Det är plugg på modellerna efter 05 ! dock gör den inte så mycket mer än axx men byter du drev så lär du få upp den i 65-70 och kapar du blindtarmen kan du få upp den i 80 om du har tur
fluffen skrev:Kan också säga att drevningen är original, vilket är 11/53 om det är till någon hjälp
Dreva till 13-53 så lär den gå bra
Ok tack för svaret
Men det skumma är att den är urpluggad och går enligt mätarn 56 (troligen glädje mätare) liksom wtf hur kan något strypa ner det?
Orginal röret är fruktansvärt lågvarvigt och du kanske har stypt cdi?
Min Derbi gick med 14mm förgasare airsal 70 med kapad blindtarm bara 80 och 14-52 drevning på mätaren :s dock har jag sugrörskrök sedan med trimrör maxade den mätaren
Nicke_95 skrev:
Dreva till 13-53 så lär den gå bra
Ok tack för svaret
Men det skumma är att den är urpluggad och går enligt mätarn 56 (troligen glädje mätare) liksom wtf hur kan något strypa ner det?
Orginal röret är fruktansvärt lågvarvigt och du kanske har stypt cdi?
Min Derbi gick med 14mm förgasare airsal 70 med kapad blindtarm bara 80 och 14-52 drevning på mätaren :s dock har jag sugrörskrök sedan med trimrör maxade den mätaren
Den är ostrypt CDI original + 17.5mm förgasare på DRD Racing
Nicke_95 skrev:
Dreva till 13-53 så lär den gå bra
Ok tack för svaret
Men det skumma är att den är urpluggad och går enligt mätarn 56 (troligen glädje mätare) liksom wtf hur kan något strypa ner det?
Orginal röret är fruktansvärt lågvarvigt och du kanske har stypt cdi?
Min Derbi gick med 14mm förgasare airsal 70 med kapad blindtarm bara 80 och 14-52 drevning på mätaren :s dock har jag sugrörskrök sedan med trimrör maxade den mätaren
Den är ostrypt CDI original + 17.5mm förgasare på DRD Racing
fluffen skrev:Kan också säga att drevningen är original, vilket är 11/53 om det är till någon hjälp
Dreva till 13-53 så lär den gå bra
Nejnejnej för helvete, iaf inte om han kör såpass original. Min polare med en gilera som är något urpluggad (gör ca ~60) testade 13-53, orkade inte 5an och 6an. 12-53 var lagom för han, men kör du original är 11 perfekt.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
fluffen skrev:Kan också säga att drevningen är original, vilket är 11/53 om det är till någon hjälp
Dreva till 13-53 så lär den gå bra
Nejnejnej för helvete, iaf inte om han kör såpass original. Min polare med en gilera som är något urpluggad (gör ca ~60) testade 13-53, orkade inte 5an och 6an. 12-53 var lagom för han, men kör du original är 11 perfekt.
Ja den är ju inte original men går fortfarande 56 enligt mätaren. Så får hoppas på att ett större framdrev ökar toppfart. 65-70 räcker
Nicke_95 skrev:
Dreva till 13-53 så lär den gå bra
Nejnejnej för helvete, iaf inte om han kör såpass original. Min polare med en gilera som är något urpluggad (gör ca ~60) testade 13-53, orkade inte 5an och 6an. 12-53 var lagom för han, men kör du original är 11 perfekt.
Ja den är ju inte original men går fortfarande 56 enligt mätaren. Så får hoppas på att ett större framdrev ökar toppfart. 65-70 räcker
Förmodligen kommer den inte orka varva på dom högre växlarna om du skaffar ett 13, men kanske.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
CaToXXo skrev:
Nejnejnej för helvete, iaf inte om han kör såpass original. Min polare med en gilera som är något urpluggad (gör ca ~60) testade 13-53, orkade inte 5an och 6an. 12-53 var lagom för han, men kör du original är 11 perfekt.
Ja den är ju inte original men går fortfarande 56 enligt mätaren. Så får hoppas på att ett större framdrev ökar toppfart. 65-70 räcker
Förmodligen kommer den inte orka varva på dom högre växlarna om du skaffar ett 13, men kanske.
12 då? Asså det är sjukt skumt att den inte toppar högre, kan ett för litet munstycke göra så mycket?
CaToXXo skrev:
Nejnejnej för helvete, iaf inte om han kör såpass original. Min polare med en gilera som är något urpluggad (gör ca ~60) testade 13-53, orkade inte 5an och 6an. 12-53 var lagom för han, men kör du original är 11 perfekt.
Ja den är ju inte original men går fortfarande 56 enligt mätaren. Så får hoppas på att ett större framdrev ökar toppfart. 65-70 räcker
Förmodligen kommer den inte orka varva på dom högre växlarna om du skaffar ett 13, men kanske.
Min kompis hade en gilera den orkade 13-52 med pluggen borrad och guldbrickan borta, rätt inställd gick cirka 70 på mätarn orkade alla växlar dock 12-52 tror jag är lagom
jag och min kompis har båda drd, utan plugg och luftstrypning och 13 drev och de gör 70. men ta 12 då de varvar inte riktigt ut så ska du se !
mynstycke jag 90 och han 92
har en Derbi drd racing - 07 , urpluggad , kapad blindrör 12 - 54 drev och den går gött (enligt mätaren ca 75)
körde 11 drev förut o då var de riktigt bra axx men kom upp i typ 67 och då vibrerade den rätt mycket också. Så kör på 12 så har du bra axx och hyffsad topp
EDIT: har 82 munstycke i (lite blödder när den är varm på låga varv)
Senast redigerad av tS den 26 maj 2012, 12:55, redigerad totalt 1 gånger.
