Derbi Senda xtreme -05 Startar inte alltid på kick!

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Fexzz
Elmoped

Derbi Senda xtreme -05 Startar inte alltid på kick!

Inlägg av Fexzz »

Hej! Jag fick nyligen ett problem med min Derbi, den startar inte alltid på kicken. Om jag inte har kört på några timmar startar den nästan alltid direkt, det är först när jag har kört 10-15 minuter och stänger av den det blir svårt att kicka igång den nästa gång. Till exempel om jag åker ca 15 minuter, stänger av mopeden, går in på tex ICA och sen försöker starta den fungerar det inte. Det funkar alltid kanon bra att springa igång den och den går jätte bra när den väl är igång.

Allt är original delar!
Senast redigerad av Fexzz den 28 maj 2012, 21:47, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
b182s41
Elmoped

Re: Derbi Senda xtreme -05 Startar inte alltid på kick!

Inlägg av b182s41 »

Fexzz skrev:Hej! Jag fick nyligen ett problem med min Derbi, den startar inte alltid på kicken. Om jag inte har kört på några timmar startar den nästan alltid direkt, det är först när jag har kört 10-15 minuter och stänger av den det blir svårt att kicka igång den nästa gång. Till exempel om jag åker ca 15 minuter, stänger av mopeden, går in på tex ICA och sen försöker starta den fungerar det inte. Det funkar alltid kanon bra att springa igång den och den går jätte bra när den väl är igång.
Hade själv så förut, för mig var troligen problemet att den fick för mkt bensin/olja.
För när jag kollade tändstiftet var det helt blött och kan tänka mig att den inte kunde skapa en gnista då.

Detta var dock innan jag hade trimrör på, nu är min blandning mer optimal och jag har inte haft några problem efter det.
Du kan ju kolla iaf annars vet jag inte riktigt eftersom den startar när du inte kört på ett tag.
Fexzz
Elmoped

Inlägg av Fexzz »

Jag får ta och kolla på tändstiftet imorgon :)
Fexzz
Elmoped

Inlägg av Fexzz »

Det funkade att byta tändstift, tack! Tråden kan nu stängas :)
Skriv svar