Börjar man bryta och pilla i packboxen går den sönder, och då gäller det att du får ut den, annars har du en trasig packbox som sitter där den sitter och då får du likväl klyva motorn.
Sen kan det ramla ner skit i lagret bakom, t.ex. bitar av packboxen som släpper, eller annat.
Vissa säger att man kan dra ut packboxen genom att borra ett hål uppe i kanten och dra i en liten skruv, men jag har testat det och det gick fan inte bra. Har man en ganska stor packbox så går det säkert, men på mopeder, och som i mitt fall, en 125:a, så är dessa jävligt små. Det är ju ett metallstomme i boxen som gör att den sitter fast i omgivande gods, så det är det man vill dra i skruven i...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Beroende på metod man använder för att ta bort packboxarna finns det även en risk att man gör skrapmärken i axeln, och ingen packbox i världen klarar att täta mot en skadad axel.
Vissa motorer måste klyvas för att komma åt alla packboxar, några kan bara lossas/monteras inifrån.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.