Derbi Senda cdi sladd SVARA SNABBT!

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
seakex
Elmoped

Derbi Senda cdi sladd SVARA SNABBT!

Inlägg av seakex »

Vet ej om jag postar rätt, om de är fel får vell mod flytta.

Vilken sladd på cdi kan man montera en döda knapp på. Det är en Derbi Senda sm extreme från 04 på ett ställe på cdin står det stop men där finns ingen sladd. Behöver svar snabbt tack
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

bonnemeck dödare så kan du koppla jorden så när du trycker in knappen så blir den inte gjordat=ingen gnista men, så kör jag på fiddyn/crossen funakr för mig kanske itne de bästa men orkar itne göra de seriöst :)
beror vilken dödare du har oxå
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Ha igång moppen och testa att dra ut sladdarna var och en, leta reda på en sladd som moppen dör av om du drar ur sladden, den kan du sätta en switch på.
Men jorden måste ju fungera, den som jordar själva CDI-boxen och är fastskruvad bredvid CDI'n.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
seakex
Elmoped

Inlägg av seakex »

ok tack någon som vet vilken färg sladden har? annars testar jag bara
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

seakex skrev:ok tack någon som vet vilken färg sladden har? annars testar jag bara
Testa, men det BÖR gå att sätta en switch på kabeln som jordar CDI-boxen, dvs kabeln som går ut ur cdin, den som du inte kan dra loss. Blå eller grön är den.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

jorden är oftast svart, elr har alltid vart så för mig och min kompis :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

david96 skrev:jorden är oftast svart, elr har alltid vart så för mig och min kompis :)
Jordens egna färg är ju grön, dock förekommer det svart också.

På strypt cdi är det blå och på ostrypt grön, läste jag nånstans. Dock inte säker på att det stämmer.

seakex
Elmoped

Inlägg av seakex »

Jag klippte den tjocka gröna som inte gick att dra ut men de hände inte ett piss
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

koppla in den och testa nästa då tills den dör :)
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Inlägg av TheGrimReaper »

Det är bara att jorda den gröna sladden (den från tändplattan) , eller så jordar du är det finns en extra kontakt där det står stop (på cdin).

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

TheGrimReaper skrev:eller så jordar du är det finns en extra kontakt där det står stop (på cdin).
Funkar det att jorda där? Och kan man sätta dit en dödarknapp på något enkelt sätt där?

Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Inlägg av TheGrimReaper »

CaToXXo skrev:
TheGrimReaper skrev:eller så jordar du är det finns en extra kontakt där det står stop (på cdin).
Funkar det att jorda där? Och kan man sätta dit en dödarknapp på något enkelt sätt där?
Ja det fungerar att jorda där, det är så det fungerar original. Men fungerar även att bryta en annan kabel.

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Skriv svar