Yamaha DT50R 04 går slött även fast jag dratt pluggen

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
exDe
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 5 maj 2012, 12:40

Yamaha DT50R 04 går slött även fast jag dratt pluggen

Inlägg av exDe »

Tjena!

Har dratt pluggen vid kröken ur röret på min Yamaha DT50R 04, har även gått upp i munstycke ( 88 ) och den går riktigt kasst.

När motorn är kall går det knappt att köra iväg med den för den blir så slö, och när motorn är varm går den väl typ kring 60-65.

Borde den inte gå hårdare med dragen plugg?

Finns det några andra strypningar som är lätta att ta bort, och som gör skillnad?

Hälsningar, exde ;)
Senast redigerad av exDe den 29 maj 2012, 06:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Lundzor
Svårstartad skrothög
Inlägg: 169
Blev medlem: 21 mars 2012, 11:24
Ort: Östhammar

Inlägg av Lundzor »

Va har du för drevning?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

För stort munstycke testa att byt ner dig något steg. När den är kall kräver den mindre bensin och när den är varm lite mer.
Har du choke? Kör med den på annars tills den blir varm:)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
exDe
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 5 maj 2012, 12:40

Inlägg av exDe »

Lundzor skrev:Va har du för drevning?
11 - 50 :)
exDe
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 5 maj 2012, 12:40

Inlägg av exDe »

david96 skrev:För stort munstycke testa att byt ner dig något steg. När den är kall kräver den mindre bensin och när den är varm lite mer.
Har du choke? Kör med den på annars tills den blir varm:)
Så 88 är för stort? :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

exDe skrev:
david96 skrev:För stort munstycke testa att byt ner dig något steg. När den är kall kräver den mindre bensin och när den är varm lite mer.
Har du choke? Kör med den på annars tills den blir varm:)
Så 88 är för stort? :)
David, hur tänkte du nu? Det är tvärtom.

exde, har du choke på styret? Testa att dra i choken när du ligger på höga varv på någorlunda hög växel, går den bättre med choke ska du ha större munstycke.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Skriv svar