Frågor om montering av packboxar

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
Bruno_yao
Elmoped

Frågor om montering av packboxar

Inlägg av Bruno_yao »

Jaja de är jag ännu en gång, känns nästan jobbigt att fråga så ofta om rätt lätta frågor men vill vara säker!

Men man måste väl inte klyva motorn för att byta packboxar eller? Om någon har guide så skulle de vara super!

Känner mig som värdens noob o kommer bli känd om en tjatig jävel, men ni är väl här för o hjälpa? :oops:
Senast redigerad av Bruno_yao den 29 maj 2012, 14:53, redigerad totalt 1 gånger.
2+2 blir alltid 5
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Nej man måste inte, men de underlättar ju en hel del.

Men de går att pilla ut dem ändå, men de finns ju förstås risker med det.

Men ta fan och ändra topic...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Bruno_yao
Elmoped

Inlägg av Bruno_yao »

vad menar du nu? vad för risker o så vidare?
2+2 blir alltid 5
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Börjar man bryta och pilla i packboxen går den sönder, och då gäller det att du får ut den, annars har du en trasig packbox som sitter där den sitter och då får du likväl klyva motorn.

Sen kan det ramla ner skit i lagret bakom, t.ex. bitar av packboxen som släpper, eller annat.

Vissa säger att man kan dra ut packboxen genom att borra ett hål uppe i kanten och dra i en liten skruv, men jag har testat det och det gick fan inte bra. Har man en ganska stor packbox så går det säkert, men på mopeder, och som i mitt fall, en 125:a, så är dessa jävligt små. Det är ju ett metallstomme i boxen som gör att den sitter fast i omgivande gods, så det är det man vill dra i skruven i...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Beroende på metod man använder för att ta bort packboxarna finns det även en risk att man gör skrapmärken i axeln, och ingen packbox i världen klarar att täta mot en skadad axel.

Vissa motorer måste klyvas för att komma åt alla packboxar, några kan bara lossas/monteras inifrån.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Skriv svar