Aladdin skrev:Håll er ifrån det där om ni har astma. Jag provade det där och trodde jag skulle dö, fick fetaste astmachocken.
Potog, du har skrivit 5-10 gånger att det är livsfarligt. Jag förstår att du är kristen men kan du vara vänlig och hålla det där larvet för dig själv?
e det jobbigt å lyssna på?
gör det ju bara för att jag e rädd om er!
potog skrev:Läste lite mer åå det verkar som om klar dröma å putt oute off body tjota fräzen e 2 olika saker med hår fin skillnad. För å dröma klara drömmar som man kontrollera e en sak.... Men i en av länkarna drog det om å träffa andra å ha samtal med dom å liknande å det värkar ju bara hel skumt kunna prata med en förfatare om hans bok din hjärna kan ju inte svaravpå det om du inte har läst boken + dialekten å sånt lär ju inte stämma.
Men om det nu stämmer det som stog att man kan prata å så då tror jag att man pratar med den peronens andliga ja... Alltså att man tar andlig chepnad å kan på så sett färdas i tid å prata med andra.. att man hamnar i någon sorts ande värd.
Har du en skiffernyckel? Fattade inte ett ord av vad du skrev..
Försökte inatt. Den obehagligaste känslan på länge! Kändes som jag hade svalt mitt hjärta men satt det i halsen, för luftstrupen täpptes typ till och det pumpade, så fick luft i takt med hjärtatsslag. Men ska testa inatt igen!:)
potog skrev:Läste lite mer åå det verkar som om klar dröma å putt oute off body tjota fräzen e 2 olika saker med hår fin skillnad. För å dröma klara drömmar som man kontrollera e en sak.... Men i en av länkarna drog det om å träffa andra å ha samtal med dom å liknande å det värkar ju bara hel skumt kunna prata med en förfatare om hans bok din hjärna kan ju inte svaravpå det om du inte har läst boken + dialekten å sånt lär ju inte stämma.
Men om det nu stämmer det som stog att man kan prata å så då tror jag att man pratar med den peronens andliga ja... Alltså att man tar andlig chepnad å kan på så sett färdas i tid å prata med andra.. att man hamnar i någon sorts ande värd.
Har du en skiffernyckel? Fattade inte ett ord av vad du skrev..
Som jag och andra har skrivit innan så kan det bero på att antingen att din hjärna försöker förklara vad som händer på det mest logiska sättet (även om förklaringarna kanske inte är så logiska), eller att du tänker på något och hjärnan sedan skapar hallucinationer efter vad du tänker på
Som jag har förstått det så kan du göra vad du vill men du måste vara försiktig och inte göra för mycket, för då kan du ''kastas'' ut ur drömmen precis som i Inception om du har sett den filmen
men om ens hjärna säger saker till en ... borde man inte kunna säga saker tillbaka... på så set prata med sej själv
Jo tänka kan du när du har en ''sleep paralysis,'' men om hjärnan kommer hallucinera ett ''logisk'' svar tillbaka vet jag ej. Fast rösterna du hör är nog mer som röster utifrån som din hjärna skapar, som om någon står bredvid dig och pratar. På så sett så upplevs det nog inte som om du har en konversation med dig själv utan att det är någon som pratar med dig medan du kan bara svara tillbaka i din hjärna utan att prata...
men jag har aldrig upplevt det här själv, detta är bara vad jag har läst på internet
vicke xX SMT skrev:
Jberg skrev:Har en fråga är det farligt? vad kan jag göra i drömmen ?
exempel : Köra bil ?
Mvh
Du kan göra precis va du vill.. T.ex. om du vill ha en motorcykel är det bara att tänka fram den
Konstigt att det är så många som aldrig haft en klardröm? Jag brukar ha de ca. 1 gång i månaden, men dom varar inte så länge eftersom jag börjar tänka på att jag drömmer och då vaknar jag..
Är inte hela grejen med en lucid dream att man är medveten om att man drömmer och kan på så sätt kontrollera den?
Du kan "skapa" dig själv, alltså du står och pratar med dig själv.
Ditt undermedvetande kommer då att svara på dina frågor, riktigt nice.
Så Tex om man frågar "sig själv" en fråga tex ; Vad blir jag glad av ?
Då svarar ditt undermedvetande på din fråga.
Hörde nyligen talas om detta jag med. Jag testade natten då jag först hörde talas om det (kappt en vecka sedan), men då somnade jag. Igår natt låg jag väldigt länge innan jag somnade, men kunde inte sluta tänka på hur fruktansvärt torr i munnen jag blev på grund utav att jag inte ville röra tungan eller något över huvud taget.
När man har legat ett tag så känns det som att man råkar öppna ögonlocken, så man "stänger dem" men inser då att de faktiskt redan var stängda. Har ni samma problem?
Jag har då alltså inte klarat av detta ännu, några tips till hur det kan bli lättare? Och tips på hur man vet att man drömmer, och inte bara tänker på random shit?