Räcker det med typ 10 storlekar större om man har dragen plugg?
Kan fan inte få av förgasarn av motorn, bara vid luft röret där bak (hittade en bricka där som ströp). Någon som vet hur man får loss den från motorn? Den sitter typ med metall spännband men de har ingen skruv lr ngt.
fluffen skrev:Räcker det med typ 10 storlekar större om man har dragen plugg?
Kan fan inte få av förgasarn av motorn, bara vid luft röret där bak (hittade en bricka där som ströp). Någon som vet hur man får loss den från motorn? Den sitter typ med metall spännband men de har ingen skruv lr ngt.
och gör förgasar brickan mkt?
Ta en polygrip och tryck ihop 2 spännen lite så kommer dom lossna, gå ut och prova så lyckas du nog.
10strl större bör räcka ja.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
bensinskalle skrev:På alla drd:er sitter det plugg i mynningen original.
Osäker dock på drd -03, men edition, racing, pro osv har plugg.
drd -03 har sugrörskröken i början, ingen plugg utan hela mynningen ända till expantionskammaren är avsmalnad vilket enligt mig är mycket bättre än en plugg då det inte skapar samma störningar i avgaspulserna och man får en jämnare effekt trots att effekten stryps.
Vad det gäller originalröret så är det inte alls jätte lågvarvigt ostrypt, ett helt ostrypt originalrör varvar på väldigt bra faktiskt, gäller bara att strypa av det helt.
Till TS. Kolla hur ditt tändstift ser ut om du behöver ett större munstycke men efter dragen plugg så ca 10 storlekar men det beror lite från moped till moped men mellan 8-12 storlekar större. Passa på att byta till ett större drev fram också så du inte varvar ihjäl mopeden.
Har nu fått lös förgasaren från luftslangen och motorn, men hade tänkt att ha kvar alla slangar. Men hur stänger jag av bensinflödet? (Derbi) För testade o dränera men som expected så rann det rätt länge.
Fick i munstycket (84) i utan problem, men när jag startar så varvar den över av sig själv. wtf
Kan det vara att den drar tjuvluft där förgasaren kopplas till motorn? Tog loss förgasarn åtal ggr och spännde fast men fortfarande samma jävla problem.
fluffen skrev:Fick i munstycket (84) i utan problem, men när jag startar så varvar den över av sig själv. wtf
Kan det vara att den drar tjuvluft där förgasaren kopplas till motorn? Tog loss förgasarn åtal ggr och spännde fast men fortfarande samma jävla problem.
antar att du bara haft av förgasarn så då borde tjuvluften komma antingen anslutningen till motorn eller luftburken, säker på att allt sitter helt rätt och åtspänt?
fluffen skrev:Fick i munstycket (84) i utan problem, men när jag startar så varvar den över av sig själv. wtf
Kan det vara att den drar tjuvluft där förgasaren kopplas till motorn? Tog loss förgasarn åtal ggr och spännde fast men fortfarande samma jävla problem.
antar att du bara haft av förgasarn så då borde tjuvluften komma antingen anslutningen till motorn eller luftburken, säker på att allt sitter helt rätt och åtspänt?
fluffen skrev:Fick i munstycket (84) i utan problem, men när jag startar så varvar den över av sig själv. wtf
Kan det vara att den drar tjuvluft där förgasaren kopplas till motorn? Tog loss förgasarn åtal ggr och spännde fast men fortfarande samma jävla problem.
antar att du bara haft av förgasarn så då borde tjuvluften komma antingen anslutningen till motorn eller luftburken, säker på att allt sitter helt rätt och åtspänt?
Kan den ens dra tjuvluft från luftburken?
Måste vara ngt hål i slangen till luftburken lr något isf. Anslutningen till motorn sitter så hårt som det går, har testat att spänna till där flera gånger.
tS skrev:
antar att du bara haft av förgasarn så då borde tjuvluften komma antingen anslutningen till motorn eller luftburken, säker på att allt sitter helt rätt och åtspänt?
Kan den ens dra tjuvluft från luftburken?
Måste vara ngt hål i slangen till luftburken lr något isf. Anslutningen till motorn sitter så hårt som det går, har testat att spänna till där flera gånger.
syfta på själva luft anslutningen på förgasarn, kommer inte på namnet.
Dra inte bara åt utan ta loss och trä på igen, ifall du inte fått på den helt ordentligt, sedan dra åt den. Hade själv av förgasarn för någon vecka sedan o då drog den tjuvluft men då hade jag inte riktigt fått på den på insuget. Så ta av och gör om o se om de kvarstår!
fluffen skrev:
Kan den ens dra tjuvluft från luftburken?
Måste vara ngt hål i slangen till luftburken lr något isf. Anslutningen till motorn sitter så hårt som det går, har testat att spänna till där flera gånger.
syfta på själva luft anslutningen på förgasarn, kommer inte på namnet.
Dra inte bara åt utan ta loss och trä på igen, ifall du inte fått på den helt ordentligt, sedan dra åt den. Hade själv av förgasarn för någon vecka sedan o då drog den tjuvluft men då hade jag inte riktigt fått på den på insuget. Så ta av och gör om o se om de kvarstår!
Du menar slangen som går till luftburken? För den är jag nästan säker på kan ha lossnat från luftburken, typ limmet hade lossnat lite.