Grymt tacksam för svar!

Jag har gjort detta men tändningskabeln "försvinner" under tanken och sedan kommer det ut den sladden fast ännu tjockare dvs det är nu fler sladdar i den och sedan går den typ fram till kylargrillen eller bakom där assåJetforce_Dahlin skrev:Jag vet inte vart den sitter, men följ tändningskablarna så lär du hitta den
Sen vet jag inte detta, men jag kan säga med 99% säkerhet att ja, CDI:n är strypt.
Har du kollat innanför höger sidokåpa? oftast ett standardställe på de flesta mopederlillshrimp skrev:Jag har gjort detta men tändningskabeln "försvinner" under tanken och sedan kommer det ut den sladden fast ännu tjockare dvs det är nu fler sladdar i den och sedan går den typ fram till kylargrillen eller bakom där assåJetforce_Dahlin skrev:Jag vet inte vart den sitter, men följ tändningskablarna så lär du hitta den
Sen vet jag inte detta, men jag kan säga med 99% säkerhet att ja, CDI:n är strypt.as random.... och vet att det är samma sladd då jag dratt i den från andra hållet
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Nej det har jag faktiskt inte gjort ! men ska göra detta inom kort! tack för tipset;)Piitus96 skrev:Har du kollat innanför höger sidokåpa? oftast ett standardställe på de flesta mopederlillshrimp skrev:Jag har gjort detta men tändningskabeln "försvinner" under tanken och sedan kommer det ut den sladden fast ännu tjockare dvs det är nu fler sladdar i den och sedan går den typ fram till kylargrillen eller bakom där assåJetforce_Dahlin skrev:Jag vet inte vart den sitter, men följ tändningskablarna så lär du hitta den
Sen vet jag inte detta, men jag kan säga med 99% säkerhet att ja, CDI:n är strypt.as random.... och vet att det är samma sladd då jag dratt i den från andra hållet
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Ja och jag har digital mätare som är instäld efter GPS så ingen glädje mätare..Piitus96 skrev:vänta lite, menar du att din moppe går i 100km/h i nerförsbacke? vad e din setup etc? och nej, en CDI på speedfight brukar strypa vid 70km, går den över det så är den garanterat ostrypt. Hittar du CDI:n imorrn, fota den o lägg upp så att jag kan ta mig en titt. vill se siffrorna som står på den, för isåfall så ser ajg om den är strypt elr nt
Okej, då har jag en fråga, hur märker jag om jag har strypt CDI då jag inte har någon varvmätare? och blir det någon direkt skillnad på om moppen om jag köper en ostrypt CDI?Jetforce_Dahlin skrev:En CDI strypning stryper inte över huvud taget vid en viss hastighet. Det är ärligt talat bara BS.
En CDI-strypning stryper varvtalet, eller ger ett annat tändningsschema. Om du har en strypning som tar emot i nedförsbacke så är det med största sannolikhet någon i variatorn.
Din vän har fel. Som sxagt så stryper inte CDI vid en hastighet. Och om det nu var så att det fanns en elektronisk strypning för hur fort mopeden ska kunna gå så finns det ingen logik i att tunga variatorvikter är något som får strypningen att sluta fungera.
Du hör att mopeden blir mer varvvillig och ger därför mer effekt.lillshrimp skrev:Okej, då har jag en fråga, hur märker jag om jag har strypt CDI då jag inte har någon varvmätare? och blir det någon direkt skillnad på om moppen om jag köper en ostrypt CDI?Jetforce_Dahlin skrev:En CDI strypning stryper inte över huvud taget vid en viss hastighet. Det är ärligt talat bara BS.
En CDI-strypning stryper varvtalet, eller ger ett annat tändningsschema. Om du har en strypning som tar emot i nedförsbacke så är det med största sannolikhet någon i variatorn.
Din vän har fel. Som sxagt så stryper inte CDI vid en hastighet. Och om det nu var så att det fanns en elektronisk strypning för hur fort mopeden ska kunna gå så finns det ingen logik i att tunga variatorvikter är något som får strypningen att sluta fungera.
Hmm okej , ja det är ju typ samma moppe så kollar där imorgon, tack för tipset!Fredd_e skrev:hmm vet inte var din cdi sitter men på min vivacity( typ samma moppe)
så satt den längts fram i underkåpan.. kolla där
Okej, nice. en sak till.. jag har läst på vissa projekt att folk har borrat i CDI:n , stryper man av den då eller ? och isf finns det ngn guide på detta??Jetforce_Dahlin skrev:Du hör att mopeden blir mer varvvillig och ger därför mer effekt.lillshrimp skrev:Okej, då har jag en fråga, hur märker jag om jag har strypt CDI då jag inte har någon varvmätare? och blir det någon direkt skillnad på om moppen om jag köper en ostrypt CDI?Jetforce_Dahlin skrev:En CDI strypning stryper inte över huvud taget vid en viss hastighet. Det är ärligt talat bara BS.
En CDI-strypning stryper varvtalet, eller ger ett annat tändningsschema. Om du har en strypning som tar emot i nedförsbacke så är det med största sannolikhet någon i variatorn.
Din vän har fel. Som sxagt så stryper inte CDI vid en hastighet. Och om det nu var så att det fanns en elektronisk strypning för hur fort mopeden ska kunna gå så finns det ingen logik i att tunga variatorvikter är något som får strypningen att sluta fungera.
Okidoki, tack för tipsen!Jetforce_Dahlin skrev:Jag har också läst om det. Dock var det ett tag sen. Jag minns att man skulle borra med en viss tjockleks borr mitt i O:et på företagsnamnet (men vilket företag det var minns jag inte). Men på något sätt har jag fått för mig att detta var vanligast på AM6 motorerna. Men som sagt, det var länge sedan jag läste om det