Variator yamaha aerox!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Sebastian Lignell
Elmoped

Variator yamaha aerox!

Inlägg av Sebastian Lignell »

Tjenare! Har nu beställt mitt nya variator kitt. Polini ( HI-speed )
http://www.twostroke.se/product.asp?product=20902

Funderar på om jag kommer märka någon skillnad med de på! har den gamla orginal variatorn nu och tyckte de var dax att förnya mig. Blir de mycket skillnad? Ny rem, kopplings fjädrar, tryckfjädrar och variator blir de jag slänger på!!

Sedan undrar jag om de gör stor skillnad att byta munstycke från 100 till 102?

Har förövrigt 50cc mallosi sport på också!
Användarens profilbild
PhryxuZ
Svårstartad skrothög

Inlägg av PhryxuZ »

Du kommer troligtvis få en lite bättre toppfart, eventuellt att accet blir bättre. Men visst lär du märka skillnad, ställ in allt rätt bara.

Det kan gå sämre med 102 munstycke, det beror helt på vad som passar bäst din just Din setup. Med lite tur kan det hjälpa.

Mvh
Sebastian Lignell
Elmoped

Inlägg av Sebastian Lignell »

PhryxuZ skrev:Du kommer troligtvis få en lite bättre toppfart, eventuellt att accet blir bättre. Men visst lär du märka skillnad, ställ in allt rätt bara.

Det kan gå sämre med 102 munstycke, det beror helt på vad som passar bäst din just Din setup. Med lite tur kan det hjälpa.

Mvh
Jag tänker sätta i 102 munstycke för tror inte den får tillräkligt med soppa! den går mycket bättre med choken i så tror jag måste göra det! Vad menar du med ställa in allt rätt? typ sätta i rätt vikter bara eller? tar 5.6 grams vikterna för tror den kommer axa mycket bättre då.

Dom antitryckfjädrarna? vart sitter dom? :S
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

Bakom kopplingen!
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Skriv svar