Hittills har jag plockat bort varvtals strypningen så mopeden gör cirkus 55km/h, men när maxgas ges så ger accen tebax lite, undrar om det är v-ringen i variatorn som stoppar flödet?
Är det ngn v-ring på dessa?
Får tyvärr inte bort variator kåpan, alla skruv är borttagna men kåpan sitter som faaaaan.....tacksam för tips vad en kan göra.
Luftfilter, skorsten har den ochså, har dock ej plockat bort denna eftersom man måste byta munstycke till förgasarn vilket jag inte har i dagsläget....
Hur är det med blandningsskruven? Om man justerar detta så kommer man få mera acceleration enligt info.
Tacksam för svar, och gärna ngn bild för bla blandningsskruven i förgasaren.
vet inte hur det är på de nyare men på de äldre så sitter det en skruv i locket på förgasaren som är gjord i mässing den hindrar dig från att gasa fult, ta bort den. locket är oftast svart och sitter fast med 2 eller fler stjärnskruvar
v50t5 skrev:Hittills har jag plockat bort varvtals strypningen så mopeden gör cirkus 55km/h, men när maxgas ges så ger accen tebax lite, undrar om det är v-ringen i variatorn som stoppar flödet?
Är det ngn v-ring på dessa?
Får tyvärr inte bort variator kåpan, alla skruv är borttagna men kåpan sitter som faaaaan.....tacksam för tips vad en kan göra.
Luftfilter, skorsten har den ochså, har dock ej plockat bort denna eftersom man måste byta munstycke till förgasarn vilket jag inte har i dagsläget....
Hur är det med blandningsskruven? Om man justerar detta så kommer man få mera acceleration enligt info.
Tacksam för svar, och gärna ngn bild för bla blandningsskruven i förgasaren.
ja, du kan börja med att ta bort kicken innan du börjar slita och dra. sen så tar du enkelt bort v-ringen. är 2-takt så sitter det nog en strypning i mynningen med, om de är 4-takt så är de ingen strypning i röret.(tar du bort nå i röret måste du byta upp dej i munstycke!) sen är de ju CDI:n å de kanske sitter en mässingskruv i förgasaren som razer sa... sen kanske de sitter en bricka i insuget innan Reedsen, ta bort den så får den med bensin... några strypningar som ja la ihop fort innan sverige ska sjunga på tv:n
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
vf ska du ta bort kicken? Om det är v-ringe du ska komma åt så bara av med variatorkåpan..... har du knackat på kåpan lite lätt med en hammare än? Btw, de där med att den går back när du drar full gas, e det liksom att du kör, den varvar, sen går den back lite, sen varvar den upp igen?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Kicken ska du ej behöva ta bort, det gör inte jag iaf. Däremot kanske du har en skruv mitt i variatorkåpan, en vän hade det. Vi slet och jävlades i ca 15 min med hans kåpa innan vi såg den.
Bortsett från de ovannämnda så borde du tänka på att baotian oftast har väldigt smala rör, om det är en tvåtakt är detta verkligen inte bra.
Jag vet inte om det finns v-ring/bricka. Det är bara att öppna och kolla. Om det inte finns någon så kan du ta en titt på glidhylsan, då de i vissa fall är svarvade så att v-ringen och glidhylsan är i samma stycke.
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Det stämmer att det är en skruv vid kicken ochså. Vet du vad det är för "skalle" på skruven? Är nämligen inte samma mm mått på den och de andra skruvarna som sitter runt variatorkåpan....