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Jetforce_Dahlin skrev:Hörde nyligen talas om detta jag med. Jag testade natten då jag först hörde talas om det (kappt en vecka sedan), men då somnade jag. Igår natt låg jag väldigt länge innan jag somnade, men kunde inte sluta tänka på hur fruktansvärt torr i munnen jag blev på grund utav att jag inte ville röra tungan eller något över huvud taget.
När man har legat ett tag så känns det som att man råkar öppna ögonlocken, så man "stänger dem" men inser då att de faktiskt redan var stängda. Har ni samma problem?
Jag har då alltså inte klarat av detta ännu, några tips till hur det kan bli lättare? Och tips på hur man vet att man drömmer, och inte bara tänker på random shit?
widell skrev:Finns ju en del av sömnparalys (som det heter på svenska) som heter OBE (outern body experience) som går ut på att när du öppnar ögon under sömnparalys ska du samtidigt försöka resa dig ur kroppen och ta ett kliv åt sidan. Men av det jag har läst (aldrig provat detta själv) så ska det tydligen finnas nån demonliknande sak (som tydligen alltid finns där vid sömnparalys) denna varelse ska tydligen kunna gå in i din kropp och ta över den (?) om du inte går tillbaka in i kroppen. Du står alltså utanför kroppen och kollar ner på dig själv. Detta har jag aldrig provat själv och har inga som helst erfarenheter förutom det jag läst.
Ge fan, blir så jävla nervös när du säger det där efter att kollat på filmen Insidious!
Till alla här, jag rekommenderar filmen INSIDIOUS, handlar om precis detta
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?
Idbergan skrev:Jag testade detta precis efter skolan och gjorde som dem skrev i guiden på flashback... men jag somnade bara och vaknade en timma senare..... -.-
så har någon något bra tips på hur man ska hålla sig ''vaken'' tills man börja komma in in klardrömmen? eller jag var kanske bara för trött?
Försök bara igen tills du klarar det!
Tror jag ska prova detta när jag ska gå och lägga mig idag, verkar ju så jävla coolt när man ser vad andra på t.ex. ld4all.com har gjort i sina drömmar
Idbergan skrev:Jag testade detta precis efter skolan och gjorde som dem skrev i guiden på flashback... men jag somnade bara och vaknade en timma senare..... -.-
så har någon något bra tips på hur man ska hålla sig ''vaken'' tills man börja komma in in klardrömmen? eller jag var kanske bara för trött?
Försök bara igen tills du klarar det!
Tror jag ska prova detta när jag ska gå och lägga mig idag, verkar ju så jävla coolt när man ser vad andra på t.ex. ld4all.com har gjort i sina drömmar
Aha ok, jag ska nog försöka senare ikväll när jag går o lägger mig. Så finns det inget knep för att hålla sig ''vaken?''
Jetforce_Dahlin skrev:Hörde nyligen talas om detta jag med. Jag testade natten då jag först hörde talas om det (kappt en vecka sedan), men då somnade jag. Igår natt låg jag väldigt länge innan jag somnade, men kunde inte sluta tänka på hur fruktansvärt torr i munnen jag blev på grund utav att jag inte ville röra tungan eller något över huvud taget.
Jo jag får exakt likadant med att "ögonlocken öppnar sig" fast dom igentligen är stängda. För jag har en projektorklocka som lyser upp tiden på min vägg och helt plötsligt började jag se siffrorna men jag minns inte om jag kunde uppfatta vilken tid det var. Men jag tror att när det händer så är man kanske på väg in i klardrömmen? men man förstör det hela genom att man rör ögonlocken och försöker stänga dom? Jag vet inte riktigt men ikväll ska jag testa och bara ignorera allt som händer tills jag kommer in i klardrömmen helt.
Är förbannat sugen på detta. Är dock riktigt rädd att jag ska fantisera ihop något riktigt läskigt monster. Sitter och ryser just nu och tror något är bakom, under, över och bredvid mig.
Är också rädd att jag ska fastna i den här "klardrömmen" om jag lyckas. Kan inte påstå att jag är troende, som pOtog. Men rädd är jag.
Förklara närmare, ni som vill. Om man lyckas gå ur kroppen, kan man vakna på nåt sätt i såna fall?
Och för att säga vad jag skulle göra om jag lyckas, så skulle jag önska fram mig en naken tjej!
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?
p4ck skrev:Är förbannat sugen på detta. Är dock riktigt rädd att jag ska fantisera ihop något riktigt läskigt monster. Sitter och ryser just nu och tror något är bakom, under, över och bredvid mig.
Är också rädd att jag ska fastna i den här "klardrömmen" om jag lyckas. Kan inte påstå att jag är troende, som pOtog. Men rädd är jag.
Förklara närmare, ni som vill. Om man lyckas gå ur kroppen, kan man vakna på nåt sätt i såna fall?
Och för att säga vad jag skulle göra om jag lyckas, så skulle jag önska fram mig en naken tjej!
Går nog inte att fastna i klardrömmen utan du vaknar efter ett tag. Du kan också ställa ett alarm så att du vaknar när det ringer, brukar fungera vad jag har läst i alla fall.
Sen att "gå ut ur kroppen" är som en Lucid Dream (klardröm) fast verkligare typ, man vaknar tillslut. (Pratat med ganska erfarna LD, SP, OBE'are på ld4all.com, de gav mig dessa svar!)
