97 skrev:Jag vet inte vad f*n alla gör för att få upp den i 80 med bara dragen plugg? Min toppar bara 60 km/h...
Har du bytt munstycke? :) om den varvar ur väldigt lätt även på sexan kan du ju testa att byta ut framdrevet mot ett större 1-2 kuggar gör ganska mycket:) om du inte har power up:en? :D
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

köpte en Rieju mrx 06 för några veckor sen, den går inte slött original enligt mig, mätaren visar 70-75 när jag kör raksträcka skulle gissa på 60-65 ärliga.
ska dra pluggen bara jag får några munstycken
aandreeriksson
Elmoped

Inlägg av aandreeriksson »

Jag har en Rieju mrx , den gick ganska slött orginal runt 45 på raka, men dra ur pluggen i delningen vid avgasröret, och skaffa ett munstycke på 85 ungefär , såska du se att den gör uppemot 80 ,min gör ca 78 km :) :)
Användarens profilbild
Rieju_Jacob
Avstängd

Inlägg av Rieju_Jacob »

Hah min mrx går 63 helt orginal, mätte en sträcka och tog tid plus hade gps. En riktig kanonmoppe med andra ord, och stabil som få ;)
smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah
Här på TSR så är logiken på topp…

Kolla mitt Rieju-projekt:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=42936

Säljer mina longboardtruckar, PMa om du är intresserad
Bild
maxilarsson
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av maxilarsson »

har en mrx 03. går org ca 60-65 med pluggen i kröken dragen cirka 75km/h.
ni som har mrx vet ni hur stort munstycket är org på de? vilket har ni är ni dragit pluggen resp. orginal? :D
Maxilarsson Puch Maxi
Rieju Mrx
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

har en mrx 06a, den går bra och är jävligt stadig, kör man på vägen i cirka 70 och en stor lastbil kör förbi lite närmare än en ska så vinglar det inte alls mycket, drar man pluggen går den cirka 70-80, går bra i skogen, alla kompisar lämnar ^^
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket

Inlägg av moppenissen96 »

Nej ! Köp en dt50r - 04 och uppåt istället.
Skriv svar