Vill du se en naken tjej får du la tänka på en när du drömmer så kanske det kommer fram en! (Är ju trots allt din dröm, du kontrollerar den)
Hemaa skrev:Allt detta påminner starkt om filmen Insidious eller är det bara jag? ^^
det kom väll ut en liknande film 2k11? tror den hette in nånting kommer inte ihåg den så möe, men den handlade ochså om en drömvärld? fett taggad att se den
p4ck skrev:Är förbannat sugen på detta. Är dock riktigt rädd att jag ska fantisera ihop något riktigt läskigt monster. Sitter och ryser just nu och tror något är bakom, under, över och bredvid mig.
Går nog inte att fastna i klardrömmen utan du vaknar efter ett tag. Du kan också ställa ett alarm så att du vaknar när det ringer, brukar fungera vad jag har läst i alla fall.
Sen att "gå ut ur kroppen" är som en Lucid Dream (klardröm) fast verkligare typ, man vaknar tillslut. (Pratat med ganska erfarna LD, SP, OBE'are på ld4all.com, de gav mig dessa svar!)
Vill du se en naken tjej får du la tänka på en när du drömmer så kanske det kommer fram en! (Är ju trots allt din dröm, du kontrollerar den)
[/spoiler]
Så det är så lätt alltså!
det kom väll ut en liknande film 2k11? tror den hette in nånting kommer inte ihåg den så möe, men den handlade ochså om en drömvärld? fett taggad att se den
Som sagt, Insidious, ladda ned den. Skapligt läskig faktiskt.
[/spoiler]
Har aldrig provat själv men ska la göra det snart, hoppas jag haha
Såg Insidious för någon månad sen, riktigt bra film men rätt läskig.. vettefan men jag har fortfarande kvar bilden av dendär "häxan" i min skalle, hahha
will3 skrev:
[/spoiler]
Har aldrig provat själv men ska la göra det snart, hoppas jag haha
Såg Insidious för någon månad sen, riktigt bra film men rätt läskig.. vettefan men jag har fortfarande kvar bilden av dendär "häxan" i min skalle, hahha
tyckte ärligt talat Darth Maul var läskigare! Haha!
[/spoiler]
Jag tror han tänker på Inception
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
A det där med å gå ur sin kropp e något New Age gör.
Så som dom säger så är det andar som hjälper en in i sin andliga form .. när man lämnar kroppen och att man då Hamnar i någon sårts ande värd.
När man hamnar i sån där sömn pralyz grej så ska andarna hjälpa en upp.
Dom ska också hjälpa en tillbaka å gör dom inte det e man väl körd
Vissa tror att det e detta folk med koma är i.
nu ikväll så testar jag igen för igår fick jag någon konstig sömn paralysering och inte kunde röra mig... dock så satt det en gubbe me yxa och sa att han skulle döda mig... men jag va för trött så jag blunda och somna om, och när jag vakna var han borta...
saile96 skrev:nu ikväll så testar jag igen för igår fick jag någon konstig sömn paralysering och inte kunde röra mig... dock så satt det en gubbe me yxa och sa att han skulle döda mig... men jag va för trött så jag blunda och somna om, och när jag vakna var han borta...
Det skulle vara lite smålustigt om det verkligen hade suttit en gubbe med en yxa som sa att han skulle döda dig ^^ "Jaja, *vänder sig om och somnar*"
Vågar inte pröva men har en gång i månaden ofrivilliga! de baserar sig på verklighets saker som är övrrdrivna alltid och oftast ingår nakna brudar speciellt lätt får jag lucid dreams då j spelat mycket dataspel då drömmer jag att jag är i kriget D
Fundera om man runkkar 2gånger på dgen ochkvällen är hjärnan inställd pånde då?
saile96 skrev:nu ikväll så testar jag igen för igår fick jag någon konstig sömn paralysering och inte kunde röra mig... dock så satt det en gubbe me yxa och sa att han skulle döda mig... men jag va för trött så jag blunda och somna om, och när jag vakna var han borta...
Hahah iskallt! Äh.. Någon random dude med yxa säger att han ska döda mig.. Jaja skitsamma *somnar om*
will3 skrev:
[/spoiler]
[/spoiler]
Någon som har lite trevliga drömmar att berätta från gårdagen?
Själv orkade jag inte då det var southpark på TV och jag kunde inte låta bli och somnade rätt så fort efter
somlow skrev:Någon som har lite trevliga drömmar att berätta från gårdagen?
Själv orkade jag inte då det var southpark på TV och jag kunde inte låta bli och somnade rätt så fort efter
jag har försökt två dagar i rad nu, men båda gångerna har jag kommit på mig själv att jag rör mig osv och sen somnat... några tips?
somlow skrev:Någon som har lite trevliga drömmar att berätta från gårdagen?
jag har försökt två dagar i rad nu, men båda gångerna har jag kommit på mig själv att jag rör mig osv och sen somnat... några tips?
Lyssna på din andning, jag har kommit på mig själv ett antal gånger med att andas på det sätt man gör när man sover.